تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: در نیمه نخست سال جاری صادرات کالا از منطقه آزاد اروند به ۶۴۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر: ۳۹۲۰۴
۰۹:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

رشد ۵۰ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

دیدارنیوز ـ سیدعلی موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه میزان صادرات بنادر آبادان، خرمشهر و مرز تجاری شلمچه در مدت ۶ ماهه سال گذشته را ۲۸۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند طی این مدت بیش از ۱۳۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۰۰ درصد رشد داشته است.
 
 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع روغن‌های صنعتی، محصولات مصنوعی و فلزی، شیلات، خرما، خشکبار و محصولات پایین دستی پتروشیمی عنوان کرد و گفت: مقصد صادرات کالا عمدتا کشور‌های عراق، کویت، امارات، قطر، چین، استرالیا، نیوزلند بوده است.
 
موسوی ارزآوری را یکی از مزایای ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند بیان کرد و گفت: در کنار ۲ مقوله کالا و خدمات ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند موجب ارزآوری می‌شود که در حال گسترش است.
 
وی اظهار داشت: به منظور حمایت از صادرکنندگان کالا و تولید کنندگان کالا در منطقه آزاد اروند ضمن ارائه بسته‌های آموزشی تخصصی رایگان و یا یارانه‌ای ثبت سفارش برای این واحد‌ها حذف شده است.
 
موسوی در ادامه گفت: برای حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کالا و واحد‌های تولیدی مجوز بهره برداری آن‌ها از یک ساله به پنج ساله صادر می‌شود.
 
وی تسهیل ورود و خروج ارزی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت: با تعریف سامانه‌ای در مناطق آزاد مشکل نقل و انتقال ارزی تسهیل شد و صادرکنندگان می‌توانند ارز صادراتی خود را وارد کشور کنند.
 
 موسوی حمایت از صنایع دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت: تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی یکی از راهبردی مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است.
 
وی توسعه زیرساخت‌های صادراتی و راه‌های ارتباطی با کشور‌های همسایه از جمله اقدامات و راهبرد‌های اساسی ما در بخش صادرات منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: تسهیل در رویه‌ها و دستورالعمل‌های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و فعالان اقتصادی از جمله راهبردی است که در راستای روان سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.
 
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
 
این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی