تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۱۱ هزار قرص آنفلوانزا وارد لرستان شد/ ساماندهی فروش انسولین

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وارد شدن ۱۱ هزار قرص آنفلوانزا به این استان گفت: از این پس انسولین تنها با ارائه نسخه پزشک در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

کد خبر: ۴۳۸۹۴
۱۳:۴۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸

۱۱ هزار قرص آنفلوانزا وارد لرستان شد/ ساماندهی فروش انسولین

دیدارنیوز ـ امین حسنوند امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزا به طور کامل در استان پخش شده است، اظهار داشت: این واکسن در داروخانه دولتی و داروخانه‌های منتخب بخش خصوصی عرضه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه تا الان ۱۱ هزار تا قرص ضد ویروس آنفلوانزا وارد استان شده است و ۸ هزار قرص نیز تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی لرستان توزیع شده است.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه به تعداد بیماران دیابتی، افراد مسن و کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند نیز واکسن آنفلوانزا تهیه شده است، افزود: واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری است و سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا سیستم ایمنی بدن فعال شود.
 
حسنوند یادآور شد: کمبودی در خصوص قرص ضد ویروس آنفلوانزا در استان وجود ندارد و مردم در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند به معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان مراجعه کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطابق دستور العمل وزارت بهداشت، دارو‌های ویکتوزا و نوورپید به صورت سهمیه‌ای در کل کشور توزیع می‌شود که سهمیه استان دو برابر نیاز استان است، اظهار داشت: یعنی اگر ۱۰ بیمار دیابتی داریم ۲۰ دارو وارد می‌کنیم، اما متاسفانه برخی افراد به خاطر ترس از کمبود دارو به صورت آزاد دارو‌های انسولین را از بازار خریداری کرده بودند و یک کمبود کاذب در جامعه اتفاق افتاده بود.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه با تمهیدات لازم انجام شده و انسولین در اختیار یکسری داروخانه‌های منتخب قرار گرفته است و داروخانه‌های مذکور ملزم شده اند که فقط با نسخه پزشک داروی انسولین را به فروش برسانند، تصریح کرد: هر داروخانه‌ای داروی انسولین را آزاد بفروشد سهمیه بیمه آن را قطع و با آن برخورد می‌کنم.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی