تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون کمیسیون ملی یونسکو:

رشت باید گزارش فعالیت‌هایش را به یونسکو بدهد

معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو می‌گوید: از دفتر یونسکو در پاریس تذکری برای رشت با عنوان «شهر خلاق غذا» دریافت نکرده‌ایم. اما رشت امسال باید گزارشی از عملکرد چهارساله خود برای فعال و زنده نگه‌داشتن این عنوان به یونسکو ارائه دهد.

کد خبر: ۴۲۱۸۱
۱۲:۴۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸

رشت باید گزارش فعالیت‌هایش را به یونسکو بدهد

دیدارنیوز ـ ۱۱ آبان امسال، شهرود امیرانتخابی – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان – در گفتگو با رسانه‌های محلی از تهدید یونسکو مبنی بر پس گرفتن امتیاز «شهر خلاق خوراک جهان» از شهرداری رشت خبر داده بود.
 
او علت مطرح شدن این تهدید را انجام نشدن هیچ کار مثبتی در سال‌های اخیر و پس از ثبت شدن نام رشت در جمع شهر‌های خلاق «خوراکی (غذا)» اعلام کرده و گفته بود: «شهرداری رشت برای از دست ندادن این امتیاز باید به سرعت یک‌سری مستندات به یونسکو ارائه دهد. این مستندسازی‌ها باید در راستای برنامه‌ها و رویداد‌هایی باشد که شهرداری تاکنون برای معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی انجام داده است.»
 
امیر روشن‌بخش – معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو – در گفتگو با ایسنا، می‌گوید: انتخاب شهر‌های خلاق یکی از پروژه‌های متداول در یونسکو در حوزه شهرهاست که در هفت رسته «ادبیات»، «خوراک‌شناسی»، «صنایع دستی»، «موسیقی»، «هنر‌های رسانه‌ای»، «هنر‌های مردمی» و «طراحی» با داوطلب شدن شهرها، توسط کارشناسان یونسکو بررسی می‌شود و هر دو سال کمیسیون ملی یونسکو پرونده چهار شهر از کشور را تکمیل کرده و به دفتر یونسکو در پاریس ارسال می‌کند؛ در ادامه پرونده شهر‌ها بررسی و در نهایت از بین هر چهار شهر، دو شهر به عنوان سهمیه هر کشور انتخاب می‌شود.
 
او با بیان این‌که این انتخاب به صورت دوسالانه انجام می‌شود، ادامه می‌دهد: هر شهر بعد از انتخاب به عنوان شهر خلاق در رشته مورد نظر موظف به ارائه گزارش به یونسکو، هر چهار سال یک بار است تا اطلاع دهد چه اقدامات مثبتی برای فعال ماندن عنوان شهر خلاقِ خود انجام داده است.
 
او، اما درباره صحبت‌هایی که از تذکر یونسکو به شهرداری رشت خبر می‌دهند، می‌گوید: نامه، تلگرام، تلکس یا پیامی از مبادی رسمی یونسکو در پاریس به دبیرخانه شهر‌های خلاق در یونسکو - تهران نرسیده است، اگر هم دوستان از مسیر دیگری تذکری دریافت کرده باشند، ما بی‌اطلاعیم.
 
او با اشاره به ایجاد موج در مواقع و مناسبت‌های مختلف برای گرفتن عنوان در بین شهر‌ها و استان‌های کشور، اظهار می‌کند: با شکل‌گیری آن موج به مرور نیاز به انجام یک‌سری اقدامات توسعه‌ای مانند بحث‌های مالی، گردشگری و اقتصاد بومی نیز به وجود می‌آید، تا شهر انتخاب‌شده از فرصت پیش‌آمده برای خود به درستی استفاده کند و در این حوزه‌ها برای خود ظرفیت‌سازی کند.
 
معاون ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به این که شهر‌هایی که تا کنون عنوان «شهر خلاق» در حوزه‌های مختلف را به دست آورده‌اند، متاسفانه هنوز زیاد از این ظرفیت استفاده نکرده‌اند، تاکید می‌کند: رشت امسال باید گزارشی از فعالیت‌های خود به دبیرخانه شهر‌های خلاق یونسکو ارسال کند تا اقدامات انجام‌شده بررسی شوند.
 
روشن‌بخش با اشاره به این‌که برای انتخاب شهر‌های خلاق امسال چهار شهر مشهد و شیراز هر دو در حوزه «ادبیات»، بندرعباس در حوزه «صنایع دستی» و سنندج در حوزه «موسیقی و فولکلور» معرفی شدند، اظهار می‌کند: دو شهر سنندج و بندرعباس از ایران به عنوان شهر‌های خلاق ۲۰۱۹ انتخاب شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی