تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

چرا صداوسیما با ریزش مداوم مخاطب مواجه شده است؟

چند سالی است که به‌نظر می‌رسد شکاف عمیقی بین بسیاری از مردم با صدا و سیما ایجاد شده است. وقایع روز‌های اخیر و تجمعاتی که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در کشور اتفاق افتاد و نحوه پوشش اخبار و اطلاع رسانی آن توسط صداوسیما، بار دیگر بر افزایش بی اعتمادی مردم نسبت به این رسانه تاثیر گذاشت و آن شکاف به وجود آمده را عمیق‌تر کرد. مدیران رسانه ملی باید بدانند مطالبات مردم از رسانه‌ای که با پول مالیات آن‌ها تامین می‌شود، چیست. متاسفانه در این زمینه اعتمادی به صدا و سیما باقی نمانده است. صدا و سیما باید به‌طور منظم نظرسنجی کند تا هرچه بهتر علایق و سلایق مردم را در برنامه‌هایش بگنجاند. رسالت رسانه ملی در فرهنگ‌سازی از باقی نهاد‌ها بالاتر است، اما حتی در کوچکترین و کم‎اهمیت‌ترین مسائل شاهد این نوع فرهنگ‌سازی‌ها از جانب صدا و سیما نبوده‎ایم. از این‌رو دیدارنیوز به سراغ نمایندگان مردم در خانه ملت رفته تا نظرات آن‌ها را در این باره جویا شود.

کد خبر: ۴۰۶۶۷
۰۹:۳۸ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمد آیتی: چند سالی است که به‌نظر می‌رسد شکاف عمیقی بین بسیاری از مردم با صدا و سیما ایجاد شده است. کم‌مخاطب بودن اکثر برنامه‌های تلویزیون و جانب‌داری رسانه ملی در بیشتر برنامه‌های تحلیلی از یک طرف و نفوذ ماهواره و شبکه‌های اجتماعی در زندگی مردم از سوی دیگر، کار را به جایی رسانده که جز دو سه برنامه خاص آن هم در دوره‌ای معین، هیچ‌گاه شاهد استقبال مردم به مانند دهه ۶۰ و ۷۰ از این رسانه‌ای که می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد، نبوده‌ایم.

 

وقایع روزهای اخیر و تجمعاتی که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در کشور اتفاق افتاد و نحوه پوشش اخبار و اطلاع رسانی آن توسط صداوسیما، بار دیگر بر افزایش بی اعتمادی مردم نسبت به این رسانه تاثیر گذاشت و آن شکاف به وجود آمده را عمیق تر کرد.


از این‌رو دیدارنیوز به سراغ نمایندگان مردم در خانه ملت رفته تا نظرات آن‌ها را در این باره جویا شود.

اقوام ایرانی نتوانسته‌اند بهره لازم را از صداوسیما ببرند

 

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان و هویزه با تاکید بر قدرت و اهمیت جایگاه رسانه ملی گفت: این نهاد ملی به علت نفوذ و تاثیری که می‌تواند در بین مردم داشته باشد از جایگاه بالایی برخوردار است و پالایش و ارتقاء این سیستم از واجبات تلقی می‌شود.

وی افزود: ایران ما مملوء از گویش‌ها و خرده فرهنگ‌هایی است که رسانه ملی باید در پوشش همه آن‌ها بکوشد و برنامه‌های متنوعی متناسب با هر یک از آن‌ها تدارک ببیند تا بتواند مخاطبین بیشتری را جذب کند. امروز صدا و سیما رسالت سنگینی در جهت روشنگری و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دارد. این نهاد باید بتواند با محتوای مناسب سلیقه جوانان، آن‌ها را به‌سمت خود جذب کند تا به‌سوی رسانه‌های بیگانه گرایش پیدا نکنند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از اقوام ایرانی تا به امروز نتوانسته‌اند بهره لازم را از این رسانه ببرند.

اعتمادی به صدا و سیما باقی نمانده است

 

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران در این باره گفت: یکی از وظایف صداوسیما ارتباط با مردم است. رسانه ملی باید صدای مردم را به گوش مسئولان کشوری برساند. یکی دیگر از خواسته‌های مردم از این نهاد دولتی، پر کردن اوقات فراغت آن‌ها با محتوای فرهنگی مطلوب است. متاسفانه صدا و سیما چند سالی است که از مردم دور شده و با نمایندگان مجلس هم ارتباط نزدیکی ندارد.

وی در ادامه عنوان کرد: رسانه ملی باید خواسته‎ها و مطالبات مردم را در نظر بگیرد تا به آن‌ها نزدیک شود. باید صدای مردم را بشنود و از مجری‌ها و برنامه‌های مورد علاقه مردم برای پر کردن ساعات آن‌ها استفاده کند، نه این که شاهد حذف پربیننده‎ترین و یکی از دوست‌داشتنی‎ترین مجری‌ها، یعنی برنامه نود و عادل فردوسی‌پور از تلویزیون باشیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: مدیران رسانه ملی باید بدانند مطالبات مردم از رسانه‌ای که با پول مالیات آن‌ها تامین می‌شود، چیست. آیا به‌راستی والدین از اینکه نوجوان کنکوری‌شان هر لحظه شاهد تبلیغات پی‌درپی و گسترده مافیای کنکور باشد، رضایت دارند؟ متاسفانه در این زمینه اعتمادی به صدا و سیما باقی نمانده است. صدا و سیما باید به‌طور منظم نظرسنجی کند تا هرچه بهتر علایق و سلایق مردم را در برنامه‌هایش بگنجاند. رسالت رسانه ملی در فرهنگ‌سازی از باقی نهاد‌ها بالاتر است، اما حتی در کوچکترین و کم‎اهمیت‌ترین مسائل شاهد این نوع فرهنگ‌سازی‌ها از جانب صدا و سیما نبوده‎ایم.

صداوسیما از اعتمادسوزی اجتناب کند

 

حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در این خصوص گفت: صدا و سیما در حوزه فرم و محتوا نیازمند تغییر و تحول است. به‌طور مثال، حضور نمایندگان مجلس به‌عنوان نمایندگان مردم باید در رسانه ملی پررنگ‌تر شود تا آن‌ها راحت‌تر با مردم صحبت کنند. همین رویکرد باید در رابطه با مسئولان کشور هم رقم بخورد، زیرا مردم حق دارند در جریان روند تصمیمات و پیگیری‌ها قرار بگیرند.

وی افزود: شفاف‌سازی باعت اعتماد در جامعه خواهد شد، از این‌رو می‌بایست پرونده‌های قضایی، فساد‌های مالی، پروژه‌های دولتی و... طی گزارش‌هایی به‌طور واقعی و شفاف به مردم ارائه شود که بار اصلی این نوع کار‌ها به دوش صدا و سیما است.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم در پایان گفت: ملت باید مشکلات و معضلات کشوری را از رسانه ملی توسط مسئولان ارشد دریافت کند تا به اخبار تحریف‌شده شبکه‌های ماهواره‌ای روی نیاورد. صدا و سیما باید حتی‌المقدور از اعتمادسوزی اجتناب و از پیش کشیدن ضعف‌های احتمالی دوری کند.

ناظران صدا و سیما کم‌لطفی کرده‌اند

 

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر با تاکید بر توانایی‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی اظهار داشت: اینکه با وجود بیش از ۲۵۰ شبکه فارسی زبان که تعدادی از آن‌ها در جذب مخاطبین بسیار موفق بوده‌اند، رسانه ملی ما هنوز در تولید فیلم و سریال و محتوا‌های خبری بیش از پیش فعال است و مخاطبین خود را کم و بیش حفظ کرده است، یک معجزه است.

وی افزود: در عصری که تعدد شبکه‎های ماهواره‌ای و اجتماعی سر به فلک کشیده است، فعالیت و پویایی صداوسیما موفقیت بزرگی است و نباید آن را نادیده گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نباید ضعف‎های موجود در صدا و سیما را انکار کرد. علت کثرت بیش از حد رپورتاژ‌های تبلیغاتی، کمبود بودجه است. در صورت تامین مالی، این سازمان می‌تواند به شکوفایی برسد و بیش از پیش محتوای فرهنگی در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار دهد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: نظارت از عوامل دیگری است که می‌تواند حلال بسیاری از کاستی‌ها باشد. به‌نظر می‌رسد در این امر، ناظران صدا و سیما کم‌لطفی کرده‌اند و انتظار بیش از این‌ها است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی