تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
"دیدارنیوز" نگاهی دارد به ازدواج دختر خردسال در شهر بهمئی دهدشت؛

همگی خواب بودیم، دختر ۸ ساله در کهگیلویه به ۵۰ میلیون فروخته شد!

در دیشموک، دختران به سختی تا کلاس ششم درس می‌خوانند. اغلب دانش آموزان علی رغم استعداد تحصیلی بالا در مقطع چهارم ابتدایی نامزد کرده و در کلاس پنجم یا ششم ازدواج می‌کنند و بلافاصله باردار می‌شوند.

کد خبر: ۳۴۰۱۷
۱۴:۵۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

کودک همسری

دیدارنیوز ـ مرضیه حسینی: اینجا مراسم عقد دخترکی ۸ ساله در بهمئی دهدشت از بخش کهگیلویه استان کهگیلویه و بویراحمد است. دخترک تنها ۸ سال دارد، مات و مبهوت در حالی که نمی‌داند چرا روی این صندلی و غرق در پولک و اکلیل نشسته به اطرافش نگاه می‌کند، از عروس شدن همین قدر می‌داند که باید سرش را پایین بیندازد و کمی معذب و کم رو به نظر بیاید.

داماد هم که گویی ۲۵ یا ۲۶ ساله است با آن هیکل درشت، در کنار عروسکی کوچک و زیبا با بی خیالی و بی تفاوتی خاصی نشسته است. او در مراسم عقد، کنار عروس ۸ساله اش نشسته، در حالی که حتی نیم نگاهی هم به صورت مبهوت و متعجب دخترک نمی‌کند و منتظر جاری شدن خطبه ازدواج است.

 

به تک تک افرادی که در این مراسم شوم و نامبارک شرکت کرده اند فکر می‌کنم، بسیار علاقمندم بدانم در ذهن آن مرد، آن شاه داماد چه می‌گذرد؟ چطور تصور کرده دخترکی ۸ ساله که جلوی چشم خودش هر روز در کوچه بازی می‌کند می‌تواند زن او بشود؟ چطور می‌تواند اینقدر ناآگاه و اینقدر بی رحم باشد که دختربچه‌ای را به چشم زنش ببیند و از او انتظاراتی را داشته باشد که مردی از دختری بالغ دارد.

به آن عاقد می‌اندیشم که خطبه عقد را می‌خواند، متعجب می‌شوم از اینکه چرا به جای ملامت والدین دختر و آگاه کردن آن‌ها از اینکه این دختر، کوچک‌تر از آن است که بتواند زن باشد یا حتی سال‌ها صیغه مردی ۳۰ ساله بماند، با آرامش خاطر کارش را انجام می‌دهد و حتی پس از آنکه مورد انتقاد قرار می گیرد در توجیه کار خود با حالتی حق به جانب می گوید کارش را شرعی و قانونی انجام داده و سن دختر ۱۲ سال است.

به مادر دخترک فکر می‌کنم که شاد و خوشحال، دخترش را به حجله جهل و نادانی می‌فرستد، مادر این عروس و مادران زیادی چون او را می‌شناسم که در جشن عروسی دخترکان کم سن و سالشان کِل می کشند و هلهله می کنند و حتی لحظه‌ای با خود نمی‌گویند که دخترک ۱۲ ساله‌ای که بالغ نشده و حتی هنوز دوران قاعدگی را هم تجربه نکرده است، چه درکی از زنانگی و زناشویی و ازدواج دارد. او نمی‌اندیشد چون خود نیز قربانی کودک همسری بوده و دخترش را در حالی که تنها ۱۳ سال داشته به دنیا آورده است. مادرانی که نه تحصیلاتی دارند و نه برای همه عمرشان از روستایشان پای خود را بیرون گذاشته اند و در سن ۲۴ سالگی ۴ بچه دارند، ازدواج کودکان ۸ و ۱۲ ساله شان را بسیار بدیهی می‌دانند و به آن مبادرت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: رابطه جنسی مرد چینی با ۵۰ دختر ایرانی + فیلم


در آخر به خود دخترک فکر می‌کنم، به اینکه منتظر است که مراسم تمام شود و به سراغ بازیش برود، به معصومیتش فکر می کنم و به عروسک پارچه‌ای دست سازی که شب‌ها کنارش می‌خوابد و قرار است جایش را به کس دیگری بدهد، به دست‌ها و پا‌ها و بدن کوچکش فکر می‌کنم که چطور تاب و تحمل همخوابگی دارد، به شب‌های هولناکی فکر می‌کنم که قرار است از ترس، قالب تهی کند و از درد فریاد بکشد؛ در حالی که نمی‌داند چه بلایی دارد به سرش می‌آید. باز به دستان کوچک و نحیفش می‌اندیشم که چطور از پس انجام کار‌های سنگینی که یک زن بهمئی انجام می‌دهد و شامل تقریبا ۷۵ درصد از کار‌های خانه است، برمی آید.

 

کودک همسری

ماجرا از چه قرار است؟

در خصوص فیلم عقد دختربچه‌ای از بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه سن عروس، روایت‌های مختلفی وجود دارد. عده‌ای سن او را ۸ سال، عده‌ای دیگر ۱۰ سال و بعضی ۱۲ سال ذکر می‌کنند. سن دخترک هرکدام از این ارقام که باشد کودک محسوب می‌شود و بلاشک آمادگی ازدواج ندارد. در این وصلت، اما ریش سفیدان و خانواده‌ها با رضایت کامل از عاقد خواسته اند صیغه عقد دائم را بخواند. او نیز بی میل نبوده اما چون براساس قانون سن ازدواج دائم ۱۳ سال است، خانواده‌ها برای یک سال به جاری شدن صیغه موقت و محرمیت رضایت داده اند و این معامله با پرداخت ۵۰ میلیون تحت عنوان «خانه داری» به پدر دختر به اتمام رسید.

با رسانه‌ای شدن موضوع و برخواستن موجی از نفرت نسبت به این خشونت و تجاوز آشکار، مسئولین وادار به دخالت و ابطال عقد محرمیت شدند. فاطیمای ۸ ساله اما مشتی از خروار است؛خروار دخترکان سیاه بختی که هر سالانه ده ها نفر از آنها در شهرها و روستای این استان قدم به حجله جهل و نااگاهی می گذارند و مانند فاطیما خوش شانس نیستند تا لنز دوربینی شوربختی یشان را ثبت کرده و برایشان دادخواهی کند.


بیشتر بخوانید: دختر قزوینی که ۱۸ سال پیش ربوده شده بود در کابل پیدا شد + فیلم


حتی اسمشان را نیز نشنیده اید: بهمئی، دیشموک، لیکک، قلعه رئیسی، تامرادی

استان کهگیلویه و بویراحمد را می توان یکی از استان های غنی و دارای مردمانی اصیل و دارای منابع فراوان؛ اما ناشناخته ای برشمرد که کمتر مسائل و مشکلاتش مورد واکاوی قرار گرفته و رسانه ای شده است، در همین حال، یکی از محروم‌ترین و فقیرترین مناطق کشور ـ به ویژه در بخش کهگیلویه با مرکزیت دهدشت ـ نیز محسوب می شود. این استان لرنشین، کمتر برخوردار در زمینه توسعه اقتصادی است و از حیث اجتماعی دارای فرهنگی سنتی و مذهبی است. تاکید بر برخی فرهنگ های سنتی و مقاومت در برابر تغییر در نقاط مختلفی از این خطه، مسائل عجیب و غریبی را در این استان و به ویژه در شهر‌ها و روستا‌های بخش دهدشت ایجاد کرده است.

در بعد آسیب شناسی اجتماعی و فرهنگی، شاید بتوان خودسوزی زنان، کودک همسری، تعدد زوجات، خشونت خانوادگی علیه زنان، بارداری‌های مکرر و پرخطر و پیرشدن زودهنگام زنان در اثر انجام کار‌های طاقت فرسا را از جمله مهم‌ترین بحران‌های مربوط به زنان در این منطقه از کشور دانست. سالانه زن‌های جوانی خسته از رنج زندگی و تحمل خشونت‌های خانوادگی، تن خود را به دست شعله‌های آتش می‌سپارند؛ در حالی که کسی قصه شان را نمی‌شنود، زیرا کمتر کسی حتی نام دیشموک و قلعه رئیسی را شنیده است.

هرساله در شهر‌ها و روستای این استان و شهرستان دهدشت، در جا‌هایی مثل تامرادی، زیلایی، بناری و برم شیر، دختر بچه‌های ۱۰ ساله تا ۱۳ ساله به عقد مردان بزرگسال درمی آیند؛ بی آنکه حتی عقدشان در محضری ثبت شود. دختران معصوم ۱۴ ساله را نیز به عقد پیرمرد‌های ۶۰ ساله و ۷۰ ساله در عوض مبلغ کمی پول درمی آورند.

به گزارش ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، تنها در سال ۹۶ در این استان ۹ دختر زیر ۱۰ سال و ۴۵۸ دختر زیر ۱۵ سال ازدواج کردند.

در این مناطق، زنانی دیده می شوند که دو بچه در بغل و یکی به همراه دارند و چهره‌های آفتاب سوخته شان به زنان ۵۰ ساله می‌ماند؛ در حالی که تنها ۲۰ سال دارند. اینان خانه می‌سازند و آجر می‌چینند، مغازه را می‌چرخانند، گاو و گوسفند به صحرا می‌برند و هزار کار تمام نشدنی دیگر را در خانه و بیرون از خانه انجام می‌دهند.

این مناطق، مردانی نیز دارد، مردانی که حتی تحصیل کرده هایشان دو یا سه زن و از هرکدام چند بچه دارند، اما باز به خواستگاری دختران بسیار جوانتر از خود می‌روند و زن اول و دوم، راهی جز تحمل و در آخر خودسوزی ندارند.

 
کودک همسری

به فریادشان برسید

شرایط زیست زنان در این مناطق، بسیار سخت و طاقت فرسا است زیرا حق و حقوقی برای آنان معین نشده است. دختران این مناطق خاصه در روستاها هیچ رویایی در سر نمی پرورانند زیرا تصوری از زندگی به شکلی متفاوت از آنچه مادرانشان تجربه کرده اند ندارند.

«راضیه حسینی» معلمی که سالها در دیشموک تدریس می کرده به دیدارنیوز می گوید: «دختران به سختی تا کلاس ششم درس می خوانند. اغلب دانش آموزانم علی رغم استعداد تحصیلی بالا در مقطع چهارم ابتدایی نامزد کرده و در پنجم یا ششم ازدواج می کردند و بلافاصله باردار می شدند. بارداری های مکرر و فرزندان زیاد در بین زنان مرسوم است. اغلب دختران و زنان این مناطق حتی یک بار به شهر نرفته اند، شهر دهدشت در حدود یک ساعت و نیم با دیشموک فاصله دارد اما دیدن همین شهر کوچک نیز برای آنها آرزوست و رفتن به شیراز رویای دست نیافتنی شان.»

«عباس عظامی» معلمی که سالها در شهرها و روستاهای بخش کهگیلویه و بویراحمد تدریس کرده در خصوص رواج کودک همسری در این مناطق به دیدارنیوز می گوید: «ازدواج کودکان یا به همسری دادن دختران نوجوان به مردهای مسن، سنتی قدیمی و بخشی از فرهنگ و همچنین سبک زندگی مردم این مناطق است. این کار از نظر مردم، ناهنجاری محسوب نمی شود چون سالها به این شکل زیسته اند و نسبت به آسیب های آن آگاه نیستند.»

راه نجات چیست؟

به نظر می رسد راه نجات در آگاهی بخشی و تغییر خرده فرهنگ های زن ستیز و مردسالار است. جامعه مدنی، سازمان های مردمی و فعالین مدنی و فرهنگی به ویژه در خود استان باید دست به کار شوند و مردم را نسبت به کودک همسری و آسیب های آن آگاه کنند. شناخت این مناطق محروم و گمنام به مردم کشور از طریق رسانه و حساس کردن نهادهای دولتی و فرهنگی این مناطق نیز می تواند موثر باشد.

مسئولیت بزرگتر بر عهده روحانیون ساکن در این مناطق است. از آنجا که سنت مبتنی بر شریعت در مناطق دهدشت بسیار قوی و تعداد روحانیون و طلبه های آن نیز چشمگیر است و همچنین بسیاری از افراد در توضیح اقدام به کودک همسری به سنت پیامبر(ص) و احادیث این حوزه متوسل می شوند، روحانیون مناطق می توانند در ارتباطات و سخنرانی های خود مردم را آگاه کنند.

نقش دولت نیز در کاستن از این فجایع مهم است. گام اول، تصویب قانون ممنوعیت کودک همسری و ایجاد مانع قانونی برای ازدواج و صیغه محرمیت کودکان است. اگر اقدام مذکور، جرم تلقی شود والدین به راحتی اقدام به این کار نمی کنند و یا حداقل از مجازات آن می ترسند.

تصویب قانون حمایت از حقوق کودکان و منع خشونت علیه آنها نیز در کاستن از خشونت های پنهان و آشکار نسبت به کودکان موثر است. هر دوی این قوانین اما علی رغم تلاش فعالین مدنی مورد بی مهری دولت و مجلس قرار گرفته و پس از گذشت سالها هنوز تکلیفی نامعلوم دارد.

 
برچسب ها: کودک همسری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی : ۴۷
غیر قابل انتشار : ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
19
45
منم خبر شنیدم همه تن و بدنم لرزید
واقعا ادم نمی دونه تو این کشور چه خبره ما فقط تهران می شناسیم و این چیزا برامون عجیبه
خداکنه دختربیچاره رو نجات بدن
امیر
|
France
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
حالا یه نفر رو نجات دادن بقیه چی؟ باید مشکل از ریشه حل بشه، مثلا سال 1398 هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اگر در سن 7 سالگی اموزش جنسی بدیم اشکال نداره که برای سند 2030 یقه پاره کردید حالا ازدواج در سن پایین شد مسئله؟رابطه جنسی نوجوان دبستان و راهنمایی را ندیدید ؟که صدای ازدواج شرعی در یک روستا در فلان جا اینقدر شما را به وجد و تحرک برخاسته؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
ازدواج در سن پایین و بلوغ هم از نظر شرعی درسته و هم از نظر قانونی و هم از نظر جامعه شناسی که دختر و پسرش در سنین پایین تر به بلوغ جنسی زود رس میرسند و هم از نظر خلاء عاطفی و روحی همین نوجوان ها و هم اینکه عشق نوجوانی بشدتاز جنس گذشت و وفاداری است.البته ازدواج در شهرهای بزرگ جای خود را به روابط جنسی ازاد در سنین مختلف داده و کاملا هم علنی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
نویسنده جوری مسئله ازدواج این دختر را تراژیک بیان کرده که اینگار واقعا جنایت رخ داده .این مسائل از همون جنس روشنفکری بازی است که باعث انحطاط جامعه در روند زمان در این 30 سال گذشته شده و اینکه مسئله ازدواج نکردن جنایتی بس عظیم تر و طلاق عاطفی و طلاق رسمی بلحاظ امار از ان مصیبت بار تر است و حیوان پروری بجای فرزند اوری از ان فاجعه بار تر است .پس زیاد بدنبال سیاست زدگی و خرابکردن یک موضوع کامل اجتماعی و القای تفکر خود نباشید
آیلین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
حیف اسم پدر و مادر ک رو اینجور آدما گذاشتن اینا فقط اسم پدرو مادر به یدک میکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
15
66
مسولین و قانون گذاران لطفابخونید،وبدونیدکه شماهم تواین جنایات شریک هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اگر نگاه اسیب شناسی دارید که نباید یک طرفه به قضاوت بشینید
اگر هم که قصد دارید ازدواج در سن پایین را تخریب کنید که خوب معلومه عجیب به این مسئله کینه توزانه پرداختید
اگر هم که واقعا منصفید که از این بدتر تو کف تهران لابلای مدارس و روابط کاملا جنسی در سنین پایین و از همه بدتر همجنس گرایی در حال وقوعه ان در مناطق مرفه نشین و در محافل اعیونی .پس چرا صدایی از شما جماعت در نمیاد
مطلب شما کاملا جهت دار و مقرضانه و در جهت تغییر ذهن مخاطب به یک هیجان مجازی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
اون پدر و مادر بزرگ شده همین تفکر هستن تقصیری ندارن ، تقصیر اونا دارن که سران مملکت هستن و هنوز سر این که با پای چپ وارد توالت بشیم یا پای راست اختلاف نظر دارند در حالی که فضا نوردان کشورهای دیگر با هر دو پا بر روی ماه قدم میزارن .ریشه اینجور کارا در خاک جهل خوابیده و اونو ابیاری میکنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
11
38
باید در این مورد قوانین جدیدی وضع بشه
نرگس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
قانون چکار کنه وقتی پدر و مادر دختر راضی هستن (هر چند اسم مادر و پدر لیاقتی می خواد )
ندا روحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
10
51
آقا یا خانم ناشناس که البته قطعا آقا هستید شما اصلا نفهمی دید موضوع چیه
شما خودت اگر دختر داشته باشی تو سن 8سالگی شوهرش میدی؟ شما اصلا تا به حال با زنی که قربانی کودک همسریه صحبت کردی؟ بنده پایان نامه ام در این مورد و مبتنی بر مصاحبه با این زنها بوده اغلب اونها الان 40سال و بیشتر سن دارن اما خاطره اون تجربیات دردناک فراموش نکردن

اون ادمهایی که مانع از قانون ممنوعیت کودک همسری میشن قطعا مثل شما فکر می کنند
متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
مشکل شما اینه به این موضوع اول جنسیتی و دوم سطحی و رو بنایی نگاه میکنی و از همه بدتر با احساسات خود قضاوت میکنی.
طبق امار رسمی ما 11 میلیون مجرد داریم.شما برو پایان نامه دیگری در مورد این که چه بلایی سر دختران دهه شصتی که تا بحال نتونستند ازدواج کنند و همچنین فرصتی هم برای ازدواج از همون جنس فرهنگ غلطی که دختر سنش که میره بالا خواهانش کم میشه و قبلش هم که ازدواج نمیکنم چون میخوام درس بخونم یا دهنش بوی شیر میده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
اگر ازدواج یک کودک 9 ساله که البته شنیدم عقد باطل شد و شاید هم بقول شما 8 سال اینقدر شما را ناراحت کرده چرا در این همه سال که با جنایتی به اسم توانمند کردن زنان کشور که شده وسیله ای از جنس همون فرهنگ غرب زده که به زنان جامعه همچون یک وسیله در امد زا نگاه میکنند و البته که چند برابر ان اسیب به نهاد خانواده و ریشه کن کردن ان است ندارید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
خانم روحی بنده از بابت اینکه دختری به زور جبر و تصمیم غلطی تن به ازدواج خلاف میل خودش بده به هیچ وجه موافق نیستم. اما وقتیکه این مورد را پیراهن عثمان میکنند و جامعه را تحریک میکنند که چه نشسته ای که ازدواج سن پایین یعنی جنایت حتما مخالف هستم . ارامش و ثبات و عشق پایدار و تخلیه فشارهای روحی و جسمی و ساخت اینده ای روشن جز با تشکیل خانواده ان هم از سنین اولیه بلوغ عقلی و جسمی صورت نمیپذره .اگر خلقت خدا تبدیل بردار بود باید از دید روشنفکران جدید قاعدگی خانم ها در 20 سالگی شروع بشه.
تکامل زنان از مردان زودتر ست واین هم جزو ذات وجودی خلقت زنان است.شما نمیتونی موارد خاص را به کل جامعه تعمیم بدی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
15
24
آقای عزیز شما حتی سند2030 روهم نفهمیدی چیه
یه مشت ادم بی خبر از همه جا گفتن ترویج روابط جنسی بین کودکانه شما هم این حرف احمقانه رو تکرار می کنی اصلا اون سند خوندی؟ محاله حتی دیده باشیش

یه نگاهی به مفادش بنداز ببینم کجاش ترویج رابطه جنسیه

هدف اون سند آموزش محافظت هر فردی از خودشه شماها چطور این همه فجایعی رو که در اثر عدم اطلاع افراد از بدن خودشون اتفاق میفته رو نمیبینید

چه کسی گفته آموزش محافظت جنسی از خود رواج بی بندوباریه

الان خوبه؟ الان که مردم میرن پول میدن به مسئول دسشویی عمومی تا یه ده دیقه برن اون تو با شریک جنیسشون کارشون انجام بدن و بیان
لاتبد اینم تقصیر سند 2030 هست

اینکه زیست جنسی به حدی تواین مملکت آشفته است که هزار جور فاحشه خونه زیرزمینی و روزمینی تاسیس شده لابد اینم مقصرش سند2030هس

شماها کجای این مملکت زندگی می کنید که اینقدر بی خبردید آخه

در آخر

متاسفم برای شما که فکر میکنی دختر 8ساله نیاز جنسی داره و باید برآورده شه

دختر خودشما تواین سن نیاز جنسی داره؟

اون طفلک نداشته اما اون پسر لندهور چرا نیاز جنسی داره یه پسر 25ساله تو اوجش هم هست اتفاقا و باید نیازش رو با یه بچه 8ساله برآورده کنه
شرم بر تفکر شماباد که قرون وسطی هم اینطور نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
شما موضوع را شخصی و با بی ادبی توهین میکنید که خود گویای احساساتی بودن شما ست.اول اینکه اگر دقت میکردی و از روی کینه پاسخ نمیدادی
متوجه اینکه گفتم اموزش نه ترویج رابطه میشدید.دوم اینکه شما که ادعای خوندن 2030 را داری چرا باید به یک کودک از 4 سالگی شروع به اموزش مسائل جنسی کنند ؟سوم اینکه اگر کودک دنبال بازی و سرگرمی و بچگی خود است پس اموزش برای چیست؟ چهارم در سند 2030 امده که تن زن برای خودش هست و مالکبت ان را دارد هست یا نه؟
در مورد دستشویی و فحشا و زیست جنسی و ..شما چون رابطه شهوت و غریزه انسان و رفع این نیاز به صورت درست و عقلی را نمیشناسی و این حق را در مورد زن و مرد به رسمیت نمیشناسی فکر میکنی بخاطر ازدواج در سنین پایینه و یا بودن احکام شرعیه .
ایا بخاطر الگو های فرویدی و سارتی و غیره نیست؟ایا ترویج الگوی سرمایه گرایی و اباحه گری (لیبرالیستی)ازادی های به اصطلاح مدنی نیست؟شما یا جهل داری که از نا اگاهی است و یا مقرضانه مخالفت میکنی.دختر من اگر 9 سال و یا 40 سال داشته باشه باید ابتدا به میل خود رضایت داشته باشه .اگر میخواهید جدل بیهوده کنید من اهل کلکل بیخود نیستم. لطفا نقدی که نوشتم را بی طرفانه و کامل بخوانید بعد هم دوست داشتید پاسخ دهید.
ا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
8
28
آقای عزیز
وقتی شما عادت ماهیانه رو معیار ازدواج می دونید من دیگه چی بگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
عادت قاعدگی معیار بلوغ است و واجب شدن اعمالی برای دختر و رعایت ان که باعث میشه هم از اتفاقات و گزند محیط اطرافش مصون بمونه و هم کرامتش و نقش و هویت فردیش در کنار خانواده و اجتماع تثبیت بشه که البته این مسائل را وقتی خود دختران جامعه به ضدش تبدیل میکنند توقع نباید داشت که افراد سوئ استفاده کن و بالاخص بعضی مردها ,به ان بها دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
حرف من را تحریف نکنید من یکجا نگفتم که معیار ازدواج عادت است ودر ضمن شما باید با مبنا و معیاری که قبول داری و ( مبنا و معیارتان مشخص باشه ) موضوع را به جلو ببرید. لاقل به یک نتیجه گیری برای بقیه که شاید ببینند برسه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
این خانم/ آقای ناشناس بنظر دچار اختلال روانپریشی و بیماری پدوفیلی یا برقراری ارتباط جنسی با کودکان است. شاید خودش نیز قربانی چنین سنت شوم در میان اهالی بشدت محروم از سواد و دانش اجتماعی است.
رشد فیزیکی و عقلانی توامان در چنین سنی بویژه برای دختران در حدی نیست که ازدواجی حتی صوری رخ دهد و حتی در کشورهای بشدت سنتگرا چون هند و پاکستان نیز تلاش شده با آن مقابله شود. تعجب می کنم که این ناشناس سواد خواندن و نوشتن دارد و چنین سنگ این حماقت ضد انسانی را به سینه اش میزند.
آیا درد زنانگی در زفاف چنین طفلی را حس کرده ای یا لذت کودک آزاری را ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
اینا چه می دونن درد زفاف برای یه دختر 8 ساله چیه؟ مهم منفعت خودشونه والا که دخترانی با این سن و سال برای اینا بازیچه هستند. در گزارش به موضوع چند همسری و ازدواج مردان با سن بسیار بالا با دختران کم سن و سال اشاره شده اما می بینم اونایی که توی مسئله برای خودشون منفعت می بینن همه چیز را برای خودشون قانونی و شرعی نشون می دن و براشون مهم نیست هم بستر شدن یه بچه 8 ساله با مرد 40 ساله. بعد من یه زمانی تعجب می کردم از این همه کودک آزاری. خوب با وجود چنین نظرهایی باید طبیعی باشه. اینکه یه زن 20 ساله 50 ساله به نظر بیاد برای اینا طبیعیه چون می رن سراغ بعدی و جوون ترشو می گیرن.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
6
32
ادم عقب افتاده همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
19
13
روشنفکران در جامعه ما دچار یک نوع تکبر کاذب هستند.
به پدر و مادرشون میگن چرا ما را به دنیا اوردید؟
با بچه دار شدن مخالفن میگن شرایط جامعه جور نیست نباید یک اشتباه مثل خودمان را وارد دنیا کنیم.
با ازدواج مخالفن میگن اصلا فلسفه ی ازدواج چی هست؟
طلاق و خودکشی الا ماشاءالله تازه میگن علامت توسعه یافتگی هم هست.
مواد مخدر و الکل میگن کمش به بدن ضرر نمیزنه.
خودباختگی در حد تیم ملی
تنها به این علت در کشور حضور دارند که هیچ کشوری آن ها را پناه نداده و حاضرن برن کشورهای دیگر حتی تحت سرپرستی یک خانوار قرار بگیرن و در این راه دیده شده حتی اقدام به تن فروشی هم می کنند.
ولی در مقابل جوامع کمتر توسعه یافته خودپرست هستند و در حالی خودشان را نتوانستند نجات دهند میخواهند دیگران را نجات دهند نجات دادنشان هم به جز تحقیر و توهین و ترویج خودباختگی و سیاه نمایی نیست.
کسی که در کودکی ازدواج کرده باید بهش حسادت کرد نه تاسف. تو در سن ۴۰ سالگی هنوز نتونستی ازدواج کنی و نخواهی توانست ولی اون کودک از تو جلوتر هست. تو هنوز درگیر جور کردن خرج تالار و اجاره آپارتمان و خرید ال سی دی هستی در رویای فلان ماشین آلمانی عاقبت می میری ولی اون زندگیشو همین الان بسته. اون باید بیاد تو رو نصیحت کنه.
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
آخر بچه سیزده ساله چی میفهمد میدانستی در ازدواج خود رضایت دختر لازم است وگرنه عقد باطل است و دختر 8 ساله چی میفهمد و تازه 8 سالگی باید بچگی کند ازدواج در سن کم چه حسادتی دارد بسیاری از کسانی که در سن کم ازدواج کردند پشیمان شدند و یا طلاق گرفتند و یا اگر طلاق نگرفتند دچار مشکلاتی هستند ودر کل در این خانواده خشونت بیشتر است درست ازدواج کار درستی است و ازدواج در سن کم بعضی ها در برنامه دارند نمی پسندم ولی اصول خودش و شرایط خودش را دارد من موافق ازدواج در سن چهل سال به بالا نیستم ولی ازدواج های بال چهل سال که موفق بودند دیدم حداقل ازدواج نباید اجباری باشد و نباید از روی چشم و هم چشمی باشد
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
حالا اگر پول خرج تالار نکند موقع مردن باید خرج کند حالا گیر به تالار گرفتن دادید ابته انسان باید فکر آخرت هم باشد
گرگ تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
31
7
دوسان من خودم 8سالگی عروسی کردم وهمسرم تا11سالگی بامن رابطه جنسی برقرارنکرد بااینکه شب هاکنارهم میخوابیدیم خودتون و نگران نکنید بعضی هاشون و هم ک کودک همسری میکنن مهربونن
امیرعلی خوبنژاد
|
United States of America
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
4
7
خوب
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
3
9
پاسخ به ناشناس
نظرتون بسیار خودخواهانه و از روی لجبازی و بستن چشم روی حقیقت هست اگر کودک همسری صلاح جامعه و دختران باشد پس شادترین و خوشبخت ترین زنان و خانواده هارا باید در بین این مناطق پیدا کنیم اما آمار چیز دیگری میگوید ....آمار کودکانی که وقتی فقط کمی بزرگ شده و درک کرده که چه الایی سرشان آمده دست به خودسوزی زده و آنانی هم که تحمل میکنن و زندگی میکنند وقتی با آنان همسخن میشوید به عمق فاجعه پی میبرید ....لطفاً خودخواه نباشید اگر کودکی به بلوغ زودرس رسید دلیل نمیشود که میتواند در کودکی مادر یا پدر شود و از پس مسئولیتهای خانواده بر آید یا دیگر نیاز ندارد به بازیهای کودکانه یا آموزش و تحصیل و رشد و غیره...ولی آمار نشان می‌دهد این کودک همسران نگون بخت بعد از کودک همسری از تمام نیازهایی که اقتضای سن آنان هست محروم می‌شوند و درعوض مسئولیتهایی که خارج از طاقت آنان هست به آنان واگذار میشود این یعنی ناهماهنگی این یعنی هیچ چیز سر جای خود نیست چنین جامعه ای ممکن هست گله ای جمعیتشان زیاد شود اما مطمئنا جامعه‌ای موفق نیست جامعه‌ای رو به پیشرفت نخواهد بود البته آمار هم غیر از این نشان نمی‌دهد....در قرآن نوشته فرزندان خود را آزمایش کنید و بعد اگر تمایل داشتند آنان را ازدواج دهید در این گفته قرآن هزاران درس تربیتی نهفته هست متاسفانه ما از قرآن که کلام خداوند هست فاصله گرفتیم و دنباله روی حرف و حدیث های به نام شریعت هستیم که معلوم نیست چه کسی آن را نوشته هستیم....
زیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
3
9
پاسخ به ناشناس
نظرتون بسیار خودخواهانه و از روی لجبازی و بستن چشم روی حقیقت هست اگر کودک همسری صلاح جامعه و دختران باشد پس شادترین و خوشبخت ترین زنان و خانواده هارا باید در بین این مناطق پیدا کنیم اما آمار چیز دیگری میگوید ....آمار کودکانی که وقتی فقط کمی بزرگ شده و درک کرده که چه الایی سرشان آمده دست به خودسوزی زده و آنانی هم که تحمل میکنن و زندگی میکنند وقتی با آنان همسخن میشوید به عمق فاجعه پی میبرید ....لطفاً خودخواه نباشید اگر کودکی به بلوغ زودرس رسید دلیل نمیشود که میتواند در کودکی مادر یا پدر شود و از پس مسئولیتهای خانواده بر آید یا دیگر نیاز ندارد به بازیهای کودکانه یا آموزش و تحصیل و رشد و غیره...ولی آمار نشان می‌دهد این کودک همسران نگون بخت بعد از کودک همسری از تمام نیازهایی که اقتضای سن آنان هست محروم می‌شوند و درعوض مسئولیتهایی که خارج از طاقت آنان هست به آنان واگذار میشود این یعنی ناهماهنگی این یعنی هیچ چیز سر جای خود نیست چنین جامعه ای ممکن هست گله ای جمعیتشان زیاد شود اما مطمئنا جامعه‌ای موفق نیست جامعه‌ای رو به پیشرفت نخواهد بود البته آمار هم غیر از این نشان نمی‌دهد....در قرآن نوشته فرزندان خود را آزمایش کنید و بعد اگر تمایل داشتند آنان را ازدواج دهید در این گفته قرآن هزاران درس تربیتی نهفته هست متاسفانه ما از قرآن که کلام خداوند هست فاصله گرفتیم و دنباله روی حرف و حدیث های به نام شریعت هستیم که معلوم نیست چه کسی آن را نوشته هستیم....
س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
6
7
اولا قضیه یک کلاغ چهل کلاغ شده اصلا 8 ساله نبوده 11 ساله بوده و بعد اصل ازدواج در سن پایین با ازدواج در سن پایین با یک نفر با ختلاف سنی زیاد دو مقوله جداست اگر هر دو نفر در سن پایین باشن قابل توجیه است ولی دادن یه دختر با سن پایین به یه پیرمرد قابل توجیه نیست و اما در جواب نویسنده این رسم و سنت بسیار اندک شده و به این شدت نیست در ازدواج های اختلافات سنی و بیشتر پیر دختر ها رو با یه اختلاف سنی شاید به یه پیرمرد بدن که این قضیه فقط منسب به فلان شهر یا روستا نیست واما وقتی ازداواج با فلان اختلاف سنی در بین سلبریتی ها انجام شد چرا مطلب نزدید
آیلین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
2
9
واقعا برای بعضی از آدم ها متاسفم خداوند یه عقل به ادما داده که ازش استفاده کنه ولی به حیوون عقلی نداده اما حالا که فکر میکنم میبینم او آدمای که همچین کارهای تاسف برانگیزی رو انجام میدن و هنوز بعضیا از این بابت خوشحالی میکنن و بعضیا حمایتشون میکنن به این نتیجه میرسم که اینا جزو دسته حیوونا بودن که عقل نداشتن ولی به ظاهر شبیه آدم بودن
nazanin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
3
14
پدر و مادر اون دختر باید برن بمیرن واقعا براتون متاسفم چجور پدرو مادری هستین شماها برای دولتم متاسفم ک از این موضوع ب این مهمی چشم پوشی میکنن باید یه قانونی بزارن
ک این اوسکل ها دیگ این مسخره بازیا رو در نیارن من جای اون دختر بودم خودکشی میکردم ولی تو این سن ازدواج نمیکردم گرچه اون بچه هیچی از رابطه جنسی و مساعل زناشویی نمیدونه
علیرضا خارزم شاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
3
14
سلام این رسم خجالت اور است باید پیگیری شود من متاسفم برای ادم های این رو ستا که به عاقبت کار خود فکر نمیکنند فاطیما ۸سال دارد و چطو ر از رابطه های زنا شویی باخبر است چطور میتواند این کار به این دشواری را انجام دهد چطور میتواند خانه داری یا بچه داری کند ؟؟؟
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
4
9
سلام...بچه ها برید بخوابید...انقد مشکلات داریم..همرو حل کردن..حالا مونده دختر ۸ساله...والا خاله هام ۹ساله ازدواج کردن...راضی نیستن ..خاطره خوشی ندارن...اما الان هم خیلی سال های بدی داریم...رابطه جنسی درسن خیلی کم...و ازدواج درسن بالا و همه چی قاطی شده...الان مغز منم هنگید...خدا ب دادمون برسه.
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
2
11
کاری که نباید میشد شده دختر بچه هم عقلش نمیرسه که بچه فکر کرده رفته پیش عموش
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
0
5
مشکل ازدواج در سن پایین این است که دختربه چشم پدر به شوهرش نگاه میکند از شوهرش توقع محبت و توجه و کار هایی که از پدرش انتظاردارد میخواهد و مشکل این ازدواج ها این است دختران دچار عوارض تجاوز به کودک میشوند پس تفاوت این ازدواج با تجاوز چیست مشکل دیگر این است بخشی ازدختران این طور ازدواج را نمیخواهند و زاضی نیستند و یکی از شرایط عقد رضایت خود دختر است و گرنه عقد باطل است و بقیه کار زنا شویی شان باطل است و دخترانی که راضی نیستند دست به خودکشی و دیگر کار ها خشونتی میزنند و شما ها برای جلوگیری از خشونت و خود کشی زنان و دختران چه کار میتوانید بکنید و همچنین با زیاد شدن پدیده کودک بیوه چه کارکنیم این ها ظلم است و این ها باعث طلاق عاطفی میشود و دیگر مشکلات نیز به وجود می آید و فرزندان ناکارامد به وجود می آیند و نسل ناکارامد به درد جامعه نمیخورد و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی ضعیف است و در کل این طور آدم ها زود تر منقرض میشوند و گرنه کی مخالف ازدواج در هرسنی که مردم بخواهند است و بعدش بگویید چرا این قدر در این مناطق سیل و می آید
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
6
مشکل ازدواج در سن پایین این است که دختربه چشم پدر به شوهرش نگاه میکند از شوهرش توقع محبت و توجه و کار هایی که از پدرش انتظاردارد میخواهد و مشکل این ازدواج ها این است دختران دچار عوارض تجاوز به کودک میشوند پس تفاوت این ازدواج با تجاوز چیست مشکل دیگر این است بخشی ازدختران این طور ازدواج را نمیخواهند و زاضی نیستند و یکی از شرایط عقد رضایت خود دختر است و گرنه عقد باطل است و بقیه کار زنا شویی شان باطل است و دخترانی که راضی نیستند دست به خودکشی و دیگر کار ها خشونتی میزنند و شما ها برای جلوگیری از خشونت و خود کشی زنان و دختران چه کار میتوانید بکنید و همچنین با زیاد شدن پدیده کودک بیوه چه کارکنیم این ها ظلم است و این ها باعث طلاق عاطفی میشود و دیگر مشکلات نیز به وجود می آید و فرزندان ناکارامد به وجود می آیند و نسل ناکارامد به درد جامعه نمیخورد و در برابر تهدیدات داخلی و خارجی ضعیف است و در کل این طور آدم ها زود تر منقرض میشوند و گرنه کی مخالف ازدواج در هرسنی که مردم بخواهند است و بعدش بگویید چرا این قدر در این مناطق سیل و می آید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
10
در جواب به شخصی که گفت به ازدواج دختر 8 ساله حسادت میکنید باید بگویم که خودکشی کردن این دختران و خشونت هایی که به آن ها وارد میشود جای حسادت ندارد و در ضمن شخصیت های مذهبی بودند که ازدواج نکردند مثل حضرت مریم و حضرت معصومه و یا دیر ازدواج کردند مثل حضرت خدیجه پس جای حسادت وجود ندارد و این ازدواج ها ازدواج اجباری است چون رضایت دختر در عقد شرط است ودر ضمن آموزش دادن ابن موضوع خود مراقبتی به کودکان برای جلوگیری از تجاوز به آن ها است چون به دختران زیر 6 سال تجاوز شده است و درضمن بابت توانمندسازی زنان بگویم کار اشتباهی نیست چون بسیاری زنان شوهرانشان در ماموریت هستند و یا شغلشان طوری است است هفته ها در خانه نیستند و این زنان خیلی از کار هارا باید انجام دهند از جمله کار های بیرون از خانه و یا این که شوهرش مرده است و چیز های دیگر که باید زنان توانمند شوند آیا این بد است دختری قوی و توانمند به پدر و مادرش کمک کند و یا افتخارشان باشد البته زنان کار های سخت را نباید انجام دهند ودر ضمن مشکل ازدواج ده شصتی ها زیاد بودنشان و کمبود هایی درشغل است و مشکلاتی که پدر و مادرانشان ایجاد کردند که همین والدین آن ها همان کسانی بودند که خودشان ازدواج در سن پایین و ازدواج های اجباری داشتند و تربیت شده همین والدین که در سن کم ازدواج کردندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
2
7
مسئولان فکری به حال دخترانی که در سن کم ازدواج میکنند و باردار میشونو و به خاطر عوارض آن میمیرند کاری کنند
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
3
10
مردانی که ضعیف هستند و سست عنصرند و توانایی ندارند و به خداایمان ندارند این گونه رفتار های خشونتی دارند دختر ده ساله را شوهر میدهند
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
2
6
بهتر است برای مردم تعیین تکلیف نکنید هر کس علایق و شرایط خودش را دارد ولیم مدختر هایی زود ازدواج میکنند آرزو به دل می مانند و عقده هایشان را سر بچه هایشان میکنند و در آشنایان و همسایه ما دختران و کسانی که زود ازدواج کردند بد اخلاق هستند و آرامش ندارند کسانی که زود ازدواج میکنند احساس ضعف و ناتوانی دارند و میترسند و به خدا ایمان ندارند که ازدواج از روی چشم و چشمی انجام میدهند که این ازدواج خوب نیست و این ازدواج های زود نشانه بی اراده بودن آدم ها و تبعا بی اراده بودن افراد جامعه است که برای جامعه خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
2
1
ماجرا ش چیزی دیه بود دوستان این کار کردن که اب روشون نره وگرنه دولت اجازه نداد بهم زدن این عقده
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
2
3
امیدوارم با این ازدواج ها در این سن کم به حرکت علمی کشور لطمه وارد نشود چون دیگر این دختران درس نمیخوانند و روی فرزند هایشان هم تاثیر دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
1
11
از وقتی که دختران در سن پایین به ازدواج اجباری وادار کردند رشد علمی و دیگر رشد های کشور کاهش یافت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
8
7
مهم نظر خود دختره اگ راضی باشه چرا ک نه من 14 سالمه ک ازدواج کردم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
1
10
ازدواج اجباری فرقی با تجاوز نداره حتی تو سن قانونی چه برسه تو سن کودکی که اون دختر هیچ درکی نسبت به ازدواج نداره بیاید خودمون و گول نزنیم دختر وسیله نیست نه برای رفع نیاز جنسی نه برای تنهایی به دوش کشیدن مسایل زندگی.چرا فکر میکنند که اگر دختران تو سن کودکی ازدواج نکنند به کار خلاف کشیده میشن یا پیر دختر میشن و دیگه شوهر گیرشون نمیاد.بهتر نیست تو مدارسمون به جای این کتابها به بچه هامون یاد بدن که زن یا مرد بودن مهم نیست مهم انسانیت و جنسیت ملاک برتری نیست و چقدر خوب دخترانمان یاد بگیرند که چقدر ارزشمند هستند و عاقلانه تصمیم به زندگی مشترک بگیرند.بهتر بهشون اموزش داده بشه تا اینکه جای اونها تصمیم بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
7
2
تووووو دیگه کاکلت مزخرف گفتی یه جوری زززززر زدی که همه رو بردی زیر سوال برو در مورد زنا وفحشای دختران 12 ساله وپسران نوجوان بنویس که داره خدارو هم ازشون میگیره حالا این بچه کم سنه درست ولی تو دیگه چپکی زدی بنده خدا کاش دخترا در سن 16 یا 17 وپسرا در 20 یا21 سالگی ازدواج ساده ای میکردند میرفتن سر زندگیشون که این همه بی ایکانی کفر نادانی نباشه دارن نابود میشن نوجوونامون حتی این سنینی که من گفتم برای نوجوون های امروز کاملا دیره رابطه ازاد بین نوجون های طوری عیان شده که اصلا به راحتی در موردش حرف میزنن با پدر مادرشون شما اگر میتونسد ودلسوزید به داد اینا برسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
8
فقط میتونم اینو بگم متسفم برا اونجور پدر مادر که در سن 8سالگی دختر خود را با 50 میلیون فروخته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۰
0
6
واقعاً توووووففففففف به روت بیا د ک بچه به این کم سن و سالی
را می‌دید شوهر واقعا برای پدرومادر این دختر متاسفم
خاک تو سر همتون
عبدالله
|
France
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
5
3
ازدواج نبود یه رسمی هست میگن عقد پسرعمو و دخترعمو تو اسمون نوشتن. اینا هم چنین رسمی رو عده کمی از مردم فامیلشون نامزدی یا اسم میزارن رو دختر که خواستگار دیگه براش نیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
13
0
سلام من خودم در سن15سالگی ازدواج کردم والان هم 18سال دارم ودوتا هم بچه دارم
آیهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
1
4
خجالت هم خوب چیزیه این اختلاف سنی چه معنی می ده من و خانمم حدود ۱۰ سال اختلاف سنی داریم بشتر هم نه من در دانشگاه پزشکی یجورایی استاد خانمم بودم من ۳۱ خانمم ۲۱ سال از یه خانواده فوق العاده عالی و خیلی هم خوب خوشکل با حیا هستش دیگه این تفاوت سنی واقعا باعث میشه آدم سرش سوت بکشه ما هم اختلاف سنی داشتیم ولی اون از من و من از اون خوشمون میومد و باهم تفاهم هم داریم خیلی عاشقشم اختلاف سنی بیش از حد هم خوب نیست
ناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
1
1
لطفا فقط ی تحقیق کنید که در سال 99 چند نفر در دیشموک خودکشی کردره ان اند و رسانه ای نشده نشده نشده
در سنین پایین هم دختر هم پسر و .........
ترانه مهر شکوهیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
0
2
خوب به هر حال زندگی سختی است اما باید جلوی ازدواج زیر هیجده سال دختر آن را گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
0
2
ای بابا واقعا تاسف باره قلب آدم به درد میاد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
8
0
من میخواهم در ۱۴ سالگی ازدواج کنم کسی میتونه من رو همراهی کنه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
0
0
دورورم مدام دارم میبینم نمیدونم چیکار کنم نمیدونم...برم چی بگم؟حتی اون بچه هم میگه که راضیه نمیدونه بعداً قراره چه اتفاقی بیوفته...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
0
0
مال دهات های بویراحمد هست شوهر من مال خود یاسوج هست مادرش 25 ساله ازدواج کرده اونم سال 56 13 و خواهرش 24 ساله ازدواج کرده اصلن ازدواج زیر 22 سال ندارن شاید براتون عجیب باشه اما تو کل خاندانش یکنفر دو همسری پیدا نمیشه
حیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
دو بچه
حیات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
1
دو بچه
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
متاسفم برای مسعولینی ک این اتفاقات را میبینند و بدون هییییچ عکس العمل خاصی از کنارشان رد میشوند
متاسفم برای پدر و مادر بی سواد و عقب مونده ی این دخترک سیاه بخت
زندگی در همچین کشوری با این اوضاع واقعااا کار هرکسی نیس....
شهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
آن کاری که که برای بچه انجام داد اشتباه بود من اگر بودم هیچ وقت این کارو نمیکردم این کار نامردی و این کار را با ید به زن ۲۰ ساله دادن به یک بچه ای که هیچی بلد نیست بپزد داد این زجر برای این عذاب میبیند چون کار می کنید ۸ ساله که ازدواج کردید �خواد بازی کنه باید به زن یا مرد اگر می‌خواهند ازدواج کنند باید توجه بیست سالگی ازدواج کنم یک سوال شما تا حالا فکر کردی الان او می خواهد بازی کند این کار گناست شماره خارجی یا هر چیزی که هستید من رانیمبرم شما کی هستید ولی میدونم ایران همچین کاری را نمی کند گناه است که بچه ۸ ساله را ازدواج دهید نامردیه ازدواج کرد ۱۹ بازیکن اگر من بودم همچین کاری نمی کردم احمق ترین کار رو برای این چه کردید انگشت نمیرسد اتاق فرار کنم هر چی کاری باید بچه کنید سزاشو خودتون میبینید خدا نگهدار
شهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
آن کاری که که برای بچه انجام داد اشتباه بود من اگر بودم هیچ وقت این کارو نمیکردم این کار نامردی و این کار را با ید به زن ۲۰ ساله دادن به یک بچه ای که هیچی بلد نیست بپزد داد این زجر برای این عذاب میبیند چون کار می کنید ۸ ساله که ازدواج کردید �خواد بازی کنه باید به زن یا مرد اگر می‌خواهند ازدواج کنند باید توجه بیست سالگی ازدواج کنم یک سوال شما تا حالا فکر کردی الان او می خواهد بازی کند این کار گناست شماره خارجی یا هر چیزی که هستید من رانیمبرم شما کی هستید ولی میدونم ایران همچین کاری را نمی کند گناه است که بچه ۸ ساله را ازدواج دهید نامردیه ازدواج کرد ۱۹ بازیکن اگر من بودم همچین کاری نمی کردم احمق ترین کار رو برای این چه کردید انگشت نمیرسد اتاق فرار کنم هر چی کاری باید بچه کنید سزاشو خودتون میبینید خدا نگهدار
شهیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
0
0
سلام � کاری که برای آن بدتر انجام داده اید اشتباه بوده است که می‌خواهد در آن سن بازی کند خودتان را بگذارید جای آن بسه عذاب سختی را نمی کشید سوال ندارید حرفی نداری آن بچه گناهی ندارد فقط شما گناه دارید هیچ آدمی کار و نمی کند که مادر و پدر آن مادران پدر دیوانه باشد من بودم همچین کاری نمی کردم چون که اینجا ایران است و من خدا را اعتقاد دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
واقعا متاسفم
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
هی همش ضولمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
اون داماد احمق باید بفهمه اگه خواهرش هم اینطوری ازدواج میکرد با این سن راضی میشد اون داماد بیشرفه اولاغ هم هست خودشو به خریت زده افتخار هم میکنه تف به اینطوری مردا تف به این دولت که اینقدر بیشعور هستن اخه اون دختره الان چه حالیش هست از ازدواج
هانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
واقعا که ..
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
ممنون از اینکه این مطالب و رسانه ای میکنید و مردم و آگاه میکنید
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
1
0
ممنون از اینکه این مطالب و رسانه ای میکنید و مردم و آگاه میکنید
آزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
0
0
از نظر من عقدشون باطله
۰
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
وای خدا واقا خیلی بدع اخه چطور دلشون میاد اون بچع خیلی کوچیع هنوز هیچی نمیدونع
سنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
تف به این مرد گنده ی بی شرفی که دلش برای این بچه نمی سوزه. آخه تخم هویج این بچه هیچ تصوری از ازدواج نداره. ما 20 سالگی فهمیدیم. تف بر کودک آزاران خدا نشناس. به اسم خدا هر نجاستی را انجام می دهند. تف بر پدر و پدر بزرگ ها و عمو های و دایی ها و مادر این بچه ننگ بر شما کافران بی دین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
0
0
خیلی بده سن قانونی اورن اینجوری واقعن بده سن قانونی بچه آوردن ۲۵ پنجه
الف ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
1
0
در واقع به شما ربطی نداره این موضوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
6
0
ازدواج د ر این سن را در خانواده چندتا چندتا دیدم و واقعا هم برای خانواده دختر خوب شد هم برای اون دختر بهتر از اینه که هنوز ما عده زیادی شاید میلیون ها جوان هنوز مجرد مندیم طلاق بگیره بیاد خونه بهتره تا مجرد پیر بشه آقا برای همه ازدواج آرزو شده مبارکه بختش زود بازشده در ضمن ما دهه شصت ها همه بالای فوق لیسانس ومی تونیم از انشا ها در مورد مجردی بنویسیم آیا برای کسی ارزش داره
ازدواج در سن کم جامعه و خانواده رو به پیشرفت می رسونه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
1
0
خداوند انسان را طوری خلق کرد که در برابر جفت خود محکم باشد الل خصوص بعد از خطبه ی عقد به امر الهی بدن ناخوداگاه اگاه میشودو برای زندگی امادگی پیدا میکند حالا هر کسی از روی ترحم ی پیام الکی درد ناکی به نام نمک بر روی شیرینی میپاشند . خداوند عالم و تواناست. هر کسی میگه ندیدیم و سخته تاحالا ۹/۵بار داده چون حال نکرده میگه سخته
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی