تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" نگاهی به جالب‌ترین رکورد‌های سال جاری میلادی انداخته است؛

رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹

"دیدارنیوز" نگاهی به جالب‌ترین و بامزه‌ترین رکورد‌هایی که در سال میلادی جاری اتفاق افتاده انداخته است که در ادامه آن را می‌خوانید.  

کد خبر: ۴۵۱۹۲
۱۷:۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: سال ۲۰۱۹ نفس‌های پایانی خود را می‌کشد و تا چند روز آینده به تاریخ خواهد پیوست. در این روز‌های پایانی، اما وسوسه پرداختن به ماجرا‌هایی که در این سال اتفاق افتاد همچون آتشی به جان رسانه‌ها می‌افتد و هر کس از ظن خود تحلیلی بر اتفاقات تلخ و شیرین سال ۲۰۱۹ خواهد داشت. "دیدارنیوز" نیز نگاهی به جالب‌ترین و بامزه‌ترین رکورد‌هایی که در سال میلادی جاری انداخته که در ادامه آن را می‌خوانید.  

۱. ماراتون؛ زیر ۲ ساعت

دو ماراتون به طول ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر از مشهورترین مسابقات ورزشی است که حد توان بشری را تعریف می‌کند. این ورزش رکوردی در سال ۲۰۱۹ به حد نصاب تازه‌ای دست یافت که تبدیل به نقطه عطفی در رشته دو و میدانی شده است. «الیود کیپچوگه» دونده استقامتی اهل کنیا موفق شد در ماراتون وین در کشور اتریش، به عنوان نخستین انسانی که مسافت ۲۶.۲ مایل یا همان ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ را در کمتر از ۲ ساعت دویده، نامش را در تاریخ جاودانه کند. کیپچوگه این مسافت طولانی را در یک ساعت و ۵۹ دقیقه و ۴۰ ثانیه دوید در حالی که متوسط سرعت او به حدود ۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسید.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 

۲. کفش المپیکی

حراجی مشهور «ساته بی» آمریکا در جولای ۲۰۱۹ یک جفت کفش ورزشی مخصوص دو ومیدانی از سری «نایک مون» را به قیمت خارق العاده ۴۳۷ هزار و پانصد دلار فروخت. این یک جفت کفش به «میلز نادال» کلکسیونر ثروتمند کانادایی رسید که یک سری از کفش‌های خاص و تاریخی را اخیرا خریداری کرده است. این یک جفت کفش کهنه و مندرس، یکی از ۱۲ جفت کتانی تمرینی بوده که دونده‌های آمریکا برای المپیک مونیخ ۱۹۷۲ استفاده کردند. اهمیت این کفش به این خاطر است توسط «بیل بائورمن» طراحی و ساخته شده و برای اولین بار زیره لاستیکی به رویی نایلونی چسبانده شده است. بائورمن برای آن که زیره کفش را به صورت یک پارچه با آج‌های کوچک دربیاورد، ماده اولیه لاستیک را در دستگاه شیرینی پزی وافل خانگی اش قرار داد. این کار در زمان خود یک روش ابداعی بود.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 
 

۳. پیرترین زوج جهان

این یک سنت قدیمی است که ژاپنی‌ها معمولا در صدر جدول پیرترین‌ها قرار دارند. در سال ۲۰۱۹ نیز یک زوج ژاپنی که مجموعا ۲۱۰ سال عمر دارند نامشان را در کتاب رکورد‌های گینس ثبت کردند. میاکو سونودا ۸۰ سال پیش به درخواست ازدواج ماسائو ماتسوموتو پاسخ مثبت داد و در ۱۷ می‌سال ۲۰۱۹ آن‌ها بادوام‌ترین ازدواج دنیا را ثبت کردند. در آن تاریخ مجموع سن این زوج ۲۱۰ سال و ۱۲۱ روز بود که آقای ماتسوموتو در ۱۰۸ سالگی درگذشت. خانم سونودا در هنگام مرگ شوهرش ۱۰۱ ساله بود.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 


۴. پیرترین انسان زنده دنیا

از دیدن یک ژاپنی به عنوان پیرترین انسان دنیا هرگز نباید تعجب کرد. در سال ۲۰۱۹ خانم «کانه تاناکا» گواهی موسسه گینس را به عنوان پیرترین انسان زنده دنیا به دست آورد در حالی که ۱۱۶ سال و ۶۶ روز از تاریخ تولدش می‌گذشت. خانم تاناکا در مراسمی در فوکوئوکای ژاپن شرکت کرد که تعداد قابل توجهی کهنسال بالای ۱۰۰ سال دارد. خانم تاناکا متولد سال ۱۹۰۳ است، سالی که برادران رایت توانستند برای تخستین بار هواپیما را به پرواز دربیاورند!
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 


۵. حلقه ۵ میلیون دلاری

در چهاردهم آگوست سال ۲۰۱۹ از یک حلقه جواهر نشان رونمایی شد که ۷۷۷۷ قطعه الماس روی آن نصب شده و قیمتی در حدود ۵ میلیون دلار را دارد. موسسه گینس بررسی دقیقی بر روی این حلقه انجام داد تا مطمئن شود تمام الماس‌های روی آن از نوع طبیعی و معدنی است و به دست جواهرسازان شکل گرفته است. این حلقه گرانقیمت در جواهرسازی مشهور لاکشیکا واقع در بمبئی طراحی و ساخته شده و از روی یک معبد در هندوستان الهام گرفته است.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 
 

۶. بلندترین قلعه شنی

یک تیم ۱۲ نفره از کشور‌های آلمان، روسیه، لهستان، مجارستان، هلند و لاتویا موفق شدند در روز پنجم ژوئن سال ۲۰۱۹، بلندترین قلعه شنی دنیا را در بینز آلمان بسازند. این تیم ۱۲ نفره که شامل مجسمه ساز و تکنسین بودند توانستند با استفاده از ۱۱ تن شن ساحلی مناسب و صرف ساعت‌ها وقت، این قلعه جالب را بسازند. سازه این قلعه تا ارتفاع ۱۷ متر و ۶۵ سانتی متر قد کشیده در حالی که قطر آن به ۲۶ متر در سطح می‌رسد. بخش‌های بالایی این قلعه با استفاده از جراثقال ساخته و شکل داده شدند. سرپرست سازنگان نیز توماس فان دن دانگن است.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 

۷. زیرآبی در دمای صفر درجه

«آنتونی ویلیامز» ماجراجو و شیرجه روی آزاد اهل نیوزیلند موفق شد در سال ۲۰۱۹ رکورد تازه‌ای در زیر آبی رفتن در آب‌های یخ زده به ثبت برساند. این ماجراجوی نیوزیلندی با استفاده از لباس شیرجه و باله‌هایی که به پایش نصب بود زیر لایه‌ای از یخ در دریای کرکنس نروژ حدود ۷۰ متر را زیر آب و به صورت یک نفس طی کند. ویلیامز برای طی کردن این مسافت حدود ۲.۵ دقیقه نفس خود را حبس کرد تا بتواند این رکورد عجیب را به ثبت برساند. او ۴۰ روز پیاپی زیر دوش آب سرد تمرین کرد تا بدنش به پیمایش عادت داشته باشد.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 

۸. تخم مرغ خبرساز  

در سال ۲۰۱۹ و در رسانه اجتماعی اینستاگرام شوخی جالبی درگرفت تا مفهوم لایک یا پسند را به چالش بکشد. در شرایطی که بحث حذف گزینه لایک یا پسند از سوی کنشگران اجتماعی مطرح شد و به اینستاگرام نسبت به عواقب منفی ناشی از لایک نکردن‌ها و تیره شدن روابط انسان ها، هشدار‌های زیادی داده شد، یک شوخی بامزه نشان داد که کاربران فضای مجازی چقدر وابسته و متکی به علامت لایک شده اند. پس از آنکه «کایلی جِنِر» هنرپیشه آمریکایی و شاخ دنیای مجازی برای انتشار یک عکس از دخترش ۱۸ میلیون لایک دریافت کرد، یک پویش اجتماعی شکل گرفت تا این رکورد را بشکند. در فاصله کوتاهی، تصویر یک تخم مرغ که عکاس آن سرگئی پلاتانوف بود با بیش از ۳۰ میلیون لایک از سراسر دنیا همراه شد تا به نوعی، واکنش‌های سرسری کاربران جهانی نسبت به محتوا‌های مبتذل سلبریتی ها، به ریشخند گرفته شود.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 
 

۹. شاخ واقعی!

اگر دنیا پر از شاخ‌های مجازی در شبکه‌های مجازی است باید شاخ‌های این گاو آلابامایی را به عنوان بزرگترین شاخ واقعی دنیا در بین گاو‌ها نامید. گاو مورد نظر که پانچو ویا نام دارد بنا به دلایل ناشناخته به رکورد عجیب دست یافته است. طول بین دو سر شاخ‌های این گاو به نزدیکی ۳۲۴ سانتی متر می‌رسد که بیش از دو برابر یک پیانوی مخصوص کنسرت است. این گاو ظاهرا هم رکورد بزرگترین شاخ در میان گاو‌ها را دارد و هم بزرگترین شاخ در میان جانوران شاخدار مثل گوزن و قوچ و... را.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 
 

۱۰. بانوی پاگنده

اگرچه متوسط درازای پا در بین آقایان بیش از خانم هاست و اساسا پای کوچک به عنوان یکی از نماد‌های زیبایی در بین زنان محسوب می‌شود، اما خانم جولی فلتون در انگلستان از اندازه پاهایش که به سایز ۴۹.۵ اروپایی رسیده، چندان هم ناراضی به نظر نمی‌آید! هر چند برای این خانم یکی از دردسر‌های عمرش، پیدا کردن کفش مناسب برای استفاده است، اما به هر حال این موضوع موجب شهرت و قرار گرفتن نامش در فهرست رکورد‌های سال ۲۰۱۹ شده است.
 
 
رکورد‌های دیوانه گینس در سال ۲۰۱۹
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی