تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
به علت شیوع بیماری نیوکاسل؛

۱۲ هزار قطعه مرغ در بهاباد یزد تلف شد

رئیس اداره دامپزشکی بهاباد یزد گفت: ۱۲ هزار قطعه مرغ گوشتی ظرف ۷۲ ساعت در یکی از مرغداری‌های شهرستان به علت شیوع بیماری نیوکاسل تلف و حدود ۱۵۰ میلیون تومان زیان به صاحب مرغداری وارد شد.

کد خبر: ۳۲۹۹۸
۱۴:۵۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸

۱۲ هزار قطعه مرغ در بهاباد یزد تلف شد

دیدارنیوز ـ دکتر سعید دادگرنیا اظهار داشت: با توجه به آلودگی محیط و نیز وجود بیماری‌های ویروسی به ویژه نیوکاسل در این منطقه، ماه‌های گذشته از واکسن علیه این بیماری در مرغداری استفاده نشده بود.
 
وی تصریح کرد: این واحد در پهنه مرغداری‌های شهرستان قرار دارد و با توجه به رعایت نشدن شرائط و ضوابط بهداشتی در واحد‌های موجود توسط مرغداران از جمله عدم جوجه ریزی به صورت همزمان در پهنه مرغداری‌ها و رهاسازی تلفات در محیط زیست، و نیز وجود تعداد زیادی سگ‌های ولگرد در اطراف مجتمع دامداری‌ها که از تلفات مرغداری‌ها تغذیه می‌کنند، خود عامل جابه جایی و انتقال بیماری‌هاست.
 
رئیس دامپزشکی بهاباد رعایت نکردن شرائط و ضوابط بهداشتی در مجتمع دامداری‌ها توسط مالکان و تغییر کاربری‌های انجام شده را یکی دیگر از دلائل مهم شیوع بیماری‌های ویروسی در طیور ذکر کرد.
 
دادگرنیا با اشاره به بررسی‌های اولیه و علائم کارگشایی، گفت: علت تلفات شیوع بیماری نیوکاسل فوق حاد تشخیص داده شد و از مرغ‌های موجود نمونه برداری و برای تشخیص نهایی به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد ارسال شد.
 
گفتنی است: شهرستان بهاباد ۴۲ واحد مرغداری دارد که ۳۰ واحد آن فعال است.
 
رئیس شبکه دامپزشکی بهاباد از مرغداران منطقه خواست با رعایت نکات بهداشتی و استفاده به موقع از واکسن از بروز تلفات در مرغداری‌های تحت مدیریت خود از بروز خسارت پرهیز کنند و در صورت مشاهده تلفات مراتب را به با شماره تلفن ۰۳۵۳۲۴۷۲۶۴۹ اطلاع دهند.
 
مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی استان یزد قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی