تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
وزیر آموزش و پرورش:

تحول اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی ضروری است

وزیر آموزش‌و پرورش گفت: تحولات اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی، روش‌های سنجش و ارزیابی تلاش‌ها، معلمان، مدیران و مربیان ضروری است.

کد خبر: ۴۵۶۷۹
۱۰:۰۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز- محسن حاجی‌میرزایی، 30 آذرماه در سیزدهمین نشست آموزشی-ترویجی ستاد همکاری‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزارشد، اظهارکرد: با تمام وجود اعلام نیاز می‌کنم. همه ما باید برای این رسالت و مسئولیت خطیری که به ما سپرده‌اند به یاری یکدیگر بشتابیم. هدف مشترک ما تربیت نسل مومن است.

وی افزود: تربیت نسلی که می‌تواند مسئولیت‌های خود را به خوبی ایفا کند، روی پا خود بایستد و از ارزش‌ها و باورهای خود حمایت کند. در شرایط سخت به کشور خود یاری برساند. این ماموریت مشترک  همه ما است.

وزیر آموزش‌و پرورش ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا اهدافمان محقق شود. ما در تربیت دینی نیازمند کارهای عمیق و اساسی هستیم. در  سند تحول بنیادین مامور هستیم  نظام آموزش‌و پرورش را به نظام تربیت متحول کنیم. در همین راستا اسناد و معارفی تولید شده و بزرگانی دخیل بودند تا چنین ذخایر ارزشمندی فراهم شود.

حاجی‌میرزایی عنوان کرد: با برخورداری از شنیدن، دیدن و ادراکات است که انسان یادگیری و تمدن را آغاز کرد، فرهنگ شکل گرفت و تمایز انسان‌ها از یکدیگر به وجودآمد. آن‌چه آدم را به مرتبه پایین‌تر از حیوانات سوق می‌دهد، از کار افتادن این ظرفیت‌های اساسی است. 

وزیر آموزش‌وپروش تاکید کرد: 15 میلیون دانش‌آموز در مدارس هستند که هر هفته 20 تا 24 ساعت از گوش و چشم آن‌ها در اختیار ماست و ما می‌توانیم ادراک آن‌ها را سازمان دهیم. ما برای این عرصه خطیر و پهناور چه آماده کرده‌ایم و چقدر می‌توانیم  قابلیت ممتاز را به نحو موثر و مطلوب مورد عمل قرار دهیم؟

حاجی‌میرزایی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های این نشست این است که مجموعه تلاش و فعالیت خود را بازنگری کند و ببینید تا چه اندازه در راستای این هدف بزرگ گام برداشته‌است. تحقق سند بنیادین درآغاز راه خود در سخت‌ترین شرایط قرار دارد، زیرا واقعیت‌ها و شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی امروز را در زمان تدوین مدنظر قرار نداده و حالا می‌خواهد در بستری جریان یابد که آهنگ، جهت و مسیر دیگری دارد. برای سامان دادن موثر باید با تمام وجود به میدان بیاییم تا مورد سرزنش قرار نگیریم.

وی تصریح کرد:  امروز به روش‌هایی نیازداریم که این قابلیت ممتاز را جهت بدهد و یاد بگیریم چطور نسل نو را برای آینده‌ای با شکوه‌تر آماده کنیم. تعالی بخشیدن به اخلاق نسل آینده و به جریان انداختن آن در جان و روح نسل نو از کارهایی است که در سند به آن اشاره شده است.

حاجی میرزایی گفت: تحولات اساسی در محتوا و روش‌های آموزشی، روش‌های سنجش و ارزیابی تلاش‌ها، معلمان، مدیران و مربیان ضروری است. از نقطه‌ای که در آن قرار گرفته‌ایم با جایی که باید باشیم فاصله عمیقی وجود دارد. به هماهنگی نظام‌مند و گفتگوهای عمیق‌تر بین تلاش‌گران تعلیم و تربیت نیاز داریم. من به شدت نشانه‌هایی از ارزشیابی‌های عمیق را در مجموعه فعالیت‌های کشور کم‌رنگ دیده‌ام و شاید علت بسیاری از تنگناهای موجود همین امر است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی