تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بیکاری، بزرگ‌ترین مشکل جامعه نابینایان است

مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی بیکاری را یکی از اصلی‌ترین مشکلات نابینایان در استان عنوان کرد و گفت: بیش از پنج هزار نفر از نابینایان در استان شغل ندارند و این بزرگ‌ترین مشکل جامعه نابینایان است، تنها  ۸۳۴ نفر نابینا در استان مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۳۸۳۱۸
۱۲:۲۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - فرهاد عبدوی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: هشت هزار و 463 نفر نابینا و کم بینا در آذربایجان شرقی وجود دارد که با مشکلات مربوط به نابینایی درگیر هستند.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولان که در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، افزود: قانون حمایت از معلولان در راستای رفاه این عزیزان قابل تامل بوده اما درخواست‌هایی در خصوص مشکلات وجود دارد که امیدوارم این مشکلات با حمایت مسئولان رفع شود.

عبدوی تاکید کرد: رفع بیکاری، انتخاب رابط میان نابینایان و شورای شهر و مشکلات موجود در سطح شهر از دغدغه‌های نابینایان است که امیدوارم این موارد با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز رفع شود.

مدیرعامل جامعه نابینایان آذربایجان شرقی با بیان این‌که مشکلات نابینایان طی یک‌سال یا یک روز به وجود نیامده و به طور تدریجی ایجاد شده است، گفت: انتظار داریم این مشکلات به طور تدریجی از بین بروند، متاسفانه با خودکار شدن تلفن خانه ‌ها، پایگاه شغل نابینایان به عنوان تلفن‌چی ادارات از بین رفته است، از مسئولان خواستار شغل جایگزینی  برای نابینایان هستیم.

وی افزود: از شورای شهر تبریز نیز خواستار تعیین یک نفر به عنوان رابط تخصصی نابینان هستیم تا نابینایان بتوانند مشکلات خود را با شورا مطرح کنند.

عبدوی با اشاره به صدور کارت منزلت برای نابینایان و بهره‌مندی از آن در سطح شهر، گفت: قانون ارائه‌ی کارت منزلت برای نابینایان در اکثر استان‌ها اجرایی شده ولی هنوز در شهر تبریز برای اجرای آن خبری نیست.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل مناسب سازی محیط شهری، گفت: خواستار توجه ویژه برای مناسب سازی شهر هستیم تا نابینایان بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی