تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ثبت ۲۳ وقف جدید در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۳۹۶۷۹
۱۴:۲۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

ثبت ۲۳ وقف جدید در چهارمحال و بختیاری

دیدارنیوز ـ حجت‌الاسلام حسن امیری ۴ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با اشاره به آغاز دهه وقف، اظهار کرد: وقف جزء احکام امضایی است که می‌تواند این امر بر بشریت تاثیر بسیاری بگذارد.
 
وی با اشاره به اینکه وقف فرهنگ‌ساز و پشتیبانی فرهنگ است، افزود: در استان ۱۷۰۰ نیت وقفی در حوزه اجتماعی، فرهنگی و خدماتی وجود دارد.
 
حجت‌الاسلام امیری گفت: بیش از ۱۳۰۰ مسجد و حسینیه به ثبت رسیده که از مجموع موقوفات ۶۳ درصد مساجد، و تنها ۰.۶ درصد موقوفه قرآنی است.
 
وی بیان کرد: بیشترین موقوفات استان با ۶۹۴ مورد در حوزه کشاورزی و پس از آن ۶۴۸ مورد در حوزه تجاری و ۲۴۴ موقوفه در حوزه مسکونی است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به وجود ۳۶۶۰ رقبه در استان، تصریح کرد: به لحاظ تعداد و درآمد ۵۰۰ رقبه آن مربوط به بی‌بی‌ماه بیگم بوده که یکی از زیباترین نیات است.
 
وی افزود: ۴۵ درصد نذورات مردم در امامزادگان صرف کار‌های عمرانی، ۲۰ درصد کار‌های فرهنگی و ۳۰ درصد صرف امورات جاری و مدیریتی و تنها پنج درصد آن به حساب متمرکز اداره کل اوقاف و امور خیریه واریز می‌شود.
 
حجت‌السلام امیری بیان کرد: ۶۷ درصد مبلغ پولی که از درآمد موقوفه به دست می‌آید خرج نیت موقوفه می‌شود و ۱۰ درصد حفظ‌العین، ۱۰ درصد امورات جاری و ۷ درصد آن برای سازمان اوقاف است.
 
وی اظهار کرد: متاسفانه مردم نسبت به موقوفات اطلاع کمی دارند که این امر نشان از ضعف ماست، بنابراین وظیفه رسانه‌ها است که همکاری کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: امسال نذورات امامزادگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است که این امر به دلیل تقویت کار‌ها و برنامه‌های فرهنگی انجام شده بود که موجب شده حضور مردم به امامزادگان افزایش یابد، همچنین اجارات و درآمد موقوفات ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
 
وی پرداخت ۳۰ کمک جهیزیه در طرح پیوند آسمانی، آزادی ۲۵ زندانی، تهیه و توزیع نوشت‌افزار یک سال تحصیلی برای ۳۰۰ دانش‌آموز را از برنامه‌های انجام شده در سال جاری برشمرد.
 
حجت‌الاسلام امیری گفت: امسال زیباسازی، روشنایی و ... مجموعه سیاحتی امامزاده حمزه‌علی در بروجن به بخش خصوصی واگذار شده که سرمایه‌گذار در حال فعالیت است.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۵ امامزاده استان به دستگاه کارتخوان مجهز شده و تا پایان سال باید ۵۰ امامزاده دیگر مجهز شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: در حوزه فرهنگی سال گذشته ۱۶ وقف جدید در استان به ثبت رسید و امسال تاکنون ۲۳ مورد وقف جدید به ثبت رسیده است.
 
وی با اشاره به شرکت ۵۰۰ نفر در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، گفت: ۱۶۲ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از ۵۰ نفر از منتخبین تجلیل شد و ۱۹ نفر آن‌ها به مرحله کشوری راه یافت، در مرحله کشوری، سجاد براتی موفق به کسب رتبه دوم در رشته دعاخوانی شد.
 
حجت‌الاسلام امیری با اشاره به بی توجهی به وقف قرآنی در کشور و استان، تصریح کرد: متاسفانه توجهی به وقف قرآنی صورت نگرفته که اگر بخواهیم حرکت خوب قرآنی شکل گیرد باید وقف برای قرآن وجود داشته باشد.
 
وی از ایجاد قبرستان و آرامستان برای دفن اموات در محل امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد خبر داد و خاطرنشان کرد: برای این کار زیرزمین حسینیه امامزاده در نظر گرفته شده است تا از این طریق درآمدی برای امامزاده حاصل شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی