تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

قیمت خرمای دلگان تغییر نکرده و حرف دلالان بی اساس است

News Image Lead

فرماندار دلگان گفت: کشاورزان به حرف و شایعات هماهنگ دلالان اعتنایی نکنند، نرخ همان نرخ تعیین شده یک ماه گذشته است و دلالان تعهد کتبی مبنی بر رعایت نرخ گذاری داشته اند.

کد خبر: ۳۴۸۴۸
۱۳:۳۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ مجتبی شجاعی بیان کرد: کشاورزان نیز هماهنگ بوده و با مشورت جهادکشاورزی محصول خود را بفروشند و از طرفی تضامین لازم جهت فروش غیرنقدی خرما به خریدار را دریافت کنند تا خدای نکرده در آینده دچار گرفتاری نشوند.

شجاعی افزود: متاسفانه سال‌های گذشته آنقدر بی‌توجهی به بازار این محصول شده است که بازار خرما در اختیار تعدادی دلال و تاجرنما بوده که برای تولید کنندگان و مردم تصمیم‌گیری می‌کنند انقدر قدرت گرفته اند و بی ترمز و بدون مانع پیش رفته اند که تصمبم‌گیریهای دیگر هم می‌کنند و تا همه دستگاهها و کشاورزان اراده نکنند و همراه نباشند این روند معیوب ادامه خواهد داشت.

وی با انتقاد از برخی دستگاههای دولتی اظهار کرد: در شرایط خشکسالی و در حالی که عمده مردم سخت کوش استات کشاورز هستند اقتصاد خانوار در بلوچستان به شدت وابسته به تولید خرما است و هزینه‌های زندگی مردم این مناطق از درختان خرما تأمین می‌شود، در چنین شرایطی نمی بایست کشاورز را تا انتها همراهی نمود؟ 

وی گفت: داستان دلالی و واسطه‌گری در بازار خرما تکراری و تلخ است اما عملاً اقدام خاصی برای مقابله با این دلالان که اکثراً غیر بومی هستند نشده است و این تراژدی مکر تکرار می‌شود و نرخ در اتاق های در بسته در کیلومترها آن طرف تر توسط عده ای دلال به عواملشان دیکته می‌شود و کشاورز کمتر از ۲۰ درصد سود تجارت خرما را دریافت می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی