تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۴۸مورد مبتلا به ایدز تحت درمان هستند

News Image Lead

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه درسال جاری ۱۲مورد مثبت مبتلا به ایدز در استان شناسایی شده است، افزود: در حال حاضر 48 بیمار مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی در اردبیل و در مراکز مشخص درمانی تحت درمان هستند.

کد خبر: ۴۳۹۶۸
۱۱:۴۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ بابک نخستین در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی ایدز کارگاه‌های متعدد آشنایی و نحوه رفتار با بیماران مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راهکارهای پیشگیرانه را در قالب برگزاری کارگاه‌های حضوری ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در اردبیل مرکز رازی برای تشخیص و آزمایش بیماری ایدز فعال است که افراد می‌توانند برای تشخیص و درمان بیماری خود به آن مرکز مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در حال حاضر 48 بیمار مبتلا به ویروس ایدز در اردبیل شناسایی و یک مورد هم منجر به مرگ در استان داشتیم که برای  این افراد مراقبت‌های درمانی اعمال می‌شود.

نخستین از تست رایگان این ویروس در مراکز بهداشتی و درمانی معین علوم پزشکی اردبیل خبر داد و گفت: در صورت مثبت بودن این آزمایشات جوانب امر با حفظ رازداری تنها به فرد مبتلا اطلاع‌ داده می‌شود و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مرکز آزمایشگاهی رازی برای شناسایی و درمان افراد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی خبر داد و تصریح کرد: در اردبیل 45 درصد مبتلایان به این ویروس از طریق سرنگ آلوده و تزریق و 31 درصد نیز از طریق رفتار پرخطر جنسی آلوده شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: درصد انتقال از مادر به کودک صفر است و تمامی 48 نفر شناسایی شده در اردبیل تحت درمان مستقیم قرار گرفته‌اند.

نخستین با اشاره به اینکه در صورت تشخیص به موقع درمان‌ها نیز در سریع‌ترین زمان شروع می‌شود، گفت: درصورت همکاری فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی زمان مرگ در این بیماری حداقل 20 سال به تعویق می‌افتد که قبلا این مدت 10 سال بود. 

وی به مردم استان توصیه کرد؛ در صورتی که رفتارهای پرخطر داشته و یا با تزریق با سرنگ‌های مشترک احتمال ابتلا به این ویروس را می‌دهند هر چه سریعتر به مراکز آزماشگاهی تعیین شده مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی