تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
معاون میراث‌فرهنگی:

مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی ثبت شد

کریمی از ثبت شدن مجموعه صنعتی ماشین‌سازی اراک به‌عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

کد خبر: ۴۳۹۲۱
۱۵:۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

مجموعه صنعتی نوین استان در فهرست آثار ملی ثبت شد

دیدارنیوز ـ محسن کریمی با اعلام این که مجموعه صنعتی ماشین‌سازی اراک به‌عنوان اولین مجموعه صنعتی نوین استان مرکزی به ثبت رسیده است، بیان کرد: این مجموعه در دهه ۴۰ شمسی احداث شده است و با همکاری این شرکت و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، این مجموعه در فهرست آثار ملی ثبت خواهد شد.
 
کریمی وسعت این مجموعه را ۱۴۰هکتار خواند وتصریح کرد:این مجموعه تاریخی - صنعتی ارزشمند حدود ۱۴۰ هکتار وسعت دارد و دارای ساختمان‌های با ارزش است که به لحاظ فنی و تکنیک ساختمان‌سازی دارای ارزش و اعتبار فنی قابل ملاحظه‌ای است.
 
کریمی خاطر نشان کرد: این مجموعه دارای اولین دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی است که حفاظت و نگهداری آن به‌عنوان بخشی از تاریخچه صنعت استان ضروری است.
 
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در رابطه با احداث موزه صنعت اظهار کرد:با همکاری شرکت ماشین‌سازی اراک و این اداره‌کل مطالعات و اقدامات اولیه در راستای تهیه طرح احداث موزه به‌عنوان اولین موزه صنعت استان آغاز شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی