تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نگاه "دیدارنیوز" به ماجرا‌های فوتبال در ماه آخر تابستان؛

شهریور، داربی و ترافیک «۶»

تعداد داربی‌های برگزار شده در شهریور ماه زیاد نیست و در طول بیش از ۵۰ سال، تا به حال فقط ۶ داربی در این ماه برگزار شده که حدود ۷ درصد کل بازی‌ها می‌شود. یک نکته جالب درباره نسبت داربی تهران و شهریور ماه این است که با عدد ۶ به شکل شگفت آوری عجین شده. اینکه در ماه ششم سال تا امروز ۶ داربی برگزار شده و آن بازی مشهور هم به «شیش تایی ها» معروف شده شاید خوراک جذابی برای علاقمندان به آمار باشد.

کد خبر: ۳۴۴۷۷
۱۶:۵۵ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: امروز شانزدهم شهریور است و اگر قرار باشد در لحظه اکنون زندگی کنیم مهم‌ترین ماجرای خبری روز، برداشتن گام سوم در راستای کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران است! اما در لابلای صفحات تاریخ اگر جست و جو کنیم و دنبال اتفاقات ورزشی مهم در این روز باشیم برمی خوریم به یکی از مشهورترین شهرآورد‌های تهران در تاریخ فوتبال، دوازدهمین بازی استقلال و پرسپولیس یا همان داربی ۱۳۵۲...
 
 
شهریور، داربی و ترافیک «۶»

قصد تفتیش تاریخ و بازخوانی تکراری این بازی را نداریم که مهم‌ترین برد پرسپولیس و مایه فخر طرفداران سرخ است و در مقابل لکه سیاهی بر دامان استقلال که البته درد آن مدت هاست احساس نمی‌شود! و البته همچنان تعجب آورترین نکته درباره این بازی این است که تصاویر قابل اعتنا و اتکایی از آن موجود نیست و همین موضوع ذهن بسیاری از طرفداران قدیمی و متعصب پرسپولیس را آزار می‌دهد.

 یک نکته جالب درباره نسبت داربی تهران و شهریور ماه این است که با عدد ۶ به شکل شگفت آوری عجین شده. اینکه در ماه ششم سال تا امروز ۶ داربی برگزار شده و آن بازی مشهور هم به «شیش تایی ها» معروف شده شاید خوراک جذابی برای علاقمندان به آمار باشد، اما جالب است که سی و یکم شهریور امسال قرار است داربی رفت این فصل برگزار شود و طبعا یکی از این آمار جذاب را اوت خواهد کرد.

البته تعداد داربی‌های برگزار شده در شهریور ماه زیاد نیست و در طول بیش از ۵۰ سال، تا به حال فقط ۶ داربی در این ماه برگزار شده که حدود ۷ درصد کل بازی‌ها می‌شود. نکته جالب دیگر این که در شش بازی قبلی هر تیم یک بار برنده شده و ۴ بازی هم مساوی بوده که سه تای آن هم بدون گل به پایان رسیده است. در واقع اگر به گردش ماه و ستارگان و تقدیر و فلک معتقد باشیم می‌شود گفت که شهریور ماه داربی نیست!
 
بازگشت به آینده
 
در ۴۶ سالگی داربی مشهور ۱۳۵۲ و در حالی که این مسابقه همچنان یکی از عوامل داغ ماندن تنور کرکری میان هوادران دو تیم محسوب می‌شود، امروز خبر رسید که برای نخستین بار در شهرآورد پیش رو، قرار است قانون ۹۰ به ۱۰ در تعداد تماشاگران اجرا شود و به همین خاطر فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده که کمیته‌ای به همین منظور تشکیل شود تا معادله ۵۰ -۵۰ برای حضور تماشاگران، جایش را به فرمول تازه‌تر و جهانی‌تر ۹۰ -۱۰ بدهد.

استقلال و پرسپولیس حالا باید برای درست اجرا شدن این ماجرا با هم همکاری کنند در حالی که به نظر می‌رسد چالشی بسیار سخت پیش روی آن‌ها قرار داشته باشد. به هر حال طرفداران فوتبال، خاصه هواداران این دو تیم بزرگ تاکنون در چنین شرایطی قرار نداشته اند و به نظر می‌آید اولین دیکته در این مسیر نیز با اغلاط زیادی در اجرا همراه باشد.

در عین حال بدبین‌ها نیز معتقدند که اجرای قانون ۹۰ -۱۰ در نهایت به مرحله عملیاتی نخواهد رسید و احتمالا در فاصله کوتاهی تا آغاز داربی تازه، مسئولان به این نتیجه می‌رسند که اجرای این شیوه تازه را به آینده موکول کنند.

علاوه بر این ماجرا، اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تسویه حساب دو باشگاه بزرگ تهرانی با طلبکارانشان نیز همچنان بر دوش مدیران دو باشگاه سنگینی می‌کند و ممکن است به یک باره هر دو تیم بزرگ ایران و تهران از رقابت‌های آسیایی کنار گذاشته شوند. اگر چنین شود آن وقت داربی ۳۱ شهریور امسال اهمیتی بیشتر پیدا می‌کند و از حیث نمایش جذاب‌تر خواهد بود. مسابقه‌ای با کلی چهره جدید و مربیان تازه که اصطلاحا می‌شود آن‌ها را «داربی اولی» خطاب کرد!    

  
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی