تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش ۶۱ درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری

News Image Lead

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۴۳۹۵۸
۱۱:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ شاهرخ پارسا شامگاه گذشته ۱۳ آذرماه، در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از سال 86-87 تا سال 96-97  دچار خشکسالی بود.

وی افزود: علاوه بر کاهش بارش‌ها افزایش دمای جو، موجب تغییر نوع بارش‌ها شد، فصل بارش از زمستان به پاییز و بهار تغییر کرد و مکان بارش‌ها در حال جابجا شدن است.

پارسا گفت: خوشبختانه سال 97-98 سال پربارشی برای استان بود که میانگین بارش‌ها به 833 میلی‌متر رسید که نسبت به میانگین بلندمدت 44 درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری تاکنون میانگین بارش‌ها به 73 میلی‌متر رسیده است، تصریح کرد: بارش‌های استان نسبت به میانگین بلندمدت 33 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد کاهش داشته است و در مجموع 13 درصد بارش‌های استان را دریافت کرده‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: از اواخر روز جمعه سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که تمام نقاط استان تحت این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی سامانه سردی است، تصریح کرد: انتظار می‌رود عمده بارش‌ها به صورت برف ظاهر شود و شدت بارش‌ها تا شب یکشنبه خواهد بود.
پارسا ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده کاهش دما و مه صبحگاهی در بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: برای 10 روز آتی 3  موج بارشی برای استان پیش‌بینی شده است که انتظار می‌رود بارش‌ها، به حد نرمال برسد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌ها در ماه‌های دی و بهمن کمتر از نرمال باشد، بنابراین لازم است به دلیل خشکسالی و مدیریت مصرف آب‌، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

در ادامه مرتضی زمانپور سرپرست مدیریت بحران استان، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری استانی حادثه‌خیز است، تصریح کرد: این استان در بحث سیل، جزء استان‌های سیل‌خیز کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وقوع سیل ابتدای سال در استان، افزود: خوشبختانه سیل ابتدای سال به خوبی مدیریت شد، به طوری که حداقل 16 روستای استان تخلیه شدند و تلفات جانی در پی نداشت.

زمانپور خاطرنشان کرد: لازم است طرح‌های آبخیزداری و تغذیه مصنوعی در استان اجرا شود و اعتباراتی در اختیار نیازهای واقعی استان باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی