تیتر امروز

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای آسیب حمله ایران به پایگاه اسرائیلی را منتشر کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

حذف زبان انگلیسی از مدارس به تقویت مافیا منجر می‌شود

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: حذف زبان انگلیسی از مدارس به تقویت مافیای خارج از کلاس منجر خواهد شد.

کد خبر: ۳۸۱۴۲
۱۰:۵۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز - جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به طرح یک‌فوریتی که توسط 57 نماینده به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال شده است، عنوان کرد: زبان انگلیسی یکی از زبان‌های مهم دنیا و زبان ارتباط بین‌المللی است و حذف آن آسیب بسیار زیادی از نظر علمی به آموزش کشور وارد می‌کند.

وی افزود: اگرچه آموزش زبان انگلیسی در کشور ما به شیوه‌ای اشتباه انجام می‌شود و به جای‌ این‌که دانش‌آموزان مکالمه و استفاده کاربردی از زبان انگلیسی را فرا بگیرند، مسائل غیرکاربردی و بخشی از گرامر را آموزش می‌بینند که در محاوره و گفت‌وگو کاربردی ندارد، اما نباید آن را حذف کرد و می‌بایست شیوه تدریس را اصلاح نمود و محل گفت‌وگو ایجاد کرد.

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ضمن احترام به همکارانی که این طرح را امضا کرده‌اند، اما حذف زبان انگلیسی آسیب فوق‌العاده جدی به دانش‌آموزان و نظام آموزشی کشور وارد می‌کند. 

رحیمی جهان‌آبادی، تاکید کرد: یکی از معضلات اساسی که گریبان‌گیر فضای آموزشی کشور است، کتاب‌ها و آموزش‌های خارج از چارچوب آموزش و پرورش است که به نظر من تبدیل به مافیا شده و چه در زمینه کنکور و چه کلاس‌های فوق‌برنامه مصیبت فراوانی را برای آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و خانواده‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: چنانچه درس زبان انگلیسی که زبان رایج بین‌المللی است و وجودش مثل سایر دروس ضروری است را حذف کنیم و بار آموزشی آن را به آموزشگاه‌ها منتقل کنیم، به دلیل‌ این‌که مردم در زمینه فراگیری زبان انگلیسی احساس نیاز می‌کنند و چاره‌ای به جز مراجعه به آموزشگاه‌ها ندارند، منجر به تقویت مافیا خواهد شد.

رحیمی جهان‌آبادی، تصریح کرد: این طرح عملی نیست و فایده‌ای هم ندارد؛ از طرف آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و مردم هم استقبال نخواهد شد و در مجلس هم رأی نمی‌آورد.

وی متذکر شد: آموزش و پرورش ما احوال خوشی ندارد و ما برای رفع نیازهای آموزش و پرورش در زمینه‌های نیروی تخصصی، تجهیزات، تعیین‌ و تکلیف نیروهای فعلی اعم از بسته‌های حمایتی و حق‌التدریسی که امنیت شغلی ندارند و وضعیت مناسبی ندارند، باید بودجه‌ مناسب در نظر بگیریم.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: حداقل 30 درصد بودجه کشور را باید به آموزش و پرورش اختصاص دهیم؛ چراکه آمار بالای معلمان و دانش‌آموزان، تقویت و رفع مشکلات، این وزارتخانه نیازمند چنین بودجه‌ای است، اما متاسفانه تنها رقمی کمتر از 7درصد بودجه کشور به این وزارتخانه اختصاص پیدا می‌کند.

رحیمی جهان‌آبادی، ادامه داد: حالا به‌جای رفع این دردها و نیازهای اساسی اگر یک درد و رنج جدید هم مانند حذف درس زبان انگلیسی از مدارس ایجاد کنیم که منجر به هرج‌ومرجی برای آموزشگاه‌ها و مدارس خواهد شد و به‌نفع مافیای کنکور خارج از کلاس‌ها هم هست، اقدامی معقول و منطقی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی دلسوز آموزش و پرورش است که قطعاً نمایندگان مجلس این‌چنین هستند، خواهش می‌کنم دست‌بهدست هم دهیم و امسال در ردیف‌های بودجه، جدول‌ها و ردیف‌های اضافی که هیچ ضرورتی ندارند را حذف کنیم. به رقمی حدود 12 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و نیروهای آموزش و پرورش نیاز داریم و باید تلاش کنیم تا این پول را در اختیار این وزارتخانه قرار دهیم و مطالباتش را رفع کنیم.

رحیمی ‌جهان‌آبادی، گفت: تامین نیروی جدید، تعیین وضعیت نیروهای فعلی، تامین و به‌روز کردن تجهیزات و... از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارتخانه آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: زمان بودجه امسال بهترین فرصت برای کمک به این وزارتخانه اساسی است؛ چراکه سال پایانی مجلس دهم هم هست و مردمی که به ما رأی دادند منتظر اقدامات مفید و مؤثر هستند. بودجه امسال را با دقت بیشتری بررسی کنیم و با حذف ردیف‌های اضافی، پول را به مسائل اساسی کشور مانند حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آبفای روستایی، جاده‌ها، راه آهن و ... اختصاص قرار دهیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی