تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود؛

مانور روز بدون حادثه رانندگی در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مانور روز بدون حادثه همزمان با روز «یادمان قربانیان سوانح رانندگی» ۲۶ آبان در جاده‌های این استان برگزار می‌شود.

کد خبر: ۴۱۶۰۹
۱۴:۰۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۸

مانور روز بدون حادثه رانندگی در سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز ـ تیمور باقری هدف از برگزاری این رزمایش را ارتقای سطح هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های عضو کمیته ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌های این استان ذکر کرد و اظهار داشت: همواره مبحث ایمنی در محور‌های مواصلاتی و اطمینان از تامین شرایط بهینه جهت تردد‌های برون شهری در اولویت کاری این اداره کل قرار داشته است.
 
وی با بیان اینکه کاهش حوادث و سوانح رانندگی در جاده‌ها نیازمند فرهنگ سازی و آموزش همگانی است، افزود: به منظور تحقق اهداف این طرح برنامه‌های مختلفی نظیر آموزش رانندگان، موتورسواران، ایمن سازی تردد عابرین پیاده و سرنشینان وسایل نقلیه توسط این اداره‌کل به مرحله اجرا درآمده است.
 
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از پزشکی قانونی در سوانح رانندگی جاده‌ای در ۶ ماهه نخست سالجاری ۴ هزار و ۳۸ نفر مصدوم و ۴۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.
 
وی ادامه داد: افزایش سالانه میزان تردد‌های درون و برون شهری و کوتاهی برخی رانندگان در رعایت قوانین و مقررات رانندگی سبب می‌شود تا آمار تصادفات رانندگی در جاده‌ها افزایش یابد و این امر علاوه بر تحمیل خسارت‌های جانی و مالی به افراد موجب بروز ناهنجاری‌های روحی و روانی در جامعه می‌شود.
 
باقری با بیان اینکه سوانح جاده‌ای یک پدیده اجتماعی به شمار می‌رود که نیازمند شناسایی ابعاد مختلف آن نظیر مسائل فرهنگی، روانی، جامعه شناختی و ... است، بیان کرد: همزمان با روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی، مانور روز بدون حادثه در مسیر‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان به اجرا در خواهد آمد.
 
وی خاطر نشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان متردد در جاده‌ها و همزمان آموزش موارد مربوطه به رانندگان است تا بدین وسیله فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین در ذهن افراد نهادینه شود و شاهد کاهش حوادث رانندگی و پیامد‌های ناشی از آن باشیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی