تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش ۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور

News Image Lead

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با بهره‌برداری ۴۰ بیمارستان در کشور تا پایان سال ۶ هزار تخت بیمارستانی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۳۸۰۱۴
۱۲:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ قاسم جان‌بابایی در بازدید از بیمارستان‌های شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت، توسعه بخش‌های زایمانی و اتاق‌های زایمان است که به طور اختصاصی برای هر مادر در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون 2 هزار اتاق زایمانی در کشور به بهره‌برداری رسیده که از آنچه در طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده 90 درصد آن در بخش اتاق زایمان اجرا شده است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: میزان بدهی سازمان‌های بیمه‌گر 10 هزار میلیارد ریال است که طی تفاهم‌نامه‌ای بین بیمه تامین اجتماعی با وزارت بهداشت 60 درصد بدهی هر ماه تحویل و اسناد 40 درصد تا سه ماه رسیدگی و بقیه در زمان مشخصی پرداخت می‌شوند.

 

وی بیان کرد: بیشتر از مشکل کمبود تخت‌های بیمارستانی مشکل توزیع آن است و در برخی شهرستان‌ها نسبت تخت به بیمارستان از میانگین کشوری بالاتر و در برخی شهرها این میزان کمتر است.

 

جان بابایی افزود: در دانشگاه و واحدهای درمانی سبزوار کارهای خوبی انجام شده و دو طرح نیمه تمام بخش اتاق زایمان تک نفره و اورژانس بیمارستان واسعی جزء طرح‌های تحول سلامت است که تکمیل می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز عنوان کرد: بخش زنان و مامایی مادران باردار پرخطر با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار به بهره‌برداری رسید.

 

علیرضا مسلم افزود: این بخش به همت دانشگاه علوم پزشکی با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی گفت: هدف از راه‌اندازی این بخش ارتقای سلامت مادران باردار و نوزادان است و این مرکز دارای ۱۲ تخت شامل یک تخت وی ای پی، یک تخت ایزوله بوده و بقیه تخت‌ها عادی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی