تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

معاون وزیر ارشاد: حلقه مفقوده دولت اطلاع رسانی است

معاون وزیر ارشاد عنوان کرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینکه قشری از مردم را به خود مرتبط می کند موجب شفافیت عملکرد دولت هم می شود، در واقع دولت تلاش می کند و خدمت رسانی می کند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

کد خبر: ۴۵۱۰۲
۲۳:۱۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - لادن حیدری ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی استان بوشهر گفت: امروزه بیشتر فعالیت ها منوط به تبادل اطلاعات است، بخشی روزنامه نگاران و اصحاب فرهنگ و هنر و بخش دیگری که نیازمند تبادل اطلاعات برای فعالیت های خود هستند. در کشور ما نیز سال هاست که دسترسی آزاد به اطلاعات به تصویب رسده و وزارت فرهنگ متولی آن است.

وی اظهار کرد: آزادی اطلاعات به جستجو، انتقال، انتشار، دریافت آزادانه اخبار و اطلاعات برمی گردد و حقوق شهروندی جدید نیز بر سه پایه اقتصاد آثار، حقوق بشر و دموکراسی مستقر است که رکن شاخص دموکراسی را چرخش آزاد اطلاعات می دانند. و از این بابت کشور ایران سال هاست که به این موضوع مقلد شده و برای تبادل اخبار و اطلاعات و پاسخگویی به مردم خود را در معرض امتیاازدهی و سوال و جواب مردم قرار داده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگرچه این فرهنگ هنوز در دستگاه های اجرایی به طور کامل نهادینه نشده اما پیش بینی شده اس و به نظر می رسد که در سال های آتی با گستره رسانه ها دولت بیش از پیش مکلف به پاسخگویی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد تاکید کرد: اطلاع رسانی علاوه بر اینکه قشری از مردم را به خود مرتبط می کند موجب شفافیت عملکرد دولت هم می شود. در واقع دولت تلاش می کند و خدمت رسانی می کند ولی متاسفانه حلقه مفقوده آن اطلاع رسانی است.

شفافیت باعث می شود فساد به حداقل برسد

حیدری عنوان کرد: عملا دولت هایی که بر موضوع اطلاع رسانی تمرکز نکرده و توجهی به  این موضوع نداشته باشند در بحث رضایتمندی مردم لطمه بیشتری می خورند. یعنی اگر مردم از کلیه اتفاقات و اقدامات در دستگاه های اجرایی، وظایف به انجام رسیده، نارسایی ها و موانعی که برای انجام وظایف وجود دارد بی اطلاع باشند، مسلما دولت نخواهد توانست رضایتمندی مردم را جلب کند.
وی ادامه داد: عملکرد اطلاع رسانی، شفافیت و ارائه کارنامه واقعی دستگاه ها باعث می شود که فساد به حداقل برسد، جریان آزاد اطلاعات از طریق رسانه ها مبادله شود، اعتماد مردم افزایش پیدا کند و دولت پاسخگو باشد.
معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: امروزه دسترسی آزاد به اطلاعات یک حق است، و مردم در قبال این حق اجازه مطالبه از دولت دارند و دولت تکلیف به پاسخگویی دارد. خوشبختانه دولت در اطلاع رسانی اهتمام کافی به خرج داده است، و مردم در جریان کار و همکاری دولت با مردم و ارائه خدماتشان قرار می گیرند.

این مسئول یادآور شد: در جلسه امروز به واقع علاوه بر گزارش فعالیت ها و عملکرد دستگاه ها و با تاکیدات دکتر خورشیدی، معاون استاندار بوشهر، جلسه امروز را فراتر از شورای اطلاع رسانی دیدم، یعنی به نظر می رسد که یک شورای همفکری و یک اتاق فکر است که علاوه بر اطلاع رسانی به عموم مردم رسالت تبادل اطلاعات را بر عهده دارد و دقیقا راهکارهای خوبی اتخاذ می شود و هم افزایی دستگاه ها را موجب می شود.

لادن حیدری اظهار کرد: از همکاری دکتر کشمیری، و دوستان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل اعتماد به جامعه بانوان و استفاده از توانمندی این قشر از جامعه در مناصب مدیریتی قدردانی می کنم، امیدوارم که نتایج این اعتماد در عملکرد بانوان نمود بیشتری یافته و رضایتمندی را هم در پی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد تاکید کرد: اگر به برابری جنسیتی قائل نباشیم به عدالت جنسیتی قائل هستیم و اعتقاد داریم که ثمرات این اعتماد در کوتاه مدت عاید دستگاه ها و دولت خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی