تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

خوش‌بینی سخنگوی طالبان به احتمال توافق با واشنگتن ظرف روزهای آینده

آمریکا شنبه رسما مذاکرات صلح با طالبان افغانستان را در دوحه ازسرگرفت. سخنگوی طالبان اعلام کرده است، مذاکرات امروز (یکشنبه) نیز ادامه می‌یابد.

کد خبر: ۴۴۱۹۴
۰۹:۴۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره این مذاکرات به القدس العربی گفت: دور جدید مذاکرات پنج ساعت طول کشید و روند تبادل سه عضو طالبان با دو گروگان غربی که دو هفته پیش در دوحه انجام شد فضای مناسبی را ایجاد کرد و قرار است مذاکرات امروز نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود که به احتمال امضای توافقی میان طالبان و واشنگتن ظرف چند روز آینده خوش‌بین است.

زلمای خلیل‌زاد، فرستاده آمریکا در امور صلح افغانستان شنبه اولین مذاکرات رسمی با طالبان را از زمان تصمیم ترامپ برای توقف مذاکرات در هفتم سپتامبر ازسرگرفت.

عبدالحکیم دلیلی، سفیر افغانستان در دوحه تأکید کرد که روند تبادل اقدامی درست در مسیر تحقق آشتی بوده است. این روند می‌تواند مقدمه‌ای برای بازگشت مذاکرات میان طالبان و واشنگتن و باز شدن باب مذاکره بین طالبان و دولت افغانستان باشد.

مذاکرات دوحه بر وعده‌های طالبان برای کاهش خشونت و آتش‌بس دائم متمرکز است.

درحالی که خلیل‌زاد با طالبان درباره کاهش خشونت صحبت می‌کند ارتش آمریکا اعلام کرد شنبه در حملات هوایی این کشور ۳۷ عضو طالبان کشته شده‌اند.

در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان نیز ۲۲ تن دیگر کشته شده‌اند. این تحولات احتمالا بر مذاکرات تأثیر می‌گذارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی