تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سیدمحمد خاتمی: چرا نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس اخطار قانون اساسی نمی‌دهند؟

سیدمحمد خاتمی در دیدار با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار گفت: من در شگفتم که چرا دولتی که برای استیفای حقوق ملت روی کار آمده و مجلسی که داعیه دفاع از ملت و حقوق اساسی آن‌را دارد -دست کم اصلاح طلبانی که به مجلس راه یافته‌اند- چرا اینها فریاد نمی‌زنند و چرا اقدام نمی‌کنند؟! چرا اخطار قانون اساسی داده نمی‌شود؟ چرا اقدام‌های قانونی که از اختیارات قانونگذاران است، استفاده نمی‌شود؟ 

کد خبر: ۳۱۴۵۷
۱۰:۰۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سیدمحمدخاتمی رئیس جمهور پیشین ایران به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: ارتباطات در ساحت مبادله اطلاعات پایه و اساس آگاهی انسان و نیز ارتقای وجودی او و احیانا گمراهی اوست؛ آگاهی اگر نگوییم عین وجود آدمی، دست کم یکی از بارزترین وجوه این وجود است. 

امروز آزادی یک اصل پذیرفته شده است و کم کم در کنار آزادی، "عدالت" نیز که مطلوب همیشه بشر بوده، جای خود را باز کرده است. در چنین فضای تحول یافته‌ای، انتقال آزاد اطلاعات که از حقوق مسلم و اصلی جوامع و افراد شناخته شده است، اهمیت بسیار دارد و جایگاه واسطه این انتقال، یعنی رسانه یا Media نیز مسلم است.

حکومت‌ها بخصوص حکومت‌های جبار و خودکامه تلاش عظیم و سرمایه‌گذاری فراوان می‌کنند تا بتوانند وسایط ارتباط جمعی را در اختیار بگیرند و در عرصه ارتباطات از امکانات بیشتر و اثرگذارتری نسبت به رقبا برخوردار باشند. 

امروز جنگ روانی رسانه‌ای سهمگینی -که مکمل جنگ سیاسی و اقتصادی (و خدایی ناکرده نظامی)است- علیه ایران درگرفته است.

این در خور توجه و باعث عبرت است که هر دو جریان بیرونی و درونی، جریان اصلاح‌طلبی را هدف اصلی خود قرار داده است! چرا که براندازان، اصلاح طلبی را مانع خیانت خود می‌دانند و دیگران نیز اصلاح‌طلبی را نه رقیب شریف که موی دماغ خود به حساب می‌آورند و در این میان  مردم‌اند که بیشترین هزینه را می‌پردازند و کمترین بهره‌مندی را دارند. 

ملت ما در عین صلح طلبی در برابر تجاوز و توهین یکصدا و یکدل است و در شگفتم که چرا به این بیداری و هوشیاری ارج نهاده نمی‌شود و چرا از این سرمایه بی‌نظیر ملی که پایه ثبات و مقاومت و پیشرفت کشور و حفظ اصل نظام است، بهره‌گیری نمی‌شود؟ چرا فضا برای همه جریان‌ها باز نمی‌شود و چرا زمینه وحدت ملی اعم از نیروهای منتقد و غیرمنتقد فراهم نمی‌آید، بلکه فشارها بر جریان‌ها زیادتر می‌شود!

اگر ببینیم از سوی برخی مقام‌های مسؤول و نیز دیگران گفته می‌شود که اصلا ما در ایران کسی که متهم به اتهام سیاسی یا مطبوعاتی و رسانه‌ای باشد، نداریم و همه چیز را تحت عنوان اتهام و جرم امنیتی و نظایر آن به حساب می‌آورند، یعنی اصلا صورت مسأله را پاک می‌کنند. 

من در شگفتم که چرا دولتی که برای استیفای حقوق ملت روی کار آمده و مجلسی که داعیه دفاع از ملت و حقوق اساسی آن‌را دارد -دست کم اصلاح طلبانی که به مجلس راه یافته‌اند- چرا اینها فریاد نمی‌زنند و چرا اقدام نمی‌کنند؟! چرا اخطار قانون اساسی داده نمی‌شود؟ چرا اقدام‌های قانونی که از اختیارات قانونگذاران است، استفاده نمی‌شود؟ 

به نظرم دولت و مجلس محترم همانگونه که در مورد کارها و اقدام‌های خوبی که کرده‌اند و متاسفانه کمتر به مردم گزارش شده، درخور تقدیرند، نسبت به کم‌کاری‌ها، خلف وعده‌ها و کاستی‌ها نیز باید به مردم گزارش دهند و مردم حق بازخواست دارند‌

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی