تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
"دیدارنیوز" ماجراهای جالب فوتبال امشب را بررسی می کند؛

نخستین کوپل زنانه گزارش فوتبال در رادیو

امشب و در بازی چلسی و آژاکس در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، قرار است اتفاق تازه‌ای رخ دهد و یک گزارشگر زن از رادیو ورزش این بازی را گزارش کند در حالی که کارشناس فنی و داوری این پخش رادیویی نیز دو بانوی دیگر از بانوان شناخته شده فوتبال ایران هستند.

کد خبر: ۳۹۴۴۹
۱۷:۲۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: چندی است که در دوران بی ستارگی و بی رمقی گزارش‌های فوتبال به سر می‌بریم و در شرایطی که عادل فردوسی پور و مزدک میرزایی کاملا از گزارش تلویزیونی کنار رفته اند، رقابت بین گزارشگران موجود نیز افت چشمگیری داشته و تلاش برای به دست آوردن صندلی گزارشگری برای بازی‌های مهم و جذاب داخلی و خارجی نیز آشکارا کم شده است. اما امشب و در بازی چلسی و آژاکس در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، قرار است اتفاق تازه‌ای رخ دهد و یک گزارشگر زن از رادیو ورزش این بازی را گزارش کند؛ در حالی که کارشناس فنی و داوری این پخش رادیویی نیز دو بانوی دیگر از بانوان شناخته شده فوتبال ایران هستند و گزارشگر مسابقه را همراهی می‌کنند.
 
 
نخستین کوپل زنانه گزارش فوتبال در رادیو
 

امشب صدای خانم نجمه جعفری از استودیوی رادیو ورزش روی یکی از بازی‌های جذاب اروپایی به گوش شنوندگان خواهد رسید و نیلوفر اردلان بازیکن فوتبال سابق تیم ملی زنان ایران در مقام مفسر و گلاره ناظمی داور فوتسال ایران نیز به عنوان کارشناس داوری در نقش نخستین کوپل گزارشگری زنان در رسانه ملی ظاهر می‌شوند. البته بر خلاف تصورات، این نخستین گزارش فوتبال با صدای یک گزارشگر زن نیست و پیش از این در موارد بسیار معدودی این اتفاق افتاده است.

نخستین بار در سال ۸۳ زهره سادات هاشمی نیمه دوم بازی استقلال و صبا باتری را از طریق رادیو گزارش کرد در حالی که بدون هماهنگی قبلی و به صورت غیرمنتظره پشت میکروفون قرار گرفت. پس از آن نیز چند گزارشگر زن دیگر شانس گزارش مستقیم مسابقات ورزشی را به دست آوردند در حالی که این گزارش‌ها همگی غیرفوتبالی بودند. حتی الهام علاقبند گزارشگر پرانرژی رادیو یک بار در استودیوی حالا خورشید، لحظاتی از بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ را گزارش کرد که البته آن هم بدون هماهنگی قبلی رخ داد و طبعا کیفیت قابل قبولی نداشت.
 
 
نخستین کوپل زنانه گزارش فوتبال در رادیو

حالا اما نجمه جعفری با برنامه ریزی قبلی و به شکل رسمی و کلاسیک آن قرار است گزارش فوتبالی داشته باشد و در گروهش کارشناسان فنی و داوری نیز حاضر خواهند بود. نکته مهم درباره این گزارش این است که به نظر می‌آید حضور زنان در استادیوم آزادی آرام آرام فضای جدیدی را در فوتبال جا می‌اندازد و این ماجرا نیز در ادامه ماجرا‌های بازی ایران و کامبوج است.

به هر حال گزارش یک زن در فوتبال ایران در چند دقیقه عادی خواهد شد، اما چیزی که می‌تواند این اتفاق را ادامه دار کند، کیفیت گزارش، سواد فوتبالی و تیزهوشی در زمینه بیان است. در واقع اگر پیش از این کسی انتظار خاصی از گزارشگران زن برای گزارش رویداد‌های ورزشی نداشت، اما حالا سطح توقع مخاطبان به شدت بالا رفته است و انتظار دارند نخستین گزارش برنامه ریزی شده برای یک زن در زمینه فوتبال، حداقل استانداردی را داشته باشد.

در دنیا نیز البته تعدادی از گزارشگران زن وجود دارند که تجربه جسته و گریخته فوتبال را داشته اند. سال ۲۰۰۷ در انگلستان بازی بین منچستر سیتی و کریستال پالاس را ژاکی اوتلی گزارش کرد و جالب است که در همان گزارش اول خود در فوتبال نشان داد که علاقه‌ای به تکرار فرم مردانه گزارش مسابقات فوتبال ندارد. گزارش خانم اوتلی در شرایطی رخ داد که او پیش و پس از آن در رشته‌هایی مثل گلف، موتور سواری، گلف و اسنوکر تجربه گزارش را داشت و به نوعی به فرم شخصی اش در گزارش دست یافته بود. غیر از ژاکی اوتلی، دو گزارشگر دیگر هم در اروپا حضور دارند که یکی ویکی اسپارکز است و دیگری کارولین بارکر است.
 
 
نخستین کوپل زنانه گزارش فوتبال در رادیو

با این اوصاف باید منتظر عملکرد نخستین گزارشگر زن واقعی در فوتبال ایران بود که امشب روی آنتن می‌رود و شاید یک پدیده جدید در زمینه فوتبال ظهور کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
استفاده از چنین واژه هایی در تیتر و متن اصلا درست نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
استفاده از چه واژه هایی درست نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
کوپل به معنی زوج یا مثلاچندنفرهست،ترجمه ای از coupleانگلیسیه
این کجاش مشکل داره که دوستم گفتن نبایددرتیترومتن استفاده بشه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی