تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

۴۰۰۰ معدن غیرفعال داریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ معدن در کشور غیرفعال است، گفت: سیاست دولت در چارچوب برنامه احیای معادن کوچک که از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، تکیه و جذب مشارکت بخش خصوصی در این عرصه خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۴۸۴
۱۱:۲۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب‌پور افزود: دولت به تنهایی به دنبال فعال‌سازی معادن کوچک نیست، بلکه با بسترسازی و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی،‌ این برنامه را پیگیری می‌کند.

وی گفت: آمارهای منتشر شده حاکی است، ۹۸.۳ درصد از معادن ایران کوچک مقیاس است. ۸۵ درصد سهم اشتغال معادن مربوط به معادن کوچک است و ۶۵ درصد تولید را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

غریب‌پور ادامه داد: ایمیدرو امسال احیا و فعال‌سازی ۱۵۰ معدن کوچک با سهم اشتغال حداقل ۱۰۰۰ نفر را در برنامه دارد و موضوع رویکرد صادراتی اینگونه معادن نیز مورد توجه است.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اظهار کرد: احیا و فعال‌سازی معادن‌ کوچک در واقع به عنوان ظرفیت‌های نهفته کشور یک ضرورت محسوب می‌شود و همسو با برنامه رونق تولید و حفظ سرمایه‌های ملی است.

وی همچنین به برنامه اکتشاف ایمیدرو اشاره کرد و گفت: پیش از این در دولت یازدهم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور در برنامه اکتشاف قرار گرفت و اکنون در دولت دوازدهم فعالیت جدید اکتشافی در وسعت ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع در دستور کار قرار دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی