تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با «بشار اسد»

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دمشق با بشار اسد رییس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر: ۴۱۶۴۷
۱۲:۲۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دیدارنیوز - حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با بشار اسد، پیروزیهای مقتدرانه در عرصه میدانی و دیپلماسی را به رییس جمهور سوریه تبریک گفت و بیان کرد: «پیروزی‌های سوریه و حوزه مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری در عرصه میدانی به شکست اقتدار نظام سلطه و استکبار جهانی منجر گشته است».

وی تروریست‌های داعش را محصول و دست پرورده آمریکایی - صهیونیستی نامید و خاطرنشان کرد: «کینه و خباثت آمریکا و رژیم صهیونسیتی نتوانست تغییری در نقشه منطقه و کشورهای حامی محور مقاومت ایجاد کند و سوریه با قدرت به مقابله تروریست‌ها و اضمحلال آنها در قلب حوزه مقاومت پرداخت».

ذوالنوری سوریه را دوستی دیرینه و سنتی جمهوری اسلامی ایران با اشتراکات دینی و تاریخی خواند و تصریح کرد: « جمهوری اسلامی ایران و سوریه در یک جبهه و با دشمنی مشترک در حال مبارزه هستند».

وی همچنین تاکید کرد:« خط مقدم جمهوری اسلامی ایران و سوریه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس است و ایران با قدرت از منافع خود و متحدین در منطقه دفاع خواهد کرد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی استمزاج خون شهدای ایرانی و ارتش سوریه را ثمره تحکیم، همدلی و وفاق دو کشور دانست و گفت: «ثبات و امنیت کنونی سوریه و منطقه مدیون خون شهدای دو کشور است که در مبارزه و مقابله با دشمنان دو ملت بدست آمده است».

ذوالنوری از توسعه مناسبات و مراودات دو جانبه در جهت گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری استقبال و تصریح کرد: «ضرورت دارد مسیر توسعه همه جانبه و  همکاریهای اقتصادی و تجاری فی‌مابین تقویت گردد تا با همکاری شرکتهای ایرانی بازسازی زیرساختهای سوریه آغاز گردد».
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نگرانی‌های کنونی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزات مقطعی به کشورهای حوزه مقاومت را نتیجه استیصال این رژیم غاصب دانست و افزود: « تحرکات و تجاوزات صهیونیست‌ها در منطقه تسریع در مسیر سقوط آنهاست و این رژیم در آینده منطقه جایگاهی نخواهد داشت».

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تحریم های ظالمانه آمریکا را منجر به شکست دانست و  وحدت کشورهای حوزه مقاومت را رمز پیروزی در مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی دانست.

بشار اسد رییس جمهور سوریه در ادامه این دیدار جمهوری اسلامی ایران را کشوری مقتدر در منطقه و حامی سوریه در منطقه خواند و گفت: «نگاه ما به آینده منطقه کاملا روشن است و اهداف ما در منطقه تحقق یافته است.

وی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در منطقه افزود: «آمریکا در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و سعی می‌کند در این مسیر دیگر کشورها را نیز نابود کند».

رییس‌جمهور سوریه با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه افزود: « سوریه از مواضع قاطع و حکیمانه امام خامنه ای در مقابله با اقدامات دشمنان، امنیت و ثبات منطقه و سوریه صمیمانه قدردانی می کند».

وی همچنین تاکید کرد: « مردم، ارتش و مسوولین سوریه همواره حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مبارزه با تروریسم را به خاطر خواهند سپرد و تاریخ نیز از این اتحاد به نیکی یاد خواهد کرد».

بشار اسد ضمن انتقاد جدی از اعمال تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: سوریه با همه توان و امکانات خود به حمایت از تهران در مقابله با تحریم ها علیه ایران خواهد پرداخت و روابط ممتاز و راهبردی دو کشور را تعمیق خواهد بخشید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی