تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟
دیدار بررسی می‌کند

تولید و تامین دارو مهم است یا ورود به موضوع رعایت پوشش در داروخانه‌ها؟

در حالیکه معضل کمبود برخی دارو‌ها برای بیماران خاص در کشور مرتفع نشده؛ خبر تخصیص دارو به داروخانه‌ها به شرط رعایت حجاب چند روزی است موضوع رسانه ها شده و دیدار هم تحلیلی بر این موضوع دارد.

مسمومیت مشکوک ۷۰ روستایی در خوزستان

News Image Lead

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: ۷۰ نفر از اهالی روستای ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز بامداد شنبه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند.

کد خبر: ۴۰۱۴
۰۹:۲۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ شهیار میرخشتی روز شنبه اظهار داشت: همچنین این مرکز پنج دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 12 نفر از کارکنان از مرکز فوریت‌های پزشکی رامهرمز را بلافاصله به روستای مورد نظر اعزام کرد.معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت رامهرمز نیز گفت: علت احتمالی مسمومیت جمعی از اهالی روستای ابوالفارس رامهرمز، ممکن است آلودگی آب باشد.عطاءالله شیرالی اظهار داشت: مسموم شدگان از سه روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری به مرکز خدمات جامع سلامت روستایی باوج رامهرمز مراجعه کردند.
 
70 نفر از مردم این روستاها با علائم اسهال خفیف و تب به مرکز بهداشتی، درمانی باوج مراجعه کردند که تعدادی به‌صورت سرپایی درمان شدند و چند نفر به علت اینکه تب آنها با درمان های اولیه پایین نیامده بود به بیمارستان های رامهرمز و اهواز منتقل شدند.علت این حادثه باید به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد اما بیشتر احتمال آلودگی با منبع آب داده می‌شود.
 
نمونه برداری‌های لازم انجام شده و آموزش‌هایی در خصوص مصرف آب و سالم‌سازی آن به مردم ارائه شده است.تا سه روز آینده نتیجه قطعی بررسی‌ها و آزمایش ها اعلام می‌شود.
 
منبع: ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی