تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کلاهبردار ۴۴ میلیارد تومانی در البزر دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان، گفت: فردی که به بهانه سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، ۴۴۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

کد خبر: ۴۳۶۴۰
۱۳:۵۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸

کلاهبردار ۴۴ میلیارد تومانی در البزر دستگیر شد

دیدارنیوز ـ سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع پرونده شکایت از دادسرای عمومی و انقلاب کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر اینکه فردی به بهانه سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی، ۴۴۰ میلیارد کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
به نقل از پلیس البرز، وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد؛ متهم با همکاری ۲ نفر دیگر با شناسایی افرادی که تمکن مالی بالایی داشتند با توسل به ترفند‌های متقلبانه و دادن وعده‌های واهی، آن‌ها را به مشارکت در سرمایه گذاری در صنعت پوشاک و خرید ابزارآلات صنعتی دعوت می‌کردند و پس از دریافت مبالغ هنگفت، تلفن خود را خاموش کرده و محل زندگی خود را ترک و از آن جا نقل مکان می‌کردند.
 
این مقام ارشد انتظامی، با بیان این که متهم از کلاهبرداران سابقه دار و حرفه‌ای است، گفت: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی متوجه شدند، خودرو سمند متهم در پارکینگ مترو گلشهر کرج پارک است که خودرو را تحت نظر قرار دادند و پس از چند ساعت، دو زن که از افراد خانواده متهم بودند، سوار بر خودرو شده و به سمت "صفادشت" استان تهران حرکت کرده و در یک منزل مسکونی مستقر شدند.
 
وی تصریح کرد: خودرو مورد نظر همچنان تحت تعقیب کارآگاهان بود تا این که دو زنی که وارد منزل شده بودند پس از دقایقی به وسیله یک دستگاه خودروی پراید، از مخفیگاهشان خارج و در منطقه "خرمدشت" به متهم اصلی پرونده ملحق شدند.
 
سردار محمدیان اظهار داشت: ماموران پس از تعقیب و مراقبت خودرو مورد نظر، در یک فرصت مناسب متهم را دستگیر کردند و در این میان تعدادی افراد ناشناس قصد فراری دادن نامبرده را داشتند که با هوشیاری پلیس در این کار ناکام ماندند و متهم اصلی نیز دستگیر شد.
 
وی گفت: در ادامه هر دو همدست متهم که برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی مراجعه کرده بودند با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.
 
این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته، ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری شدند، اما در مواجهه با مستندات و در حضور تعدادی از مال باختگان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۴۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال اقرار کردند.
 
سردار محمدیان در خصوص شیوه کلاهبرداران به خبرنگار ما، گفت: متهمان پس از شناسایی طعمه‌های خود به بهانه سرمایه گذاری در شرکت خرید و فروش ماشین آلات صنعتی و واردات پوشاک، آن‌ها را به سرمایه گذاری و دریافت سود‌های سرشار ترغیب کرده و سرمایه گذاران نیز بدون هیچ تحقیقی مبنی بر احراز هویت شرکت، پول زیادی را برای سرمایه گذاری و بردن سود زیاد به وی داده و متهم نیز پس از رسیدن به مقاصد خود از محل متواری شده و دیگر پاسخگوی سرمایه گذاران نبوده است.
 
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان، با بیان این که تاکنون ۲۱ نفر از مال باختگان شناسایی شده اند، یادآور شد: تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی