تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

۵ درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حاشیه همایش یاریگران زندگی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۵ درصد مادران باردار استان سیستان و بلوچستان دارای سوء مصرف مواد هستند.

کد خبر: ۴۱۲۷۳
۰۹:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸

۵ درصد مادران باردار در سیستان و بلوچستان سوء مصرف مواد دارند

دیدارنیوز ـ دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در چند سال اخیر یکی از محور‌های مهم نظام سلامت در استان توجه به شاخص‌های سلامت مادر و نوزاد و پیشگیری از مرگ مادران باردار بوده است که در این امر موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل گشته است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ۲۰ مرکز کاهش آسیب و MMT مداخلات کاهش آسیب و فعالیت‌های انگیزشی، مشاوره‌های روانشناختی و پیشگیری از اعتیاد با حضور روانشناسان بالینی در حال انجام است.
 
 دکتر هاشمی شهری ضمن تقدیر از نقش مشارکت‌های مردمی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: داوطلبان سلامت با حضور در نقاط پرخطر و شناسایی معتادین متجاهر آنان را به مراکز کاهش آسیب معرفی و مورد حمایت قرار می‌دهند.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح مداخلات اجتماع محور با حضور روانشناسان بالینی مراکز خدمات جامع سلامت در محلات حاشیه نشین استمرار دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: علاوه بر خدمات کاهش آسیب در مراکز و کلینیک‌های سیار در حاشیه شهر‌های استان بسته‌های کاهش آسیب شامل سرنگ، سوزن و سایر اقلام پیشگیری از بیماری‌های واگیر را بین معتادین متجاهر توزیع می‌کنند.
 
هاشمی شهری یکی از برنامه‌های حفاظتی سلامت را تمرکز و توجه به بیماران معتاد مبتلا به HIV برشمرد و گفت: تمامی اقلام و بسته‌های پیشگیری از انتقال بصورت مستمر در مراکز کاهش آسیب در اختیار آنان قرار می‌گیرد و به منظور تشویق به جمع آوری معتادین متجاهر و خیابانی و به بیماران معتاد مبتلا به HIV روزانه یک وعده غذای گرم در تمامی مراکز کاهش آسیب توزیع می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی