تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تعداد دانش آموزان در چهارمحال وبختیاری افزایش یافت

شهرکرد- تعداد دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید افزایش یافته و این در حالی است که آموزش و پرورش با کمبود نیروی آموزشی مواجه است.

کد خبر: ۳۴۷۵۴
۱۴:۲۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز- تعطیلات تابستانی رو به پایان است و دانش آموزان در حال آماده شدن برای ورود به مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستند. چهارمحال و بختیاری حدود دو هزار و ۸۰۰ مرکز آموزشی دولتی و خصوصی است که  این مراکز آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید در حال آماده سازی برای ورود دانش آموزان هستند.

 تعداد دانش آموزان در استان چهارمحال و بختیاری در آستانه سال تحصیلی جدید افزایش یافته اند. طبق آمار اعلام شده بیش از پنج هزار دانش جدید به آمار دانش اموزان این استان در سال تحصیلی جدید افزوده می شود.

تعداد دانش آموزان در حالی افزایش یافته است که در سال جاری شاهد افزایش تعداد بازنشستگان فرهنگی در سطح استان هستیم و هم اکنون کمبود نیروی فرهنگی از مهمترین مشکلات در بخش آموزش و پرورش این استان به شمار می رود.

مدیر کل اموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: تعداد دانش آموزان در استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید افزایش یافته است.

فرحناز قائد امینی بیان کرد: تعداد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری حدود پنج هزار نفر افزایش یافته است.

کمبود نیروی آموزشی از مهمترین مشکلات اموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به علت تعداد بالای آمار بازنشستگی معلمان به شمار می رودمدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمبود نیروی آموزشی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به علت تعداد بالای آمار بازنشستگی معلمان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سالجاری حدود۷۰۰ معلم در سطح استان چهارمحال و بختیاری بازنشسته می شوند  و این در حالی است میزان جذب معلم نیز ۱۰۰ نفر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تمهیدات لازم برای تامین معلم در مدارس استان در آستانه سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: کمبود فضاهای آموزشی از  دیگر مشکلات در بخش آموزش در این استان به شمار می رود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کمبود فضاهای آموزشی در سه شهرستان شهرکرد، فارسان و و شهرستان بروجن بیش از سایر مناطق است.

خداحافظی با بخاری های نفت سوز در چهارمحال و بختیاری

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های سردسیر کشور است و تامین گرمایش استاندارد کلاس های درس از مهمترین دغدغه ها به شمار می رود، بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ مدرسه ای در این استان از بخاری نفت سوز استفاده نخواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سیستم گرمایشی همه مدارس استان چهارمحال و بختیاری با پیگیری های انجام شده اصلاح خواهد شد و  در سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه ای بخاری نفت سوز نخواهد داشت.

۶۰ درصد دانش آموزان چهارمحالی در بخش ابتدایی تحصیل می کنند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشترین میزان آمار دانش آموزان استان چهارمحال و بختیاری در بخش ابتدایی است، بیان کرد: ۶۰ درصد دانش آموزان چهارمحال و بختیاری در بخش ابتدایی در حال تحصیل هستند.

فرج الله اعرابی بیان کرد: ۱۲۱ هزار و ۴۹۸ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید تحصیل می کنند.

وی تعداد دانش آموزان جدید پایه اول ابتدایی این استان را ۱۹ هزارو ۵۰۰ دانش آموز اعلام کرد و بیان کرد: جشن شکوفه ها در روز ۳۱ شهریور با حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی برگزار می شود که این جشن متناسب با ایام محرم برگزار خواهد شد.

افزایش تعداد بازنشستگان معلم و کاهش تعداد معلم  در استان چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه جدی مسئولان کشوری و مسئولان  استانی دارد تا در زمینه اجازه صدور مجوز های لازم و استخدام معلمان جدید گام های بلندی برداشته شود چراکه کمبود معلم با کاهش کیفیت آموزش در مدارس رابطه مستقیمی دارد.

افزایش کیفیت آموزش با بهره گیری از معلمان توانمند، استقرار استاندار دانش آموزان در یک کلاس درس و وجود فضای آموزشی استاندارد محقق می شود که این موارد باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی