تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

درخواست صدر برای محاکمه عبدالمهدی

فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق که تحت هدایت «مقتدی الصدر» قرار دارد، روز یکشنبه خواستار محاکمه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مستعفی این کشور شد.

کد خبر: ۴۳۶۱۱
۱۲:۱۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸
دیدارنیوز - به گزارش القدس العربی، فراکسیون سائرون، پس از اقدام پارلمان در پذیرش استعفای نخست‌وزیر، اعلام کرد که در تعیین نخست‌وزیر جدید دخالت نمی‌کند چون آن را «حق تظاهرات‌کنندگان» می‌داند. 

سائرون با اعلام این موضع، همچنین اعلام کرد که خواستار محاکمه عادل عبدالمهدی و شماری از وزرای دولت او و سران امنیتی به اتهام «قتل تظاهرات‌کنندگان» است. 

عراق از دو ماه پیش (اول اکتبر) شاهد اعتراضات خیابانی است که به دلیل حضور افراد مسلح نفوذی و همچنین به دلیل درگیری نیروهای امنیتی با افرادی که قصد حمله به نقاط حساس مثل تأسیسات نفتی یا دولتی داشته‌اند، و همچنین به دلیل شرایط مبهم در حاشیه اعتراضات، بیش از سیصد نفر جان باخته‌اند. 

«صباح الساعدی» عضو فراکسیون سائرون، از دستگاه قضای عراق خواست، «دادگاه مختص انقلاب» تشکیل بدهد تا نخست‌وزیر، اعضای دولت او و سران امنیتی عراق در هر سطحی که باشند، که در قتل معترضان سهیم هستند، ممنوع الخروج و محاکمه شوند. 

سائرون در حالی خواستار محاکمه مسئولان عراقی است که حضور افراد نقابدار و ناشناس در جمع  معترضان بارها طی دو ماه گذشته به تصویر کشیده شده که در حال شلیک به معترضان و نیروهای امنیتی هستند. در جدیدترین مورد نیز افراد نقابدار ناشناس که از معترضان محلی نبوده‌اند، کنسولگری ایران در نجف را آتش زدند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی