تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کاج های بیستون آبیاری نمی شوند

شهردار بیستون با انتقاد از وضعیت رسیدگی به کاجستان این شهر گفت: در گرمای شدید فعلی کاج‌ها آبیاری نمی‌شوند و نگران هستیم تا چند ماه دیگر این بی آبی موجب آسیب به این کاج‌های قدیمی شود.

کد خبر: ۳۱۵۱۸
۱۵:۵۸ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

کاج های بیستون آبیاری نمی شوند

دیدارنیوز ـ شورش فرامرزی در جمع خبرنگاران با اشاره به وسعت ۱۲۲ هکتاری کاجستان این شهر گفت: این کاجستان در ابتدای تاسیس شهرداری بیستون بیرون شهر قرار داشته، اما به تدریج با افزایش وسعت شهر کاجستان در محوطه شهر قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: باوجود قرارگیری کاجستان در محدوده شهر، این مجموعه تحت اختیار و بهره برداری منابع طبیعی قرار دارد و از طریق منابع طبیعی در اختیار شرکت توسعه گردشگری قرار داده شده است.
 
فرامرزی تصریح کرد: نکته جالب ماجرا اینجاست که قبل از اینکه قرارداد مابین منابع طبیعی و شرکت توسعه گردشگری رسمی شود، این کاجستان از سوی شرکت توسعه گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود.
 
وی از وضعیت نامناسب رسیدگی به کاج‌های این کاجستان انتقاد کرد و افزود: سال گذشته کاج‌ها بر اثر بی آبی حال مناسبی نداشتند و امسال هم مجدد نگران تکرار این وضعیت هستیم.
 
وی افزود: خوشبختانه به خاطربارندگی‌های مطلوب امسال تاکنون وضعیت کاجستان خوب بوده، اما در این گرما کاج‌ها آبیاری نمی‌شوند و ادامه این وضعیت می‌تواند در اوایل پاییز مجددا حال کاج‌ها را نامناسب کند.
 
فرامرزی با اشاره به وجود دو حلقه چاق عمیق در محدوده کاجستان گفت: برای آبیاری غرقابی کاجستان هم این دو حلقه چاه کفایت می‌کند و این درحالی است که سیستم آبیاری قطره‌ای در این کاجستان اجرا شده، اما از آن بهره برداری نمی‌شود.
 
شهردار بیستون به عدم پرداخت عوارض از سوی متولیان کاجستان اشاره کرد و افزود: کاجستان در محدوده شهر قرار دارد و باید عوارض سالیانه آن که حدود یک میلیارد تومان است پرداخت شود و اگر این عوارض پرداخت نمی‌شود شهرداری باید در بهره برداری یا حاکمیت کاجستان شریک شود.
 
وی افزود: از طرفی آلاچیق‌های بسیاری در کاجستان برپا شده که برای همه این‌ها عوارض به شهرداری تعلق می‌گیرد که متاسفانه بخش خصوصی مستقر در کاجستان هم این عوارض را پرداخت نمی‌کند.
 
این مسئول تصریح کرد: بر اساس ماده ۷۷ قانون شهرداری ما حق شکایت در این زمینه داریم و طبق توافق نامه سال ۱۳۹۴ منابع طبیعی به شهرداری وقت تعهد می‌دهد که در قرارداد واگذاری این مجموعه حق مالکانه و عامرانه شهرداری بیستون لحاظ شود که این کار صورت نمی‌گیرد.
 
فرامرزی افزود: ما نه بهره برداری از کاجستان را می‌خواهیم و نه اینکه قصد داریم وارد قرارداد عجیب آن با شرکت توسعه شویم. تنها خواسته ما این است که اولا به کاج‌ها رسیدگی شود و در ثانی حق شهرداری در این زمینه وصول شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی