تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

عدم ساماندهی فاضلاب روستاهای گیلان به‌علت کمبود اعتبار

مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب ۵ روستای گیلان به علت عدم تزریق اعتبارات توسط بانک توسعه اسلامی تعطیل شده است.

کد خبر: ۳۰۷۸۱
۱۶:۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

عدم ساماندهی فاضلاب روستاهای گیلان به‌علت کمبود اعتبار

دیدارنیوز ـ محب‌علی رنج‌ور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه ایجاد و ساماندهی فاضلاب ۵ روستای گیلان که قرار بود با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در قالب یک پروژه متمرکز کشوری انجام شود به علت عدم تزریق منابع مالی آن از سوی بانک توسعه اسلامی تعطیل شده است.
 
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ایجاد و ساماندهی فاضلاب در سطح ۱۳۰ روستای کل کشور از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۵ عدد از این روستا‌ها در گیلان واقع شده‌اند که روند اجرای عملیات آن‌ها هم‌اکنون به علت نبود اعتبارات توسط پیمانکار مربوطه به طور کامل متوقف است.
 
رنج‌ور از انجام مطالعات اولیه، نقشه‌برداری‌ها و تهیه زمین برای احداث تصفیه‌خانه جهت ساماندهی فاضلاب ۵ روستای استان توسط شرکت آبفار گیلان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به اینکه مقدمات انجام کار فراهم شده است امیدواریم در صورت حل مشکل و تخصیص اعتبارات از سوی بانک توسعه اسلامی اجرای این پروژه‌ها آغاز شود.
 
 
وی روستا‌هایی که پروژه‌های ایجاد و ساماندهی فاضلاب با استفاده از ظرفیت‌های بانک توسعه اسلامی و به صورت متمرکز قرار است در آن‌جا ایجاد شود را برشمرد و افزود: این پنج روستا که عملیات اجرایی پروژه‌ها در آن‌ها متوقف شده در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، صومعه‌سرا، روسر و رشت قرار دارند.
 
مدیرکل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از فرسودگی حدود ۳۰ درصد از خطوط انتقال آب شرب روستایی این استان سخن گفت و ابراز داشت: شرایط اقلیمی گیلان به نسبت سایر مناطق کشور کمی خاص و ویژه است به همین دلیل عمر متوسط پروژه‌های آب‌رسانی و خطوط انتقال آب در این استان حدود ۲۳ درصد تخمین زده می‌شود.
 
رنج‌ور با بیان اینکه اصلاح و بازسازی خطوط انتقال آب شرب روستایی در گیلان به اعتبارات بسیار زیادی نیاز دارد تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل شرکت آبفار گیلان این است که اعتبارات و منابع مالی لازم برای تعویض لوله‌ها و شبکه انتقال آب آن از محل استانی تأمین می‌شود و از اعتبارات ملی در این بخش به هیچ عنوان خبری نیست.
 
وی تزریق اعتبارات ملی به شرکت آبفار گیلان برای نوسازی خطوط انتقال آب را ضروری اعلام کرد و گفت: واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در قالب طرح‌های موسوم به BOT و یا استفاده از ظرفیت خیران نیز از دیگر روش‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها مشکل فرسودگی خطوط انتقال آب روستایی گیلان را حل کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی