تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عضو شورای شهر تهران: ری تا سال ۱۴۰۰ از پایتخت جدا می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از احتمال جدایی ری از تهران تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کد خبر: ۴۲۴۲۳
۱۱:۰۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره موضوع جدایی ری از تهران اظهار داشت: اخیراً جلسه‌ای با برخی از نمایندگان مجلس داشتیم و من به عنوان موافق این جدایی و حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر به عنوان مخالف نظرات متفاوتی مطرح کردیم ولی به دلیل حواشی افزایش نرخ بنزین جلسه نتیجه نهایی نداشت و بررسی بیشتر آن به جلسات بعدی موکول شد. 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر به صورت مستقیم نمی‌تواند دخالتی در موضوع جدایی ری از تهران داشته باشد چرا که جزو وظایف شورا نیست، گفت: نمایندگان مجلس تصمیم‌گیران اصلی هستند و قانون آن را تصویب می‌کنند که امیدواریم که با اقدام قانونی موثر جهت احقاق حقوق مردم ری که سال‌ها مورد غفلت واقع شده اقدام شود. 

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: طرح جدایی ری از تهران با ۳۶ امضا پیش از این توسط نمایندگان مجلس به هیات رئیسه تقدیم شده و اکنون در کمیسیون شوراها در حال بررسی است که با تصمیم نهایی مجلس در این زمینه اقدام می‌شود. 

خلیل‌آبادی گفت: در صورتی که طرح جدایی ری از  تهران در دوره کنونی مجلس تصویب شود تا سال ۱۴۰۰ این جدایی اجرایی خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: من سال‌ها در ری زندگی‌کرده‌ام و به نظرم اکثر مردم به ویژه نخبگان و فرهیختگان با این تصمیم موافقند.

بنابر برخی منابع و اطلاعات موجود، ری سیزدهمین شهری است که درجهان ساخته شده‌ است و تاریخ سکونت در این شهر به ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. همچنین ری قدیمی‌ترین شهر ایران معروف است و جا دارد که تصمیم‌گیران با دقت و بررسی جوانب مختلف تصمیم به جدایی برای این شهر بگیرند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی