تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد:

هدف برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تبلیغ و ترویج این هنر است

دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد گفت: بخشی از هدف برگزاری سمپوزیوم‌‎ها تبلیغ و ترویج آن هنر است که می‌تواند برای مردم اثرگذار باشد.

کد خبر: ۴۳۳۳۲
۱۲:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸

هدف برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تبلیغ و ترویج این هنر است

دیدارنیوز ـ صدرا یوسفی در خصوص برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی در مشهد اظهار کرد: سمپوزیوم مجسمه‌سازی از یکم آذر به صورت غیر رسمی و از دوم آذر به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. یکم آذر در واقع افتتاح کارگاه، تحویل غرفه‌ها و معارفه هنرمندان با هم انجام گرفت.
 
وی افزود: در واقع سمپوزیوم فعالیتی است زمان‌دار که در طی آن فعالیت، هنرمندان از صفر تا صد خلق یک اثر را در کنار هم تجربه می‌کنند که این امر دارای مزایایی است. مزایا به این صورت است که برگزاری این برنامه‌ها به بحث برندینگ شهر کمک می‌کند و اینکه اسم شهر در حیطه آن هنر شناخته‌تر می‌شود.
 
دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد ادامه داد: دیگر مزایای برگزاری این سمپوزیم‌ها بحث تقویت آموزش است اساتید ملی که در این سمپوزیوم شرکت کردند از افتخار‌های مجسمه‌سازی ایران هستند که در کنار آن‌ها نیز ما اساتید و هنرمندانی را از خراسان دعوت کردیم که این کنار هم بودن افراد بهترین فرصت برای هم‌افزایی دانش و تجربه آن‌ها است.
 
یوسفی خاطرنشان کرد: سمپوزیوم تا نهم آذر ماه ادامه دارد، در طی این چند روز هنرمندان سردیس‌ها را مدلاژ می‌کنند، سپس مدل‌ها قالب‌گیری می‌شود و بعد از آن نیز نسخه شهری آثار به صورت فایبرگلاس یا برنز تولید و ریخته‌گری خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: تمام آثار قرار است در شهر نصب شود، بخشی از مفاخر و چهره‌های انتخاب شده که خیابانی به نام آن‌ها وجود دارد سردیس آن‌ها در همان خیابان و بلوار نصب خواهد شد، در خصوص برخی دیگر از مفاخر و بزرگان که خیابانی به نام آن‌ها وجود ندارد به کمیته نام‌گذاری شورای شهر پیشنهاد می‌کنیم برای آن‌ها مکانی نام‌گذاری کنند تا سردیس آن‌ها در آن مکان و یا احیانا در یکی از بوستان‌های شهر با عنوان باغ مفاخر نصب شود.
 
دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد اضافه کرد: شورای سیاست‌گذاری برای این سمپوزیوم انتخاب شد. در بخش ملی هشت استاد ملی مجسمه‌سازی از نقاط مختلف کشور مانند تهران، بوکان، تبریز و زنجان به این سمپوزیم دعوت شدند و در بخش استانی فراخوانی داده شد تا هنرمندان استان با ارسال رزومه و نمونه کار در این سمپوزیوم شرکت کنند، شورای سیاست‌گذاری رزومه‌های ارسال شده را بررسی و ۱۲ نفر را از بین آن‌ها انتخاب کرد و این ۱۲ نفر به سمپوزیوم دعوت شدند.
 
یوسفی ادامه داد: در انتخاب چهره‌های برای این سمپوزیوم سعی شد که از حوزه‌ها و صنوف مختلف مفاخر داشته باشیم مانند ورزشکار، قرآن پژوه، فیلسوف، ادیب و خوشنویس و در واقع این سمپوزیوم باتنوع خوبی در رشته‌های مختلف همراه است.
 
وی در خصوص آماده‌سازی آثار این سمپوزیم تشریح کرد: آماده سازی کار‌ها بستگی به متریال کار دارد برای مثال آماده‌سازی برنز آثار سه ماه و آماده‌سازی فایبرگلاس چیزی حدود دو ماه به طول می‌انجامد، منتهی ترجیح می‌دهیم که نصب آثار در تاریخی مربوط به همان فرد مانند تولد یا تاریخ فوت آن‌ها باشد، در واقع سردیس‌ها آماده خواهد بود و در تاریخ‌های مناسب نصب خواهند شد.
 
دبیر نخستین سمپوزیم مجسمه‌سازی مشهد گفت: برای برگزاری سمپوزیوم‌های بعدی نیز برنامه خواهیم داشت. در تمام سال‌هایی که مدیریت هنری مشهد مشغول فعالیت بوده برگزاری این سمپوزیوم اولین رویداد است؛ فرایند اجرای این سمپوزیوم بررسی خواهد شد تا برای دوره‌‎های بعدی بتوانیم با برنامه‌ریزی بیشتر و بهتر این گونه برنامه‌ها را برگزار کنیم و نظر مدیریت هنری این است که این نوع برنامه‌ها سالی یک بار در مشهد برگزار شود.
 
یوسفی در خصوص نحوه تبلیغات این برنامه اظهار کرد: از ظرفیت اطلاع‌رسانی شهرداری مانند بیلبورد‌ها و سازه‌های اطلاع‌رسانی استفاده کردیم، هم‌چنین از تمام گروه‌‎های دخیل مانند دانشگاه‌ها، اداره ارشاد، حوزه هنری، آستان قدس، گالری‌ها و تمام مکان‌هایی که احتمال وجود مخاطب مرتبط وجود داشته باشد دعوت کردیم، علی‌رغم قطعی اینترنت بازخورد‌ها و بازدید‌ها خوب بوده و در اصل این چند روز بازدید خوبی از سمپوزیوم صورت گرفته است، البته اگر اطلاع‌رسانی در فضای مجازی هم صورت می‌گرفت قاعدتا جامعه وسیع‌تری از این برنامه مطلع می‌شدند.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از جنبه‌های برگزاری سمپوزیوم‌ها بحث آموزش هنر است، ادامه داد: در مرحله اول آموزش افرادی است که در این مکان مشغول به کار هستند چرا که ما برای هر کدام از اساتید دستیاری انتخاب کرده‌‎ایم که دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی هستند و در این مکان توانایی خود را بالاتر می‌برند و در یک فرصت چند روزه به صورت عملیاتی به تجربه کردن می‌پردازند، افراد علاقه‌مند نیز می‌توانند مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای با هنرمندانی که در این سمپوزیوم مشغول هستند ارتباط برقرار کنند.
 
دبیر نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مشهد بیان کرد: بخشی از هدف برگزاری این سمپوزیوم‌‎ها تبلیغ و ترویج آن هنر است که برای مردم می‌تواند اثرگذار باشد؛ شهرداری در بحث آموزش تخصصی هنر‌ها رسالتی ندارد و دستگاه‌های دیگری به عنوان متولی در این امر باید فعالیت انجام دهند.
 
یوسفی خاطرنشان کرد: امیدواریم این سمپوزیوم مقدمه و شروعی باشد برای رویداد‌های و فعالیت‌های بعدی مجسمه‌سازی برای شهر و هم‌چنین امیدواریم در سال‌های آینده سمپوزیوم مجسمه‌سازی و کار‌های بزرگ‌تری مانند کار‌های یادمانی و مجسمه‌های شهری را داشته باشیم. البته این موارد دور از دسترس نیست چرا که هم مطالبه شهروندان و هم بخشی از وظایف ما است که برای تقویت هویت ملی و اسلامی- ایرانی انجام دهیم که طبیعتا یکی از اقدامات برای این کار برجسته‌سازی و معرفی مفاخر و مشاهیر در قالب‌های هنری است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی