تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

حزب اعتماد ملی: تراژدی کولبری چه زمانی پایان می‌یابد؟

حزب اعتماد ملی با صدور پیامی در پی درگذشت دو برادر نوجوان که در مسیر کولبری در سرما جان خود را از دست دادند، تاکید کرد که «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی‌ است که با تمول‌گرایی و تمرکزگرایی مسئولان، در گوشه‌ای از همین وطن، تنها و دور افتاده‌اند.

کد خبر: ۴۵۷۰۷
۱۰:۴۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - متن این پیام به شرح زیر است:

تصویر نوجوان 14 ساله جان‌باخته در سرمای مریوان، بر عمق جان هر انسانی چنگ می‌زند؛ نوجوانی که برای لقمه‌ای نان، راهی جز مرز و کولبه‌بری نیافت و به همراه برادر 17 ساله‌اش دل به سرما زد.

دغدغه نان، برای برخی به قیمت جان تمام می‌شود و نان، این بار قربانیان کوچکی گرفته است. اما آیا تصویر پیکر فرهاد خسروی با مشت گره کرده، جدای از فضای احساسی و کوتاه‌ مدت چند روزه در فضای مجازی، می‌تواند تلنگری به مسئولان برای رفع مشکلات مردم این مناطق باشد؟ بحران بیکاری و فقر، بسیاری از مردم کردستان و آذربایجان غربی را محکوم به انتخاب شغلی کرده که جز لقمه‌ای نان، درد و رنج و بیماری و مرگ برای این مردم صبور و غیور آورده است. نوجوان چهارده ساله در آستانه ماه چهارم تحصیلی چرا به همراه برادر نوجوانش باید راهی جز کولبری نیابد و هر دو یخ بزنند و اشک را بر چشم همگان جاری کنند؟ تراژدی کولبری چه زمانی پایان می‌یابد؟

ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و ساخت کارخانه و کمک به رونق کشاورزی و دامداری در آبادی‌های منطقه، جزو وظایف دولت است که در همه سال‌های گذشته از آن کوتاهی شده است. «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی‌ است که با تمول‌گرایی و تمرکزگرایی مسئولان، در گوشه‌ای از همین وطن، تنها و دور افتاده‌اند. عبور از این وضعیت نیازمند تغییر نگاه مسئولان ارشد، نسبت به مشارکت نخبگان در تدبیر امور مرتبط با مناطق مرزی است و دولت مدعی تدبیر نیز باید با تبعیض مثبت نسبت به این مناطق محروم‌مانده، با توجه به ظرفیت‌های این مناطق، زیرساخت‌های رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در آنها را ایجاد کند.

متاسفانه دولت‌ها نسبت به استفاده از شایستگان بومی برای تدبیر در امور و دریافت نیازها و مطالبات منطقه‌ای و رفع این نیازها، کوتاهی کرده‌اند؛ کوتاهی جبران‌ناپذیری که حالا با مرگ دو نوجوان، تلخی خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

حزب اعتماد ملی که همواره از بدو تاسیس با تاکیدات دبیرکل، پیگیر حقوق اقوام بوده، ضمن تسلیت به خانواده دغدار این دو نوجوان، مردم شریف مریوان و سروآباد و ملت ایران، از دولت می‌خواهد با تشکیل هیئتی ویژه، نسبت به رفع مشکلات مردم محروم‌ مانده مناطق مرزی اقدام عاجل کند و تا آن زمان، پیگیر اصلاح برخوردهای برخی از نیروهای مرزبانی با کولبران شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی