تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بیش‌ترین گرانی و ارزانی برای کدام کالای خوراکی است؟

News Image Lead

در آخرین گزارش مربوط به تغییرات قیمت کالاهای خوراکی سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و پیاز بیش‌ترین کاهش قیمت و چای خارجی بسته‌ای، مرغ و پرتقال بالاترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

کد خبر: ۳۳۳۹۵
۱۳:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، گزارشی که مرکز آمار در رابطه با تغییر قیمت کالاهای خوراکی در مردادماه اعلام کرد، از این حکایت داشت که نرخ تورم سالانه با افزایش حدود دو درصدی به ۴۲.۲ درصد رسیده است. البته در این بین تورم نقطه به نقطه و ماهانه با کاهش همراه شده بود.

 بررسی این آمار نشان می‌دهد که سیب‌زمینی ۲۱.۲، گوجه‌فرنگی ۱۷.۱ و پیاز ۱۲.۹ درصد نسبت به تیرماه کاهش قیمت داشته‌اند که بیش‌ترین کاهش قیمت در بین کالاهای خوراکی است. این سه قلم کالا در ماه‌های اخیر در رده‌های بالای تورم قرار گرفته بودند.

این درحالی است که در مردادماه تورم نقطه به نقطه (نسبت به ماه مشابه سال قبل) سالانه در رب گوجه‌فرنگی ۲۰۰.۸ درصد، سیب زمینی ۲۶۷.۸ و پیاز ۷۵.۳ درصد اعلام شده بود.

در سایر اقلام نیز جای خارجی بسته‌ای با ۲۹.۹ درصد، مرغ ۱۴.۹ و پرتقال با ۱۰.۳ نسبت به تیرماه بالاترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است.

در مورد سایر کالاها نیز  تورم گوشت گاو یا گوساله  ۹۱  و گوشت گوسفند تا ۹۰ درصد ، برنج ۶۳ و مرغ تا ۴۶ درصد گزارش شده است.

متوسط قیمت خوراکی‌ها در مرداد98

بیش‌ترین گرانی و ارزانی برای کدام کالای خوراکی است؟
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی