تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تاکید سید حسن نصرالله بر احیای روابط سوریه و لبنان و ثبات مالی

سید حسن نصرالله در حضور یوسف فنیانوس وزیر مشاغل عمومی و الحاج حسین الخلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان با سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المرده دیدار کرد.

کد خبر: ۳۸۶۴۶
۰۸:۳۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه المنار، در این دیدار مسائل مختلف منطقه به خصوص آخرین تحولات عراق و سوریه به طور عمیق بررسی شد.

دو طرف بر موضع مشخص خود یعنی لزوم احیای روابط سوریه و لبنان و بازگشت روابط به حالت عادی تاکید کردند.

آن دو درباره لزوم مذاکرات مستقیم و رسمی با دولت سوریه به خصوص در زمینه‌های مهم از بابت استفاده از فرصت فراهم شده بازگشایی گذرگاه البوکمال جهت افزایش صادرات لبنان از طریق سوریه به عراق و نیز تلاش مشترک با دولت سوریه در خصوص بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان و کاهش بار سنگین اقتصادی و اجتماعی آن بر لبنان به اتفاق نظر رسیدند.

در این دیدار همچنین اوضاع اقتصادی به طور مفصل بررسی شد و دو طرف بر لزوم تلاش برای افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها و در نظر گرفتن خواسته‌های مشروع خانواده‌های کم درآمد و مخالفت با افزایش مالیات مستقیم و عدم تغییر حقوق، دستمزدها و حقوق بازنشستگی و تلاش برای دعوت از دولت برای مبارزه با فساد و هدر رفت هزینه‌ها و افزایش توجه به درآمدهای مربوط به تاسیسات دریایی تاکید کردند.

دو طرف در عین حال بر سر افزایش تلاش‌ها بین روسای سه گانه و گروه‌های سیاسی برای حفظ ثبات نقدینگی و مالی به عنوان یکی از عوامل ثبات امنیتی و سیاسی کشور توافق داشتند.

همچنین سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنرانی در یکی از مجالس عاشورایی در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت تاکید کرد،‌ لبنانی‌ها ثابت کردند فرای اختلافات طایفه‌ای و مذهبی هستند و همه باید خود را از اختلافات طایفه‌ای دور نگه دارند.

نصرالله به آتش‌سوزی‌های اخیر در لبنان اشاره کرد و گفت، این آتش‌سوزی‌های رخ داده و پیامدهای آن تاثیر بسیار جدی بر لبنان و لبنانی‌ها گذاشت.

وی در عین حال به روحیه مسؤولیت‌پذیری و ملی بسیاری از لبنانی‌ها که خانه‌های خود را در اختیار متضرران و خسارت دیدگان قرار دادند و آنها را مساعدت کردند، اشاره کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد، توجه لبنانی‌ها به هر مشکلی که در هر منطقه‌ای روی می‌دهد صرف نظر از کوتاهی دولت خود بسیار مهم است و آنها باید درصدد حل آن برآیند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی