تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اماکن عرضه محصولات کشاورزی آلوده به سم و کود غیر استاندارد پلمب می‌شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: محصولات کشاورزی از زمان کاشت تا عرضه شناسایی خواهند شد و در صورت مشاهده محصولات آلوده به سم و کود غیر استاندارد، نسبت به جمع‌آوری محصول یا پلمب محل عرضه اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۳۵۲۷۴
۱۵:۱۶ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

اماکن عرضه محصولات کشاورزی آلوده به سم و کود غیر استاندارد پلمب می‌شوند

دیدارنیوز ـ بهروز اکرمی در کارگروه اجتماعی، سلامت و زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و سلامت غذایی کشور بیان کرد: براساس این مصوبه که به امضای وزیر جهاد کشاورزی و وزیر بهداشت رسیده است به منظور کاهش آلاینده‌ها و باقی مانده آفت‌کش‌ها در محصولات کشاورزی، جهاد کشاورزی موظف است با همکاری وزارت بهداشت نسبت به اجرای طرح راهبردی ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در قالب برنامه ملی مشترک طی ۴ سال، اقدام کند.
 
وی با بیان اینکه این مصوبه باید به صورت کامل در استان مرکزی نیز اجرایی شود، تاکید کرد: در حال حاضر علوم پزشکی منتظر اقدامات جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی منتظر نظارت‌های علوم پزشکی است، در چنین شرایطی در واقع بجای اینکه شاهد کاهش آلاینده‌ها باشیم باید هر روز به سمت ساخت بیمارستان پیش برویم.
 
اکرمی گفت: این موضوع با سلامت مردم در ارتباط است و جهاد کشاورزی باید نظارت‌های خود را از مبدا تولید محصولات تا مقصد و محل عرضه در قالب همکاری با علوم پزشکی دنبال کند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در خصوص اجرای طرح ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی با محوریت محصول سیب‌زمینی با بیان اینکه تاکنون اعتبار لازم و ابلاغی در خصوص اجرای این طرح از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای استان ارسال نشده است، افزود: براساس آخرین آمار سال ۹۷، ۲۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت سیب‌زمینی در استان مرکزی وجود دارد که سال گذشته ۹۸ هزار تن سیب زمینی برداشت انجام شد و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود در سطح ۲ هزار ۱۹۵ هکتار سطح زیر کشت، ۷۶ هزار و ۸۲۵ تن سیب‌زمینی برداشت شود.
 
محمد زاهدی با اشاره به تحت کنترل بودن سموم و کود در محصولات کشاورزی افزود: سازمان جهاد کشاورزی اهرم اجرایی برای اجبار تولیدکننده جهت مصرف مشخص آلاینده‌ها، سم و کود ندارد، اما با این وجود اقداماتی به انجام رسانده است و باید از ظرفیت‌های قانونی در این راستا استفاده کرد.
 
وی با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار از اراضی زیر کشت سیب زمینی درخصوص مصرف اصولی کود و سم، تحت مراقبت شبکه خصوصی قرار خواهد گرفت، افزود: هرساله تعداد بهره‌برداران و کشاورزان بیشتر و نوع کشت نیز تغییر می‌کند و اگر بخواهیم که کد ۱۶ رقمی ردیابی محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان داده شود کار دشواری است و اعتبارات زیادی نیاز دارد.
 
زاهدی گفت: البته تاکنون برای ۸۰ هکتار از اراضی اراک و فراهان کد ۱۶ رقمی صادر شده است که شامل ۱۹ هزار و ۱۹۶ کد می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی