تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

سوت قطار آخر مهرماه امسال در بستان‌آباد به صدا درمی‌آید

News Image Lead

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سوت قطار آخر مهرماه امسال در شهرستان بستان‌آباد به صدا درمی‌آید.

کد خبر: ۳۵۵۸۷
۱۰:۵۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن میانه-تبریز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: عملیات اجرایی ۱۳۲ کیلومتر از این مسیر به اتمام رسیده است.

وی تکمیل ایستگاه قطار در شهر بستان آباد را آخرین کار برای افتتاح پروژه راه آهن میانه تا بستان آباد عنوان کرد و افزود: این ایستگاه مراحل پایانی خود را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از خط ریلی میانه - تبریز، زمان سیر در مسیر تبریز تا تهران پنج ساعت کاهش خواهد یافت، ادامه داد: از هفته آینده همزمان با ریل گذاری، روسازی و تراوست گذاری نیز از بستان آباد به تبریز آغاز خواهد شد.

خادمی گفت: عملیات اجرایی این خط به سمت تبریز با روند خوبی در حال اجراست و در سال آینده قطار به ایستگاه خاوران تبریز می رسد.

وی زمان بندی برای تکمیل پروژه راه آهن تا تبریز را آخر سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: تا ۱۵ مهر ماه سال جاری پروژه میانه به بستان آباد به راه آهن جمهوری اسلامی برای بهره برداری و تعیین سرعت تحویل داده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه را جزو پروژه های بزرگ و سنگین ریلی کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر تنها ۱۲ کیلومتر تونل و پل وجود دارد و ۳۶ میلیون متر مکعب عملیات خاکی انجام شده است.

وی گفت: برای این پروژه یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵ ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی