تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آلودگی هوا ۷۷۲ البرزی را با مشکل قلبی و تنفسی مواجه کرد

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها‌ی تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۴۳۳۶۶
۱۵:۱۵ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

آلودگی هوا ۷۷۲ البرزی را با مشکل قلبی و تنفسی مواجه کرد

دیدارنیوز ـ مهرداد بابایی اظهار کرد: در ایامی که میزان آلاینده‌ها در سطح هشدار قرار دارد، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.
 
 وی اظهار کرد: طی هفته گذشته ۷۷۲ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به انحاء مختلف از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شده اند که از این تعداد ۵۲۱ نفر مشکل قلبی و ۲۵۱ نفر مشکل تنفسی داشتند؛ از این تعداد ۲۸۶ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی و به منظور ادامه درمان توسط آمبولانس‌های اورژانس البرز به مراکز درمانی منتقل شده و ۴۲۱ نفر از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
 
وی توضیح داد: به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی و تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، شش دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.
 
این مسئول توضیح داد: شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحد‌های مستقر، از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.
 
وی ادامه داد: به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.
 
بابایی گفت: همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.
 
وی اضافه کرد: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها‌ی تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد از این رواز شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدار‌هایی که از طریق رسانه و یا فضا‌های مجازی از سوی سازمان‌های ذیربط به کرات اعلام می‌شود توجه کرده و توصیه‌ها را به کار گیرند.
 
این مسئول اظهار کرد: به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا، در صورت خارج شدن از منزل و محیط کار، حتما از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی