تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفری بخش طیور در همدان

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: ۶۹۶۶ نفر در بخش طیور و زنبورعسل استان همدان مشغول به کار شدند.

کد خبر: ۴۵۸۷۴
۱۲:۵۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

اشتغالزایی ۶۰۰۰ نفری بخش طیور در همدان

دیدارنیوز ـ علیرضا قراگوزلو یکشنبه ۲ دی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه تعداد واحد‌های پرورش طیور و سایر ماکیان در استان همدان ۶۲۶ واحد با ظرفیت ۱۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۱۴ قطعه است که توانست ۶۹۶۶ نفر را مشغول به کار کند، اظهار کرد: همچنین در استان همدان ۲۴۸۱ واحد پرورش زنبورعسل با ۳۴۶ هزار و ۵۳۵ کلنی کندو وجود دارد که برای ۴۹۶۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
 
سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان افزود: ۷۱ واحد پرورش کرم ابریشم با ظرفیت ۴۰۰ جعبه تخم نوغان و اشتغال ۷۱ نفر در استان همدان فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه ۵۲۷ واحدپرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۰۰ قطعه و اشتغال ۱۴۱۳ نفر در استان وجود دارد، اضافه کرد: میزان جوجه ریزی این واحد‌ها از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه ۱۸ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۵۰ قطعه است.
 
قراگوزلو با اشاره به اینکه در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید شده است، ادامه داد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۹ واحد پرورش مادر گوشتی با ظرفیت ۴۹۸ هزار و ۲۸۰ قطعه و اشتغال ۱۹۹ نفر در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۵۹۹ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ مادر گوشتی در هشت ماهه سالجاری فعال بودند که چهار میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۲۵ و قطعه جوجه یکروزه تولید کردند که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
 
وی با بیان اینکه تعداد ۴۴ واحد مرغ تخمگذار در استان همدان فعال است، گفت: این واحد‌ها با ظرفیت یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۶۰ قطعه و اشتغال ۲۹۵ نفر در استان فعالیت می‌کنند که موفق شدند دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۳۹۰ قطعه مرغ را در طول هشت ماهه امسال تولید کند و در نتیجه آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم به دست آید که رشد ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
 
قراگوزلو با اشاره به اینکه شش واحد پرورش پولت تخمگذار با ظرفیت ۳۵۹ هزار قطعه فعال که ۵۴ نفر اشتغال نیز به دنبال دارد، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتند و تعداد ۶۰۰ هزار قطعه پولت تخمگذار تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.
 
وی در ادامه از وجود ۱۴ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۶۲ هزار قطعه و اشتغال ۶۲ نفر در استان خبر داد و یادآور شد: در هشت ماهه امسال ۶۵ هزار و ۵۱۳ قطعه جوجه ریزی رخ داده و ۶۰۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.
 
سرپرست مدیریت امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی استان همدان همچنین به تشریح وضعیت استان در حوزه شتر مرغ پرداخت و گفت: ۱۶ واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت ۳۷۷۴ قطعه و اشتغال ۳۸ نفر وجود دارد که در هشت ماهه امسال ۲۳۰۰ قطعه جوجه ریزی داشته و ۲۷ تن گوشت شترمرغ به دست آمده که برابر مدت مشابه سال گذشته است.
 
قراگوزلو در ادامه با بیان اینکه براساس سرشماری امسال تعداد ۲۴۸۱ زنبورستان با ۳۴۶ هزار و ۵۳۵ کلونی کندوی زنبورعسل با اشتغال ۴۹۶۲ نفر در استان فعال است، اظهار کرد: میزان تولید عسل آن‌ها در سالجاری ۳۴۷۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد دارد.
 
وی در پایان به پرورش کرم ابریشم پرداخت و خاطرنشان کرد: ۷۱ واحد پرورش کرم ابریشم با تعداد ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در استان فعالیت دارند که مقدار ۳۰۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم تولید و نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی