تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
در مرکز علمی کاربردی پیام شهرکرد برگزار می‌شود؛

نخستین کمپ کارآفرینی چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کمپ کارآفرینی در ۱۶ استان کشور از جمله در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، گفت: ۱۸ تا ۲۲ آبان‌ماه اولین کمپ کارآفرینی استان در مرکز پیام شهرکرد برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۳۸۶۰۲
۱۳:۵۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

نخستین کمپ کارآفرینی چهارمحال و بختیاری

دیدارنیوز ـ فرید براتی ۲۳ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، به مناسبت بیست و هفتمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به سیاست‌های اصلاحی، مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی استان از پایان شهریورماه از گردونه فعالیت خارج شدند.
 
وی افزود: چهار مرکز تعیین تکلیف و دانشجویان این مراکز معین دیگر مراکز علمی کاربردی استان شدند.
 
براتی با اشاره به اینکه در سال جاری مجوز مرکز تخصصی گردشگری در استان اخذ و این مرکز راه‌اندازی شد، تصریح کرد: امید است بتوان در راستای اسناد بالادستی به منظور توسعه گردشگری استان گام برداشت.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بیان کرد: این مرکز با شش دانشجو در رشته گردشگری و هتلداری فعالیت می‌کند و مدرسان کشوری برای تدریس دروس این رشته‌ها گرفته شده است.
 
وی گفت: در سال جاری چهارمحال و بختیاری میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی بود که بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ دانشجوی دختر و پسر و مربی به مدت دو هفته در استان حضور داشتند.
 
براتی در ادامه با اشاره به فراخوان جذب مدرس، بیان کرد: ۴۴ مدرس جدید به تعداد مدرسان دانشگاه افزوده شد، برای نخستین بار رتبه‌بندی مدرسان صورت گرفت که امکان دارد به دلیل اینکه فرم رتبه‌بندی را برخی از مدرسان تکمیل نکرده‌اند از گردونه فعالیت خارج می‌شوند و ریزش سنگینی از مدرسان قبل را خواهیم داشت.
 
وی گفت: دو ماه آتی فراخوان جذب مدرسان سال ۹۸، اعلام می‌شود که بر مبنای ظرفیت، نسبت به جذب مدرس اقدام خواهیم کرد، مدرسانی که در حوزه مهارتی فعالیت دارند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: یک‌هزار و ۱۰۰ مرکز علمی کاربردی مجاز به جذب دانشجو در سال ۹۵، به ۵۰۰ مرکز در سال جاری رسیده است.
 
 براتی تاکید کرد: خروجی مهر ۹۸، پذیرش ۸۲۹ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی استان بوده که از این تعداد ۴۲۷ نفر در مقطع کاردانی و ۴۰۲ نفر در مقطع کارشناسی است.
 
وی بیان کرد: رشته‌های موسیقی، مربی نمایش کودک، موسیقی سنتی، کاردانی نساجی، صنایع چوب و هتلداری از جمله رشته‌های تدوین شده از این استان بود که به جمع رشته‌های وزارت علوم پیوسته است.
 
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه کمپ کارآفرینی در ۱۶ استان کشور از جمله در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، بیان کرد: ۱۸ تا ۲۲ آبان‌ماه اولین کمپ کارآفرینی استان در مرکز پیام شهرکرد برگزار خواهد شد که این کمپ مقدمه مسابقه ملی کسب و کار دانشگاه است، به طوری که این امر برای دانشجویان متقاضی کار، فارغ‌التحصیلان بیکار، مدرسان حق‌التدریس بوده و کسب و کار‌های آماده که تحلیل مالی بر روی آن‌ها صورت گرفته به فرد متقاضی عرضه می‌شود.
 
براتی اظهار کرد: پس از کیفی‌سازی دانشجو، تمرکز بر کارآفرینی است که امسال نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی محدودتر از سال گذشته برگزار خواهد شد که این امر به منظور ایجاد انگیزه برای دانشجویان در راستای حرکت به سمت شرکت‌های تعاونی است.
 
وی توزیع کارت ارزاق در میان ۸۱۱ دانشجوی بیکار دانشگاه علمی کاربردی استان و افزایش وام دانشجویی از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان را از جمله فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی استان برشمرد.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه مناظرات دانشجویی از دیگر رویداد‌های فرهنگی دانشگاه برای دانشجویان است، تصریح کرد: باید فضای باز در دانشگاه ایجاد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار مراکز علمی کاربردی استان سطح بندی شدند و سال گذشته یک مرکز در سطح B و مابقی در سطح C بودند که امسال با توجه به سطح‌بندی صورت گرفته یک مرکز در سطح C و مابقی در سطح B قرار گرفتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی