تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

قد و دیوار هیچ جامعه‌ای از قد و دیوار معلمانش فراتر نخواهد رفت

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم استقلال آموزش و پرورش حفظ و از نظام متصلب آموزش و پرورش تصلب زدایی کنیم گفت: باید لشکر اقتصادی بزرگ اما نهفته و بالقوه نظام تعلیم و تربیت را بیدارکرده و به فعلیت برسانیم.

کد خبر: ۳۴۹۲۵
۰۹:۵۳ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سیدجواد حسینی در مراسم تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کمتر ازسه ماه سرپرستی گرچه طولانی نیست، اما زمان مناسبی هم هست گفت: تلاش کردیم بازه زمانی تابستان را برای بازگشایی مدارس در اول مهر از دست ندهیم و مهر پرشکوهی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تلاش کردم آرامش و انسجام درونی وزارتخانه به هم نخورد، وقفه‌ای در امور پیدا نشود و زمینه شادابی و امید در بدنه طویل آموزش و پرورش فراهم شود.

حسینی ادامه داد: توانستیم در این مدت برای پرداخت پاداش پایان خدمت، پرداخت مطالبات، افزایش حقوق دانشجومعلمان، تدوین آیین نامه تبدیل وضعیت ساماندهی نیروی انسانی، سهیم شدن فرهنگیان در سود ارزش افزوده صندوق ذخیره فرهنگیان، رتبه بندی، مقدمات ساخت باشگاه بازنشستگان، توسعه مجمع خیرین مدرسه ساز، پایان مدارس خشت و گلی و بخاری نفتی در مدارس، آماده سازی مدارس سیل زده، آماده سازی طرح مدرسه محوری و ساماندهی مدارس در بعد کوچک، کاهش تنوع مدارس، تشکیل دو کارگروه اقتصاد آموزش و پرورش، تحقق اجرایی سازی میز سندتحول بنیادین و میز طرح نماد را هدف گذاری کنیم.

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با رویکرد مدیریت دانش، بیش از ۵۰ نفر در مجمعی دور هم آمدند گفت: ما باید تلاش کنیم گفتمان آموزش و پرورش را ترویج کنیم تا به گفتمان برتر در جامعه تبدیل شود و از کم پنداری و کوچک انگاری نظام تعلیم و تربیت در همه سطوح جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم استقلال آموزش و پرورش حفظ و از نظام متصلب آموزش و پرورش تصلب زدایی کنیم و رابطه ستاد و مدرسه را به حداقل کاهش داده، لایه بندی‌های پیچیده اداری را حذف کنیم و لشکر اقتصادی بزرگ اما نهفته و بالقوه نظام تعلیم و تربیت را بیدارکرده و به فعلیت برسانیم.

حسینی با تاکید بر اینکه سخت بر این باوریم که اصلی ترین نقطه تحول در جامعه آموزش و پرورش و کانون اصلی آن مدرسه است گفت: کارگزاران اصلی تحول در جامعه معلمین و مدرسه جعبه سیاه جامعه است و آنچه امروز در جامعه می‌گذرد از دیروز مدرسه ناشی می‌شود. مدرسه قلب تحول است و حد و اندازه و قد و دیوار هیچ جامعه‌ای از قد و دیوار و حد معلمین آن فراتر نخواهد رفت. معلمین باید نقطه اصلی برنامه‌ریزی در تعلیم و تربیت قرار بگیرد.

وی در پایان گفت که هرکجا لازم باشد با تمام وجود در خدمت آقای حاجی میرزایی، وزیر جدید هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی