تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

جزییاتی از شرایط و نحوه فعالیت در سرویس مدارس

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: سرویس‌های دانش‌آموزی باید از صحت و سلامت کامل فنی برخوردار باشند.

کد خبر: ۳۵۴۶۳
۱۱:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - رضا قاضی که در یک برنامه رادیویی با موضوع بررسی معضلات ایاب و ذهاب دانش آموزان در سال تحصیلی جدید صحبت می‌کرد با بیان اینکه در حال حاضر ایاب و ذهاب دانش آموزان یکی از مهم ترین دغدغه‌های سازمان تاکسیرانی است گفت: کارگروه ماده ۱۸ بر اساس دستورالعمل ایاب و ذهاب دانش آموزی، به دبیری شهرداری تهران و سازمان تاکسیرانی و ریاست سازمان آموزش و پرورش در حوزه سرویس مدارس فعالیت‌های مختلفی را پیش می برد.

معاون توسعه برنامه ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: در این کارگروه نمایندگانی از وزارت آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان و شهرداری حضور دارند.همچنین این کارگروه از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۵ جلسه با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

قاضی افزود: در حال حاضر کمیته‌های کارشناسی متعددی در کنار فعالیت کارگروه ایاب و ذهاب دانش آموزان مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: نماینده فرماندار و پلیس راهور معمولا در کارگروه ماده ۱۸ حضور پیدا می کنند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت سامانه سپند در کشور، اظهار کرد: این سامانه در حال حاضر به صورت کامل و جامع در وزارت آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی تهران مورد پیاده سازی و اجرا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه سامانه سپند توسط اتحادیه تاکسیرانی کل کشور راه اندازی شده است گفت: هر مجموعه فعال در رشته حمل و نقل می تواند برای فعالیت در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی در سازمان تاکسیرانی درخواست ثبت کند. افراد متقاضی به کار در حوزه حمل و نقل دانش آموزی در صورتی اجازه فعالیت می گیرند، که مورد احراز و تایید سازمان تاکسیرانی و آموزش و پرورش قرار بگیرند.

معاون توسعه برنامه‌ریزی شهری سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به شرایط اختصاصی راننده سرویس مدارس، گفت: راننده سرویس باید حداقل ۲۳ سال داشته باشند و حتما دارای گواهینامه باشد. همچنین خودرویی که در راستای سرویس دانش آموزی خدمت رسانی می کند باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد.

در ادامه محمد حقانی -عضو سابق شورای شهر تهران و مشاور عالی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این که مردم باید در فاصله میانی تولید و مصرف، اختیار عمل داشته باشند، گفت: ما در بسیاری از مسائل غیر استراتژیک باید اختیار عمل را به مردم واگذار کنیم. همچنین مدرسه و خانواده‌ها بهتر از هر نهاد یا اشخاصی دیگر می توانند در حوزه ایاب و ذهاب دانش آموزی به تصمیم درست در تعیین تعرفه برسند.

وی افزود: هر مدرسه در ایران به تناسب شرایط و وضعیت مالی خود و دانش آموزانش می تواند تعرفه در حد توان خود را تعیین کند.

محمد حقانی با بیان این که دانش آموزان سرمایه‌های آینده این کشور هستند، عنوان کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت بسیار زیاد وزارت آموزش و پرورش در آینده سازی کشور می توان گفت که هر چه هزینه در این راه بگذاریم باز هم کم است.

وی اضافه کرد: بسیاری از شرایط و راهکارهای مرتبط با وزارت آموزش و پرورش را نمی توان در داخل اتاق‌های دربسته تصمیم گیری کرد.همچنین شایسته است که آموزش و پرورش با صدور اجازه به مدارس سراسر کشور زمینه‌ای را فراهم سازد که مدرسه ها و خانواده‌ها خودشان در حوزه انتخاب و شرایط سرویس‌های دانش آموزی به نتیجه برسند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی