تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

ایران؛ رتبه اول فرسایش خاک در جهان!

رییس دانشکده کشاوزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: ایران سه برابر متوسط جهانی فرسایش خاک داشته و در این زمینه رتبه اول دنیا را دارد.

کد خبر: ۴۴۲۶۶
۱۲:۵۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

ایران رتبه اول فرسایش خاک در جهان را دارد

دیدارنیوز ـ دکتر اکبر قویدل روز یکشنبه در همایش روز جهانی خاک در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در کشور ما هر سال ۱۷ تن خاک در هر هکتار فرسایش می‌شود که در مجموع ۲ میلیارد تن خاک فرسایش می‌شود.
 
وی با بیان اینکه حفاظت خاک و آب از اصولی‌ترین پایه‌های توسعه پایدار است، اظهارداشت: فرسایش خاک بطور میانگین هر سال ۵۶ میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضرر می‌رساند.
 
قویدل با اشاره به اینکه فرسایش خاک عواقب جبران‌ناپذیری از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای کشور دارد، بیان‌کرد: در معرض خطر قرار گرفتن امنیت غذایی جامعه از جمله عواقب فرسایش خاک است.
 
 رییس دانشکده کشاوزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد نیاز غذایی بشر از خاک تامین می‌شود، افزود: هدر رفت و فرسایش خاک به این سادگی قابل جبران نیست و با اینکه فرسایش خاک یک فرآیند طبیعی است، اما فعالیت‌های انسانی باعث تشدید فرسایش خاک می‌شود.
 
وی گفت: با اینکه حفاظت از خاک وظیفه تمامی آحاد مردم جامعه است، ولی مسوولان و متولیان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و علمی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای حل این مشکل قدم‌های اساسی بردارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی