تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
یک ماه تعطیلی لیگ فوتبال ایران چه نفع و ضرر‌هایی دارد؟

وقت خمیازه یا فرصت معجزه!

خواه ناخواه تعطیلات لیگ برتر آغاز شده و از قضا با اوج آلودگی هوا در کلانشهر‌ها هم همراه بوده و فوتبالیست‌ها هم مثل مردم باید دست به دعا بردارند که در روز‌های آتی ابر‌های رحمت ببارند و خمیازه را به معجزه تبدیل کنند. در میان باشگاه‌های لیگ برتری واکنش‌های متفاوتی درباره دست کم چهار هفته تعطیلی وجود دارد. یک نگاه کوچک به نتایج هفته شانزدهم نشان می‌دهد که شاید این روز‌ها چندان هم خوشایند تیم‌ها برای رفتن به تعطیلات نبوده. هر هشت بازی این هفته از لیگ برتر با گل به پایان رسید و میانگین ۲.۵ گل برای هر بازی نشان می‌دهد که تیم‌ها عموما در شرایط خوبی از نظر فنی و روحی بوده اند. با این وصف می‌شود حدس زد که برخی از باشگاه ها، به تعطیلات نیم فصل به عنوان یک فرصت مناسب برای بازگشت به روز‌های بهتر نگاه می‌کنند.

کد خبر: ۴۵۶۴۴
۱۶:۱۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: در قسمت «تاریخ برگزاری» هفته هفدهم لیگ برتر فعلا نوشته شده «نامعلوم!» تا مشخص شود تعطیلات نیم فصل این دوره از مسابقات، رسما شروع شده است. به هر حال تعطیلات کریسمس و حلول سال نو میلادی با هفته هفدهم لیگ برتر تلاقی کرده و بنا به دلایلی، حالا فرصت خوبی است برای تعطیلات نیم فصل.
 
 
وقت خمیازه یا فرصت معجزه!

 
جالب است که این تعطیلات بیش از هر چیز به درد بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر می‌خورد تا بازیکنان و دست اندرکاران وطنی. ایرانی‌ها فوقش در شب یلدا برای خودشان هندوانه‌ای قاچ کنند و آجیلی بخورند و کمی استراحت کنند، چون بعید است که تمرینات تیم‌ها حدود یک ماه تعطیل باشد.

از دیگر سو بازیکنان تیم امید در فاصله نزدیک تا مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا، به قطر رفته اند تا در اردوی آمادگی نهایی، رویا‌های شان را جست و جو کنند. بهترین‌های زیر ۲۲ سال ایران بر خلاف انتظار هیچ فرصتی برای استفاده از تعطیلات ندارند و باید با تمام وجود کار کنند.

اما در میان باشگاه‌های لیگ برتری هم واکنش‌های متفاوتی درباره دست کم چهار هفته تعطیلی وجود دارد. یک نگاه کوچک به نتایج هفته شانزدهم نشان می‌دهد که شاید این روز‌ها چندان هم خوشایند تیم‌ها برای رفتن به تعطیلات نبوده. هر هشت بازی این هفته از لیگ برتر با گل به پایان رسید و میانگین ۲.۵ گل برای هر بازی نشان می‌دهد که تیم‌ها عموما در شرایط خوبی از نظر فنی و روحی بوده اند. با این وصف می‌شود حدس زد که برخی از باشگاه ها، به تعطیلات نیم فصل به عنوان یک فرصت مناسب برای بازگشت به روز‌های بهتر نگاه می‌کنند.

استقلال تهران که چند هفته پیاپی روی دور پیروزی بود در سومین بازی بدون حضور استراماچونی در برابر ماشین سازی باخت تا نشان دهد دیگر انگیزه برد بدون سرمربی اش را ندارد و بنابراین تعطیلات برای آبی‌ها یک فرصت بسیار خوب است چرا که قرار است تا چند روز دیگر دوباره سرمربی ایتالیایی به اردوی آن‌ها بپیوندد و زخم‌های آن‌ها را ترمیم کند. جالب است که ظاهرا استراماچونی قرار است هفته دیگر به تهران بازگردد در حالی که احتمالا بیشتر بازیکنان خارجی اش در مملکت خودشان به سر می‌برند. انگار استراماچونی می‌آید تا تعطیلات بازیکنان ایرانی را به کام شان زهر کند!

برای تراکتور هم به نظر تعطیلات یک ماهه موهبتی است. آن‌ها در این مدت تلاش می‌کنند تکلیف نیمکت تیم شان را روشن کنند و به این نتیجه برسند که دوباره سراغ یک گزینه خارجی بروند یا کار را بسپارند به مربیان تبریزی مثل احد شیخ لاری و باغ آبادی. در عین حال تعطیلی نیم فصل این امکان را به مدیران تراکتور می‌دهد که با فشار کمتری از سوی هواداران تیم دست به تغییرات بزنند و این امر احتمالا به نفع باشگاه تبریزی تمام می‌شود.

تعطیلات نیم فصل البته احتمالا برای تیم‌های قعر جدول مثل گل گهر یا شاهین شهرداری بوشهر علی السویه است چرا که برای آن‌ها باید یک معجزه رخ دهد که بتوانند از گرداب سقوط به لیگ یک نجات پیدا کنند.

در آن سو البته شاید تیم‌هایی مثل پرسپولیس، سپاهان، سایپا و نفت آبادان چندان از توقف در برگزاری لیگ برتر دل خوشی نداشته باشند. پرسپولیس فعلا به همراه سپاهان در صدر جدول است، اما با زمزمه‌هایی که کالدرون داشته ممکن است در روز‌های پایانی سال ۲۰۱۹ با دردسر‌هایی از جنس استقلال و استراماچونی مواجه شود و مسئله پرداخت دستمزد به مربی آرژانتینی، آن‌ها را وارد داستان‌های تازه‌ای کند که اصلا خوشایند هیچ کس نیست. به هر حال شیطان برای دست‌های بیکار کار می‌تراشد!

سپاهان هم با برد قدرتمندانه در برابر شاهین شهرداری بوشهر حسابی آماده رویارویی با استقلال بخت برگشته در جام حذفی بود که حالا هم بازی جام حذفی به تعویق افتاده و هم اینکه تیم آماده اصفهانی باید چهار هفته دیگر برای مواجهه با تیم‌های دیگر صبر کند که برای حفظ حالت اوج، وقت خیلی زیادی است. سایپا و نفت آبادان از جمله تیم‌هایی هستند که قبل از تعطیلات قبراق و سردماغ شده بودند، اما معلوم نیست که بتوانند این ریتم را بعد از چهار هفته از خود نشان دهند.

با این همه خواه ناخواه تعطیلات لیگ برتر آغاز شده و از قضا با اوج آلودگی هوا در کلانشهر‌ها هم همراه بوده و فوتبالیست‌ها هم مثل مردم باید دست به دعا بردارند که در روز‌های آتی ابر‌های رحمت ببارند و خمیازه را به معجزه تبدیل کنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی