تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
«پرونده ویژه» "دیدارنیوز" با موضوع سینما رکس آبادان/ بخش پنجم

پادکست/ رکس آبادان را شاه به آتش کشید؟

در شب ۲۸ مرداد ۱۳۵۷، یک روز پس از آتش‌سوزی سینما آریای مشهد و هم‌زمان با سالگرد کودتای ۲۸ مرداد، سینما رکس آبادان در آتش سوخت. فاجعه‌ای با نزدیک به چهارصد کشته که با گذشت بیش از چهل سال همچنان مرموز، دردناک و پی‌گرفتنی است. "دیدارنیوز" اپیزود شماره یک پادکست خود را به پرونده ویژه سینما رکس آبادان اختصاص داده است.

کد خبر: ۳۲۴۶۸
۱۳:۰۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ ۲۸ مرداد همواره یادآور اتفاقات تلخی در تاریخ ایران است. از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ گرفته تا ۲۸ مرداد ۱۳۵۷ که فاجعه‌ای انسانی در آبادان رقم خورد.
 
شب هنگام که دیگر خبری از تیغه آفتاب سوزان مردادماه آبادان نبود، حدود ۷۰۰ نفر از مردم شهر سرگرم تماشای فیلم گوزنها در سینما رکس آبادان بودند. به ناگاه سینما یک پارچه آتشی شد در دامان آنها؛ در اثر این فاجعه اسفبار نزدیک به چهارصد تن زنده زنده در آتش سوختند و رخت سیاه بر تن ایران کردند.
 
از بدو امر حکومت وقت و انقلابیون انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه گرفتند و دیگری را باعث و بانی این فاجعه دهشتناک خواندند. اختلافی که از دیروز تا به امروز ادامه دارد.
 
دیدارنیوز اپیزود شماره یک پادکست خود را به پرونده ویژه سینما رکس آبادان اختصاص داده است. این پادکست با بررسی حواشی مرتبط با موضوع سینما رکس آبادان، در بردارنده نظرات گروه‌های مختلف است.
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی