تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

محسن هاشمی در شورا ماندنی شد، عارف در مجلس/ رقابت 28 نامزد شهرداری

News Image Lead

محسن هاشمی که یکی از گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران بود، صبح امروز در جلسه شورای شهر، با نظر اعضا، تصمیم گرفت در شورای تهران ماندنی شود؛ این را علی اعطا سخنگوی شورای شهر در توییتر خود اعلام کرد.

کد خبر: ۴۴۲
۱۰:۳۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ اعطا سخنگوی شورای شهر تهران امروز ـ یکشنبه دوم اردیبهشت ـ بعد از جلسه شورای شهر، توییت کرد: به دلیل اینکه خروج آقای مهندس هاشمی از شورا مستلزم استعفای ایشان است و استعفا باید از سوی شورا پذیرفته شود، به پیشنهاد خود ایشان رأی‌گیری استمزاجی انجام شد. نظر شورا اين بود كه آقاى هاشمى در شورا بمانند.».
 
مجید فراهانی عضو شورای شهر نیز بعد از جلسه امروز شورا، توییت کرد: «در خصوص آقای مهندس هاشمی، وفاق جمعی بر حضور مؤثر ایشان در شورای شهر قرار گرفت و جمع‌بندی شد ایشان به جای شهرداری به همگرایی و مدیریت شورا کمک کند.».
 
از طرفی، افشین حبیب‌زاده دیگر عضو شورا، نوشت: «محسن هاشمی بهترین گزینه برای شهرداری تهران است ولی در نهایت تصمیم با اکثریت شورای شهر است.».
 
زهرا نژادبهرام نیز که از اعضای شورای پنجم است، به دنبال جلسه امروز شورا توییت کرد: «همدلی و همگرایی برای تداوم همکاری، عواملی بود که محسن هاشمی را در پذیرش رأی همکاران به ماندن در شورا مجاب کرد. او همچون پدر بزرگوارش (آیت‌الله هاشمی)، رأی اکثریت را ارجح شمرد.»
 
محسن هاشمی که از ابتدای روی کار آمدن شورای پنجم، از گزینه‌های مطرح برای شهرداری بوده، همواره از سوی مخالفان شهردار شدنش با مانعی به نام «میثاق‌نامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» مواجه بوده است؛ میثاق‌نامه‌ای که تأکید دارد کسانی که با لیست اصلاحات وارد شورا می‌شوند برای هیچ پست دیگری نباید صندلی شورا را ترک کنند.
 
محسن هاشمی و چالش یکساله میثاق‌نامه
هاشمی، نه این ایام که با استعفای محمدعلی نجفی، بار دیگر در اندیشه شهردار شدن بود، بلکه در بهار 96 نیز، همین سخنان را از اعضای شورا و هم‌لیستی‌هایش شنیده بود که «با خروج یک عضو از شورا، سرلیست اصولگرایان یعنی مهدی چمران وارد شورا خواهد شد و این با میثاق نامه اصلاحات و میثاق شورا با مردم تهران، همخوانی ندارد». مخالفان همچنین به او می‌گفتند که «هرکس اندیشه شهردار شدن داشته، می‌توانسته در انتخابات شورای شهر شرکت نکند».
دیشب بهاره آروین، زهرا صدراعظم نوری و سیدآرش حسینی میلانی از اعضای شورای شهر، در توییت‌های جداگانه خود، توافق بهار 1396 میان اعضای شورای پنجم را یادآوری کردند. بهاره آروین، در کانال تلگرامی خود متن میثاق‌نامه اعضای شورا را با عنوان «یادآوری» بدین شرح منتشر کرد:
توافق ۲۱ نفر اعضای شورای پنجم شهر تهران، ری و تجریش در جلسه روز  چهارشنبه مورخ ۹۶/۳/۳۱: «به پاس احترام به رأی مردم و امانتداری در مسئولیتی که برعهده ما گذاشته‌اند و با تاکید بر پایبندی به میثاق‌نامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، در یک توافق جمعی متعهد شدند در طول ۴سال نمایندگی مردم در این شورا هیچ‌گونه مسئولیتی که قابل جمع با عضویت در شورا نباشد، برعهده نخواهند گرفت.»
و به این ترتیب، امروز پایانی شد بر یکی گزینه‌های مطرح شهرداری تهران. مهندسی که این سومین بار است از رفتن به شهرداری بازمی‌ماند.
 
خروج عارف و محسن هاشمی از لیست؛ چه کسانی در فهرست ماندند؟
اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران بعد از جلسه امروز شورا، اسامی نامزدهای پیشنهادی شهرداری تهران را به شرح زیر اعلام کرد:
 
افشانی، علی اوسط هاشمی، انصاری‌لاری، مرتضی بانک، بیطرف، پنجه فولادگران، تبادار، ترک‌نژاد، تقی‌زاده، تندگویان، محمود حجتی، سیدمحمود حسینی، حقانی، حناچی، خواجه نصیر، مصطفی سلیمی، عارف، فرشید گلزاری، حسینی‌مکارم، مهرعلیزاده، مقیمی، مناف هاشمی، حجت‌الله میرزایی، سید جعفر موسوی،  رضا ویسه،  مرعشی، واعظ مهدوی و محسن هاشمی به عنوان کاندیدا هستند.  البته عارف و محسن هاشمی درخواست کرده بودند که نامشان در میان کاندیداها نباشد.
 
روند انتخاب شهردار تهران چیست؟
طبق برنامه زمان‌بندی شده، مقرر است که هر یک از اعضای شورای شهر 5 نفر را به عنوان نامزد تصدی پست شهرداری تهران معرفی کنند که در پایان از میان آنان هفت نفر به عنوان گزینه‌های اصلی با رأی اکثریت اعضا انتخاب خواهند شد.
 
این هفت نامزد تصدی پست شهرداری تهران، در نشست روز یکشنبه 16 اردیبهشت، برنامه‌های خود برای مدیریت شهری پایتخت را در صحن شورای شهر ارائه می‌کنند.
 
پس از آن 2 نفر از میان این نامزدها با رأی اعضای شورای شهر به عنوان گزینه‌های نهایی انتخاب و برنامه‌های خود را دوباره به صورت کامل و دقیق تشریح و تبیین می‌کنند.
 
در نهایت اعضای شورای شهر در جلسه روز یکشنبه 23 اردیبهشت از طریق انتخابات و رأی‌گیری، شهردار تهران را از میان 2 نامزد نهایی انتخاب و معرفی خواهند کرد.
 
هر نامزدی که موفق به کسب رأی بیشتر(اکثریت) 21 عضو شورا شود، به عنوان شهردار منتخب تهران معرفی خواهد شد.

جلسه شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار به صورت علنی برگزار می‌شود.
 
بعد از انتخاب شهردار تهران توسط اعضای شورا و طی فرایند اداری آن، شهردار با حکم وزیر کشور منصوب و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته با استعفای محمد علی نجفی شهردار تهران موافقت کرده و سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی