تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بشار اسد: آمریکا از داعش برای ضربه زدن به ارتش سوریه استفاده می‌کرد

رئیس جمهوری سوریه در سخنانی تأکید کرد که آمریکا به صورت مستقیم داعش را برای ضربه زدن به ارتش سوریه به کار می‌گرفت.

کد خبر: ۴۱۶۴۳
۱۲:۱۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز - بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، در مصاحبه با شبکه "روسیا ۲۴" و خبرگزاری "روسیا سیفودنیا" درباره توافق روسیه و ترکیه پیرامون شمال این کشور اظهار کرد: ما توافق روسیه و ترکیه را مثبت ارزیابی می‌کنیم، نه به دلیل اعتماد به طرف ترکیه‌ای، بلکه به این دلیل که ورود روسیه به این موضوع جنبه‌های مثبتی دارد، چراکه این کشور در باطل کردن بهانه یا استدلال کردها برای آماده سازی اوضاع در راستای عقب نشینی ترکیه نقش دارد.

وی افزود: تروریسم مرز ندارد، امروز می‌تواند در سوریه یا در دور دست‌ترین مناطق آسیا باشد و یا حتی در اروپا فعالیت کند. داعش به خواست آمریکا به وجود آمد و فعالیت‌هایش را تحت پوشش آمریکا انجام داد، ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد آمریکا به صورت مستقیم از داعش برای ضربه زدن به ارتش سوریه و پراکنده کردن نیروهایی استفاده می‌کرد که با تروریسم مبارزه می‌کردند.

بشار اسد گفت: بعد از گذشت ۹ سال از جنگ، گمان می‌کنم که بیشتر مردم بدون توجه به اختلافات سیاسی، اهمیت اتحاد با دولت را درک کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد: حضور نظامی روسیه در سوریه در چارچوب ایجاد توازن جهانی است، چراکه جهان امروز در مقابل معیارهای قدرت سر تعظیم فرود می‌آورد نه معیارهای قانونی. قدرت نظامی روسیه برای توازن در جهان ضروری است، این یک جنبه از آن است و جنبه دیگر مقابله با تروریسم است.

این مقام سوری در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه یک ابر قدرت است و وظایف و مسئولیت‌هایی در جهان دارد که به جهان و خود روسیه و ملت آن سود می‌رساند. روسیه تنها یک گزینه دارد؛ یا باید نقش ابر قدرت را ایفا کند و یا باید کوشه گیری کرده و به یک کشور عادی تبدیل شود که این به هیچ وجه برای جهان خوب نیست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی