تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

انگیزه دفاع مقدس کشورگشایی نبود

News Image Lead

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: دفاع مقدس دارای ابعاد گوناگونی است، اما بُعد قداست دفاع مقدس باید برجسته شود.

کد خبر: ۳۶۴۶۲
۱۱:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در دیدار فرماندهان نیروهای مسلح استان که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، دوران دفاع مقدس را دورانی سراسر افتخار و معنویت توصیف کرد و با ذکر این مطلب که این دوران دارای ابعاد مختلفی است، اظهار کرد: ابعاد مختلف دفاع مقدس باید نسل به نسل منتقل شود.

وی با ذکر این مطلب که دوران دفاع مقدس یک دوران تحصیلی نظامی دانشگاهی است، ادامه داد: در میان ابعاد مختلف دفاع مقدس بُعد قداست دفاع مقدس باید برجسته شود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه هیچ‌کس به جنگ افتخار نمی‌کند اما بعد از سال‌ها ما به دوران دفاع مقدس افتخار می‌کنیم، ادامه داد: قداست دفاع مقدس را باید در میان واژگانی که در شرع دارای قداست هستند جستجو کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه قرن‌ها از عاشورا می‌گذرد اما اکنون یک میلیارد انسان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: قداست عاشورا موجب جاودانگی آن شده است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که اولین واژه مقدس در دوران دفاع مقدس ایمان و اخلاص است، اضافه کرد: عمل برای خدا و اعتقاد به خداوند مقدس است برای هر چیزی که برای خدا باشد ماندگار می‌شود.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به اینکه هر رزمنده‌ای که به جبهه می‌رفت اعتقاد قلبی به خدا داشت، افزود: در دوران دفاع مقدس ایمان و اخلاص رزمندگان زبانزد بود و اخلاص در سنگرها حاکم بود کمااینکه انگیزه دفاع مقدس کشورگشایی نبود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه وعده الهی بر این است که خون شهیدان پایمال نمی‌شود، شهادت را از دیگر واژگان دارای قداست دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی عاشق شهادت‌طلبی آگاهانه بودند پس هرگز نباید فکر کرد که دفاع مقدس ما فراموش می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با یادآوری این مطلب که امداد و نصرت‌های الهی از دیگر واژگان دارای قداست در دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: احساس‌ ترس در دل دشمن و ایجاد آرامش در دل مؤمنان ازجمله امدادهای غیبی دوران دفاع‌ مقدس بوده است کمااینکه در صدر اسلام نیز رزمندگان اسلام جبهه دشمن را کم می‌دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ماجرای طبس و امدادهای الهی را نشانه حقانیت نظام اسلامی ایران برشمرد و گفت: در صدا اسلام نیز خداوند سپاه ابرهه را با فرستادن ابابیل از بین برد.

امام‌جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که امروز مقاومت ملت ایران قابل ستایش است و به الگوی مقاومت برای دنیا تبدیل شده است، اضافه کرد: امروز خانواده‌های شهدا و ایثارگران موجب افتخار هستند و ملت ایران به شهدا و رزمندگان افتخار می‌کند.

آیت‌الله میرعمادی به نابودی ابرقدرت شرق اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که قبل از انقلاب دو ابرقدرت غرب و شرق وجود داشت و آمریکا خود را ابرقدرت دنیا معرفی می‌کرد، ادامه داد: امروز تمام تحلیل‌گران بر این باور هستند که امروز قرن اسلام شروع و قرن آمریکا خاتمه یافته است و این به‌واسطه مقاومت اسلامی است.

وی بر لزوم جمع‌آوری خاطرات رزمندگان و ایثارگران اشاره کرد و با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، خاطرنشان کرد: خاطرات رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده و به نسل جوان منتقل شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی