تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تجمع گسترده معترضان عراقی در میدان التحریر

رئیس ستاد ارتش عراق امروز (سه‌شنبه) در سخنانی بر حفاظت ارتش و نیروهای امنیتی کشورش از معترضان تا زمان تحقق خواسته‌هایشان تأکید کرد. در همین حال منابع آگاه از تجمع گسترده شهروندان عراقی در میدان التحریر بغداد خبر دادند.

کد خبر: ۴۴۵۳۲
۱۳:۰۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از شبکه سومریه نیوز، عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق در سخنانی خطاب به تظاهرکنندگان در مناطق مختلف این کشور گفت: ارتش و نیروهای امنیتی اینجا حضور دارند تا از شما  در رسیدن به خواسته‌های مشروع و تضمین شده‌تان در قانون اساسی حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تظاهرات مردمی عراق در مناطق مختلف تداعی کننده پیروزی بزرگ بر داعش بود، افزود: این روزها سالروز پیروزی بزرگ بر گروه تروریستی داعش است، ما در این ایام ماموریت دشوار را در شرایط دشوار انجام دادیم و با ایستادگی ملت و شجاعت نیروهای قهرمان و خون شهدا و مجروحان به پیروزی رسیدیم؛ پیروزی که نسل‌های بعدی به آن خواهند بالید.

الغانمی ادامه داد: تظاهرات ملت ما در بیشتر استان‌ها آن تصویر روشن و درخشانی را که ارتش عراق در نبردهای آزادسازی رقم زد، برایمان تداعی کرد و ما امروز شاهد این انسجام بزرگ بین تظاهرکنندگان خواستار حقوق قانونی خود و برادرانشان در ارتش هستیم که بدون حمل اسلحه از آنها محافظت می‌کنند.

این مقام عراقی در ادامه تصریح کرد: این ناشی از اعتماد و همکاری شهروندان با نیروهای ارتش برای سلب فرصت و بستن راه در مقابل کسانی است که به خشونت و آتش کشیدن املاک خصوصی و عمومی دست می‌زنند.

از سوی دیگر، شاهدان عینی اعلام کردند که شهروندان عراقی امروز (سه شنبه) در سالروز پیروزی بر داعش و پس از فراخوان تظاهرات میلیونی به شکل گسترده‌ای در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع کرده‌اند.

این شهروندان عراقی که از استان‌های مختلف به میدان التحریر بغداد آمده‌اند با در دست داشتن پرچم کشورشان بار دیگر بر تحقق خواسته‌های خود و مجازات عاملان قتل معترضان عراقی تأکید کردند.

معترضان عراقی در میدان التحریر همچنین اخبار منتشر شده درباره قصد و نیت معترضان برای یورش به منطقه الخضراء را بی‌پایه و اساس خواندند و تأکید کردند که این منطقه از روز اول تظاهرات و زمانی که معترضان به قتل رسیدند سقوط کرد.
تظاهرات امروز عراق با سالروز آزادسازی مناطق مختلف این کشور از لوث گروه تروریستی داعش همزمان شده‌ است و خیابان‌های بغداد از شب گذشته شاهد تدابیر شدید امنیتی است.

دولت عراق نیز به مناسبت سالگرد پیروزی نیروهای این کشور در برابر گروه تروریستی داعش امروز را تعطیل رسمی اعلام کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی